Vahal som ci sa zapojit do tejto temy, ale neda sa nepridat... vsetkym "mudrlantom" a svetovym odbornikom na cinske fake .... jediny problem a to naozaj velky, je ze cinan si bez problemov napise na svoj ram meno svetoznameho vyrobcu a to predava... to mi je proti srsti rovnako ako vsetkym. Dost ma ale vytaca ten uplne jednpostranny postoj cinsky karbon = hotova smrt (po zlomeni ramu za 20km jazdy). Vazeni vyjadrite sa prosim iba ti, co im cinsky karbon naozaj rupol pod zadkom a dajte vlastnu fotku...!!! Nie ti co niekde cosi citali a su z toho rozhorceni..! Jazdim cinske karbonove kolesa... viac rozmerov a kusov a nemozem povedat nic zle... rovnako ako autori mnohych videi z celeho sveta na youtube, ktori hovoria o pouzivani cinskych "lacnych"
kolies a ramov po 1000, 2000, 5000 kilometroch a cuduj sa svete su spokojni..! Ak by ten ram co sa prejednava vyssie mal napis Xian-chun a
chlapec ho kupil za 500 euro, nevidim v tom nic zle. Ved ani ten cinan uz neni blby, a mnohe fabriky ktore vyrabaju karbon maju vlastne skusobne a expeduju do celeho sveta a neraz vyrabaju aj pre renomovane znacky. Niekde som cital celkom podrobne porovnanie znakoveho a lacneho ramu. Tvarovo takmer identicke. Znackovy mal tensie steny, bol lahsi a o nieco pevnejsi, pretoze pravdepodbne pouzili kvalitnejsi prepreg: cinsky bol tazsi, pretoze mal viacej zivice a vlakna neboli lisovane az tak nahusto, a teda o cosi menej pevny, ale testovali to brutalnymi cyklickymi razmi, kde znacka vydrzala X tisic razov a cina cca 80% z toho. To namahanie zodpovedalo 20 rokom aktivneho jazdenia...!! A k tym fotkam zlomenych ramov... samozrejme je jednoduche hned napisat ..to praskol fejk.... ale kolko z toho v skutocnosti bol naozaj fejk a kolko original..? Karbon je proste material, ktory vie prasknut a robi to celkom rad. Ak niekto preleti cez
rajdy a
bicykle sa vo vzduchu v rychlosti pat krat odrbe o zem zo vsetkych stran, tak potom ten ram moze byt vyrobeny trebars aj v NASA, vysledok je ten ze skonci rozlamany na niekolko kusov. Je tisice obrazkov prasknuteho karbonu, a myslim si ze rovnako praskaju aj znackove ako aj cinske, lebo proste karbon je pevny ale zaroven krehky. Mysliet si ze znackovy karbon nikdy nepraskne lebo je znackovy je znacne naivne. Ak dostane sodu, praskne aj ten. Mal som v ruke aj dolamane karbonove veci, nieco som aj opravoval...a cuduj sa svete najhorsie na tom bolo koleso ZIPP ktore stalo neskutocne vela penazi a ten karbon na stranach bol tenucky ako papier...az sa mi rozum zastavoval ze take cosi vedia vyrobit a dat do obehu. Nebolo to standartne poskodenie, bola to hromadna havaria a ten
rafik dostal riadne na prdel...
- a este poznamka k tomu preclievaniu. Niektore firmy z Taiwanu si nechaju zauctovat postovne a colne naklady a potom to riesia preposlanim cez niektoru europsku krajinu. Neviem akym sposobom to vedia preclit, ale prisli mi taketo baliky raz z Belgie a niekolkokrat z Anglicka. Asi to preclia nejako "pausalne" za kontajner a do obehu to uz ide ako zasielka v ramci EU (ale to len dedukujem). Ak to ide rovno z Taiwanu, na hodnotu balika co je napisana na nom uz nepozera nikto. Colnik si lahko otvori balik, skontroluje nazov a cislo vyrobku a velmi rychlo najde skutocnu hodnotu. Predlozit musis zaplatenu fakturu a vypis ako si platil danu fakturu (nbapr.Pay Pal) a este ti k tomu veselo prirataju postovne a z toho vyrataju dph a clo.... takze dost drahy spas...