Sasulnik napísal:
Čo majú všetci s tým karbónom?


Keď mas hlinikovy rám, tak ta vytrasie, ako detvu, karbonovy ram, hlavne lacnejsi, pekne tlmi nerovnosti...
12.04.2016 - 14:49:14
00
mal som ocel, hybrid al-karbon, karbon, hlinik a triaslo ma na nerozoznanie rovnako. to plati aj pre sedlovky. samozrejme moj subjektivny nazor
12.04.2016 - 14:54:34
02
karbonovy aj po case predas za lepsiu cenu ako hlinik. a kedze sa tu riesi prvy cestny, bycikel znamena to ze budu aj dalsie..tak preco hned nekupit karbon a ostat pri prvom? ;) ja som mal tiez hlinik a predal som ho a kupil karbon
12.04.2016 - 15:01:10
01
FEDERER napísal:
Keď mas hlinikovy rám, tak ta vytrasie, ako detvu, karbonovy ram, hlavne lacnejsi, pekne tlmi nerovnosti...

Ja mám rám oceľový.

Hliník a karbón som nejazdil. Porovnať neviem.
12.04.2016 - 15:01:29
00
Sasulnik skus sa z BK spustit na karbone na zeleznu. a potom na hliniku.... tam je to asi najviac poznat. aj ta cesta je porovnanie priam idealna :)
12.04.2016 - 15:02:58
00
Ak budem mať na čom, niekedy si to vyskúšam.
Zatiaľ som sa tade pustil len na oceli na favorite ale raz na fixke.
12.04.2016 - 15:09:32
00
odporucam kaktus maju tam aj 56tku aj 58cku a pozicaju. vdaka tomu som si kupil predrazenu sracku tarmaca.
12.04.2016 - 15:11:26
01
OK. Ja si zatiaľ nový bike kupovať nejdem, ale ak áno, tak to bude na mieru postavená oceľová cyklokrosska od SingleBE s 1x11 od SRAM-u alebo s S3X od Sturmey Archer. :-)
12.04.2016 - 15:15:39
00
Problem s tvrdeniami ako "karbon je pohodlny", "hlinik ta vytrasie" je ten, ze ignoruju strasne vela premennych, z ktorych mnohe su pre komfort jazdy podstatnejsie ako samotny ram.
Moj prvy cestak vobec bol Fuji Roubaix rv 2010, hlinik s karbonovou vidlicou (hlinikovy krk) a karbonovymi sedlovymi vzperami, moj dojem z neho bol, ze je to dost nepohodlna masina, hlavne v klesaniach s rozbitou cestou, obcas to bolo vyslovene nebezpecne (moj dojem) a to bol aj hlavny dovod preco som si neskor kupil karbon. Fuji putoval mojmi otcovi, ktoremu som este spravil na bicykli jednu "drobnu" upravu a to, ze som vymenil povodne lacne treningove plaste (michelin lithion 23mm, 60tpi, dratena patka) za Vittoria Open pave (open tubular konstrukcia, 27mm, 320tpi), ktore sa mozu vdaka velkosti fukat na o dost nizsi tlak (namiesto 8 bar co by potreboval na 23kach moze kludne hustit 5,5-6bar).
Zrazu to bol uplne iny bicykel, neuveritelne zehli nerovnosti, na pohodlnejsom cestaku som asi este nesiel. Aj lacny hlinik moze byt s vhodnymi kolesami a hlavne obutim pohodlny stroj, hlavne vyhody karbonu vidim niekde uplne inde ako v pohodli.
12.04.2016 - 15:57:43
02
Jano ano suhlasim. so sulom sme mali pozaicany lacny hlinik . a tu je ten problem lacny hlinik za 800e vid kellys to je nieco strasne uz len tym spracovanim. Dobry hlinik CAAD - alez stoji tolko co lacnejsia znacka karbonova. a tu uz by som siel radsej do lacneho carbonu ako do dobreho hliniku. stym, ze ris tu ponuka demu v carbone za 1000e
12.04.2016 - 16:05:33
00
Jasne, ja suhlasim, v sucasnej dobe nemas problem zohnat lacnejsi karbon okolo 1000e, ci uz tu demu, nieco z ponuky wilier, atd, urcite by som isiel do toho ak by som kupoval bike za taku cenu.
Ide len o to, ze aj ked mas len 300e na bazarovu hlinu, tak netreba pocuvat ludi co ti budu hovorit ako sa na tom neda jazdit, vytrasie ta to, zahodis to... Presne taketo kaleraby mi tlacil do hlavy asi kazdy predajca ked som rozmyslal nad prvym cestakom, pritom aj ked nemas vela penazi, mozes kupit stary hlinik v takej sume, zainvestovat 80e do sirokych kvalitnych plastov (co samozrejme nikto nespravi, lebo na bicykel za 300e patria plaste najviac za 10e, vsakze), hustit nizsie tlaky umoznene tymi plastami a budes si jazdit v pohodli, mozno malinko pomalsie kvoli horsej aerodynamike sirokych plastov a mierne vyssiemu crr pri fukani na spodnej hranici, stale to ale bude uplne ina liga ako jazdit na nejakom novom crosse v tej cene.
12.04.2016 - 16:34:44
00
Zdravim, uvazujem o prvom cestaku a chcel by som pocut nejake dalsie nazory :)

Ideal by bol nejaky endurance bike s kotucovymi brzdami a minimalne na 105-ke. Cena idealne do 2300 (max 2500).

Spravil som si ZOZNAM realistickych bikov (vsetko nad 2500 je tam len pre porovnanie).

V podstate zaver mi vychadza taky, ze hlava hovori nemecko (canyon, cube, focus - super pomer cena vykon, favoritom je Cube Attain GTC Pro/SL Disc), ale srdce cannondale (mam pren slabost, zvlast synapse).

Je mi jasne, ze v tejto cenovej kategorii asi vylozene zly bike nekupim, ale co by ste odporucili vy.
13.04.2016 - 13:22:40
00
zoznam dobry ale pri 2300e by som isiel na to srdcom :)
13.04.2016 - 13:29:15
01
za mna Kubko, hlavne kvoli pevnym osiam a kompletnej sade co sa tyka argumentovatelnych poloziek
vizualne/design ramu skor tiez Cube nez Cannondale
13.04.2016 - 14:10:18
00
design jednoznacne Cannondale
13.04.2016 - 14:46:38
00
keyboard_arrow_up