Píska predné koleso pri otáčaní, najprv som si myslel, že šúcha to kotúč o platničky. Ale nie je to kotúč...

No práve že ložiská sa mi po rozobratí a umytí zdajú úplne OK, bez vôle, ešte tam bola aj nejaká vazelína (bike má rok, najazdené cca 3800 km).
Ešte ma napadlo, že či sa náhodou vnútorný krúžok ložiska nepretáča na tej dutej oske (lebo je tam stopa),
alebo či sa vonkajší krúžok ložiska nepretáča v náboji a či nie je potrebné trošku zaistiť Loctite (lebo vytlačiť ložisko z náboja išlo ľahúčko).
Skúsim teda ešte ten predok raz rozhodiť a premastiť aj styčné plochy, ako radíš (ale to platí iba pre zadný náboj?)...
Ďakujem.
14.08.2015 - 14:21:21
00
Ano, písal som to o zadnom náboji. Ono niekedy sa ložisko zdá byť v poriadku a aj tak robí neplechu. Tak treba zvážiť či budeš laborovať postupne alebo poreventívne vymeníš ložiská a basta.
14.08.2015 - 14:36:39
00
Ahojte. Kvoli pukaniu pri pedalovani som rozobral zadny naboj Mavic Crossone a dotiahol uvolnenu kazetu. Pri tej prilezitosti som prezrel loziska a jedno mi drhlo (A), tak som zhodil zaslepku, vycistil a naspat natlacil vazelinu. Naboj som zmontoval, ale ked som nasruboval poistnu maticu kazety (B), tak po pretoceni kolesa citit drhnutie v oske. Ak maticu B dotiahnem iba rukou, tak to drhne a koleso sa slabsie pretaca. Postup demontaz/montaz som dodrzal. Uvitam rady a nazory, kde sa mohla stat chyba. Dakujem.
Príloha:
2015-08-16 12_27_03-Mavic 2014.pdf - Foxit Reader.jpg
2015-08-16 12_27_03-Mavic 2014.pdf - Foxit Reader.jpg 41.86 KiB thumb_up0thumb_down

16.08.2015 - 12:47:21
00
myslím, že si mal ložisko vymeniť a nie vyčistiť, lebo mám skúsenosť, že akonáhle drhne ložisko, nepomôže čistenie, pretože aj minimálne poškodenie ktorejkoľvek guličky v ložisku spôsobí drhnutie. A vymenil by som hneď obidva. Oska v náboji po utiahnutí rychloupínakom sa neotáča. Hladké otáčanie zabezpečujú len a len ložiská. A keď je jedno z nich poškodené, tak to hladko nepôjde a bude stále náboj "drhnúť". Ja by som to riešil výmenou obidvoch ložisk, keď by sa objavilo aj malé drhnutie aj v tom druhom. Keď jedného je chod hladký, tak by som vymenil len to, ktoré drhne. Ja som to skúšal ako ty, ale nakoniec som vymenil ložisko a drhnutie okamžite zmizlo
´d je jedno z nich poškodené, tak
16.08.2015 - 14:13:50
00
Tú M40067 podložku si tam náhodou nezabudol dať?
Ale ja by som ložisko tiež radšej vymenil ako premázaval pridrhnuté.
20.08.2015 - 07:35:32
00
Ahojte, lozisko som vymenil, po zmontovani a pretoceni kolesa v rukach uz nic nedrhne. Podlozku som tam samozrejme dal. Len..v ramci servisovania som trosku dotiahol kazetu, kedze male pastorky sa hybali a pri pedalovani som pocul praskanie. Neviem, ci to bude tym, ale teraz, ked naboj zmontujem a dotiahnem maticu B hoci len rukou a nasledne osadim do ramu a utiahnem rychloupinak, tak po roztoceni ma koleso slabsiu zotrvacnost. Ak uvolnim RU, tak sa koleso otaca v poriadku. V com moze byt problem? Utiahol som kazetu az prilis? Dakujem.
20.08.2015 - 15:19:11
00
Áno, to sa stáva, vtedy je potrebné skúšať jemne doťahovať maticu tak, aby zotrvačnosť ostala, aj keď zavrieš rychloupinák. To je taká "boliestka" u Mavic-u
20.08.2015 - 18:15:49
00
Ja som mal kolesá Mavic Ksyrium SL a jedno ložisko v zadnom náboji trochu drhlo,tak som vymenil všetky aj v prednom náboji.Podľa rozmerov som v tabuľke vyšpecifikoval číslo a v špecializoanej predajni JOBA nebol problém kúpiť nové ložiská SKS.Predavačka už aj vedela, že je to na bicykel. Výmena je hračka a kolesá idú ako nové.
21.08.2015 - 08:53:14
01
neviete mi niekto povedat aky je najvyssi povoleny tlak na rafikoch mavic srossone? neviem to nikde najst....
18.04.2016 - 17:17:04
00
Oldisek napísal:
neviete mi niekto povedat aky je najvyssi povoleny tlak na rafikoch mavic srossone? neviem to nikde najst....

Ja si myslím, že to nenájdeś nike, leda tak u výrobcu. Dôležité je, čo je uvedené na plášťoch a tam je uvedená aj diferencia "od-do".
18.04.2016 - 17:50:22
00
no a prave to je to, ze niektore plaste sa daju fujat na vyssie tlaky, a niekto tu spominal, ze mu praskol rafik, rad by som sa toho vyvaroval :)
18.04.2016 - 23:05:31
00
Vobec nie je dolezite, co je uvedene na plastoch. Mavic stanovuje max. povoleny tlak pre rafiky v zavislosti od sirky plasta.

Prílohy:

tirepressurechart_eng.pdf [42.7 KiB]

mavic_tire_pressure_1.jpg
mavic_tire_pressure_1.jpg 100.56 KiB thumb_up0thumb_down

mavic_tire_pressure_2.jpg
mavic_tire_pressure_2.jpg 116.52 KiB thumb_up0thumb_down

mavic_tire_pressure_3.jpg
mavic_tire_pressure_3.jpg 118.69 KiB thumb_up0thumb_down

19.04.2016 - 09:56:34
00
Oldisek napísal:
no a prave to je to, ze niektore plaste sa daju fujat na vyssie tlaky, a niekto tu spominal, ze mu praskol rafik, rad by som sa toho vyvaroval :)

Myslím, že mu praskol preto, že ho mal prebrzdený, lebo ináč by sa to nemalo stať, si myslím.
19.04.2016 - 11:48:36
00
dakujem za tabulku, a ak som to spravne pochopil tak tie moje trekove 1,75 palcove plaste fukat na max 5,2 baru....
20.04.2016 - 17:48:17
00
Spravne. Samozrejme za predpokladu, ze tie plaste maju taky max. tlak povoleny.
20.04.2016 - 17:49:59
00
keyboard_arrow_up