Nazdar chalani, potrebujem poradiť pri výbere cross bicykla pre otca na narodeniny. Chodiť na tom bude iba do roboty(20km denne), väčšina po asfalte a kúsok po takej šotoline.Myslím že on bude nadšený asi z hoci čoho nového v podstate, kedže teraz chodí na 12 ročnom ocelovom MTB s váhou takmer 17kg kde nefunguje prehadzovačka, prešmykač tam nieje už vôbec,plášte sú tam do ťažkého terénu riadne široké, brzda iba zadná aj to chytá koleso lebo je riadna osmička, ložiská sú mrtve už pár rokov a aj tak je spokojný že ten bicykel funguje a bez problémov na nom robi ročne okolo 2500km, takže myslím že pre neho to bude dosť pokrok :D

No rozmýšlal som spočiatku nad
http://www.rajbicyklov.sk/raj-bicyklov-sk/eshop/8-1-Treking-bicykle-Krosove/0/5/335-CTM-TWISTER-1-0-2014
má dobrú váhu, asi hlavne vdaka pevnej vidlici.

potom som rozmýšlal nad

http://www.rajbicyklov.sk/raj-bicyklov-sk/eshop/8-1-Treking-bicykle-Krosove/3-2-Cross-Trekking-2014/5/334-CTM-TWISTER-2-0-2014

no teraz ma zaujal celkom dosť CTM Bora 1.0 a s vyššou cenou 2.0

http://www.rajbicyklov.sk/raj-bicyklov-sk/eshop/8-1-Treking-bicykle-Krosove/0/5/333-CTM-BORA-1-0-2014

http://www.rajbicyklov.sk/raj-bicyklov-sk/eshop/8-1-Treking-bicykle-Krosove/0/5/350-CTM-BORA-2-0-2014

Ak by som už išiel do tej bory tak by som mu určite priplatil za 2.0 verziu, no vyššie finančne nechcem ísť, jednak je to zbitočné kedže je to iba presúvadlo do roboty a ked mu to už náhodou ukradnú( čo hádam nie) tak nech to nenasere až tak strašne.

Ide mi hlavne o to či sa oplatí priplatiť za boru oproti twisteru, má síce vyššiu váhu no komponenty vyzerajú lepšie takže možno by tá váha bola vyrovnaná oproti tomu twisteru..
Pravdu povediac v týchto komponentoch sa moc teda neorientujem, tie vidlice sú skôr na okrasu to je jasné, ale možno aspon niečo stlmia kedže dosť behá cez obrubníky a podobne.
Tak skúste mi prosím poradiť že ktorý z týchto bicyklov, poprípade ak viete ešte o niečom schopnom v tejto cenovej kategórií

vopred díky za každú radu.
07.03.2016 - 17:00:10
00
Ja si myslím, že hociktorý z rady TWISTER mu bude dobrý a bude spokojný :-) Sú za dobrý peniaz...Myslím si aj, že tie komponenty ktoré su na oboch osadené sú v pohode postačujúce na to na čo ho bude využívať :-) Ale rozhodnutie je samozrejme na tebe :-)
07.03.2016 - 17:37:28
00
Hej aj mne páčia tie twisteri len neviem či by sa oplatilo priplatit aj na tú boru, cenový limit je na úrovni tej Bora 2.0 tak neviem či je to taký rozdiel ktorý by postrehol napr. v pohodlnosti, alebo viac prevodov, komponenty čo viac vydržia, no skrátka neviem porovnať tie dva bicykle... Ja si myslím že bude nadmieru spokojný s ktorýmkolvek :D
07.03.2016 - 20:59:06
00
V tejto cene vyber ten, ktorý sa viac páči, žeby na nich fungovala vidlica sa báť nemusíš :)
07.03.2016 - 23:14:23
00
áno o tých vidliciach som písal že to je len na okrasu, mna skôr zaujímalo či tam je nejaké badatelné zlepšenie v komponentoch na bore oproti twisteru, ale i tak dakujem niečo už vybereme :)
A ešte k velkosti, vysoký je cca 173 cm, 17tky by mali byt do 175cm a 19tky myslím že od 170cm, takže zobrať radšej tú 19tku nie?
08.03.2016 - 07:25:48
00
Na tú výšku vychádza 19-ka a k tím modelom asi toľko, že teda model BORA by mala mať lepšie komponenty keďže je drahší ako TWISTER :-) ale určite by mu postačoval TWISTER :-)
08.03.2016 - 09:40:38
00
Ku komponentom - tam by som vážne nedumal, či sa niekam posunieš, alebo nie. Všetko je to pozliepané z najnižších rád, navyše už poznačených časom. K vidliciam sa tiež ťažko vyjadrovať, ide v podstate o držiaky predného kolesa. Na Twisteroch máš - pevnú a "odpruženú", ak stránky Suntouru neklamú, so zdvihom celých 40mm a hrúbkou nôh 25,4mm(!!!). Ja by som bral pevnú... U Bory ide v oboch prípadoch o vidlice s hrúbkou vnútorných nôh 30mm, so zdvihom 50 (63?)mm. Z tohto pohľadu to je proste vážne jedno, čo vyberieš. O dumaní, či zobrať toto alebo tamto sa dá baviť už niekde okolo hranice 500 eur, za tých 250-300 je to len o tom, ktorá farebná kombinácia ti je sympatickejšia :) A o tom nebrať vidlicu so zdvihom 40mm a húbkou nôh 25,4mm...
08.03.2016 - 10:11:08
01
Tak tiež sa pridám s názorom. Ten CTM Twister by som absolútne vylúčil. Keď pozerám na tie komponenty :tmi: : tie kľuky môžu byť po pár silových záberoch ohnuté alebo pri tvrdšom náraze zlomené, navyše stredová oska tých kľúk vypadá že je to ešte archaické uloženie na venčekoch (čiže žiadny zapuzdrený stred), rovnako tak tento zámok sedlovky má tendenciu pretáčať sa a čo mi bije do očí najviac je rovnako archaický predstavec a závitové hlavové zloženie. Vyjadrujem sa len k veciam s ktorými mám nedobré skúsenosti na mojich starých bicykloch, preto ostatok.....vidlicu, rám , radenie a iné komponenty komentovať nebudem. Pozor by som si dal napr. aj na plastové pedále, plastové brzdové páčky a plastové brzdové čeľuste, ktoré sa na bicykloch v podobnej cenovej kategórii často objavujú a ich životnosť ( a tým pádom pri brzdách aj bezpečnosť jazdca) je mizerná.

A ako píšeš, často jazdí aj cez obrubníky a pod. , takže treba dať pozor aby takto lacný bicykel neskončil po krátkom čase v takom stave ako ten starý dosluhujúci.

Ale je mi jasné že všetko je to otázka € .

Toľko môj názor.
08.03.2016 - 13:28:00
00
Keď chce niekto lacnejší typ bicykla, musí ísť na úkor niečoho, zväčša je to kvalita, výbava a životnosť :-( čo už, takže samozrejme, že tie komponenty budú základné s menšou kvalitou a výdržou...ale i napriek tomu si myslím, že pre staršieho pána na dochádzanie do a z roboty by to malo postačovať :-)
08.03.2016 - 18:03:29
00
Okej chápem, dakujem za rady, niečo sa už vyberie :) (možno aj navýšim rozpočet.)
08.03.2016 - 20:52:41
00
Kurde, chlopi.. poraďte.

Mám dilema a nevím jaké vybrat kolo na ježění do práce, po městě a blízkém okolí (týdně cca 50-60km), ve dne v noci popřípadě za deště, výhradně na asfaltu. Nejprve jsem si byl jistý cesťákem, jenže jsem nechtěl šuvix za 600e a při mém bádání jsem se nakonec vyšplhal na kolo za 1000 euro a více, a takové kolo bych měl strach nechat zamknuté před fabrikou. Takže jsem přesedlal na cross a zase jsem si řekl, koupím něco z bazoše za pár šupů, jenže kupovat nějaký šmejd taky nechci, a když nad tím dumám víc a víc tak zase jen nabírám na ceně :D

Tak mi sem prosím hoďte ze pár kol do 400 éček s rozumnou výbavou ať vím co mám koupit, páč jsem fakt laik :) Hned asi 10 minut od domu mám shop s authorama a meridama, ale konkrétně meridy se mi zdají dosti předražené. Ale pal to čert, hlavně ať už něco vyberu, venku začíná být den ode dne krásněji a už mě nebaví do práce jezdit na čtyřech kolech.

Když to bude cesťák vůbec mi to nevadí, hlavně když na to nahodím blatníky a můžu fičet :)
20.04.2016 - 17:12:21
00
Ak to máš na cestu do práce, tak kľudne niečo na Altuse. Otec s tým má 2000 km a stále to behá ako hodinky. Ale jazdí na 99% cestu a žiadne extrémne stúpania.

A sám si musíš zvoliť, či chceš, alebo nechceš odpruženú vidlicu. Má to svoje pre a proti.
20.04.2016 - 19:02:15
00
No, pokiaľ to chceš nechávať stáť pred prácou, tak by som nad ničím novým ani nedumal. Alebo si sprav radosť niečím spokojným na vozenie a ako dopravný prostriedok zaisti nejakú herku. Každopádne, ukradnúť mi bicykel z pred práce, tak som nasraný, či ide o cesťák za 1200 alebo kros za 600...
20.04.2016 - 19:14:48
00
Tak nasraný bych byl i kdyby mi ukradli herku za pár šupů, protože bych musel jít pěšobusem :D Každopádně zámek bude povinná výbava, ale i tak nechci něco, co na první pohled vypadá jako super drahé kolo :) Ale to je vedlejší.

Jezdít budu na asfaltce a stoupání tu v TT krají moc není, takže spíše po rovině. Odpruženou vidlu určitě nepotřebuji, ještě jsem neslyšel, že by to bylo na levném kole k užitku. Jen mám pocit, že je cpou na každou crossku v mém cenovém horizontu 400 euro :D
20.04.2016 - 20:28:12
00
Hľadal by som niečo take
https://mihalko.eu/kenzel-maranello
21.04.2016 - 15:07:11
00
keyboard_arrow_up