sak junaci mne to je jasne, ze k zahrievaniu brzdnej sustavy dochadza trenim kotuca o platnicky, co ma za nasledok zastavenie a ze pribrzdeni v podstate dochadza k premene kinetickej energie prenasanej z kolesa na kotuc na tepelnu a ze pri prehriati kotuca dochadza k poklesu brzdneho ucinku z dovodu neschopnosti kotuca absorbovat dalsie teplo....

tieto veci su mi jasne.

ak je jedina moznost zamedzenia prehriatia prerusovanym brzdenim,resp. nebrzdenim,tak stacilo napisat tuto jednoduchu odpoved, ze ina moznost neexistuje. :)

aj tak vam dakujem.
26.04.2007 - 10:43:00
00
oh boze, uz zas. teraz sa z toho ani Boh nevykokce.. mam riesenie. primontuj si na vidlu este ventilator, mozno pomoze :D :D :D
26.04.2007 - 11:06:10
00
vrtulu uz mam len navarim na vidlu dake uchyty, to bude trhak.... :lol:
26.04.2007 - 11:12:58
00
... ze pri prehriati kotuca dochadza k poklesu brzdneho ucinku z dovodu neschopnosti kotuca absorbovat dalsie teplo....
...
ak je jedina moznost zamedzenia prehriatia prerusovanym brzdenim...

Pokles ucinku brzdenia nie je len prehriatim samotneho kotuca a dosticiek, ale aj prekrocenim bodu varu kvapaliny, ktora sa zmeni na paru a ta je stlacitelna = brzda zmakne.
Moznosti:
- vacsi priemer kotuca pre lepsie chladenie alebo vetrany brzdovy kotuc, napr. Hope Vent;
- brzda s objemnejsim telom (vacsi brzdic) pre lepsi odvod tepla;
- organicke brzdove dosticky, ktore znesu vacsie zahriatie bez poklesu ucinku (treba empiricky hladat);
- brzdova kvapalina s vyssim bodom varu (napr. Motul Racing Brake Fluid, dry point 317°).

Dalsie moznosti (uz spomenute alebo nove :lol: ):
- brzdit prerusovane alebo nebrzdit vobec;
- nejazdit strme kopce;
- nejazdit vobec;
- schudnut.

Nic ine mi uz nenapada...
26.04.2007 - 11:36:48
00
- organicke brzdove dosticky, ktore znesu vacsie zahriatie bez poklesu ucinku (treba empiricky hladat);

teraz uz mam v tom totalny chaos.. neboli prave tie metalicke (ci ake si druhe od organickych) ucinne prave az po urcitom zahriati?
inak vdaka za tie linky, ale osobne mi vela nedali.. ani neviem ake teploty dosahuje brzda pri brzdeni.. ale myslim ze to bude nad 200°C.. podla wiki "2. pri teplote 200-300 °C – vylučujú sa karbidy." nie je toto co sa zda ako "spaleny kotuc"? alebo to prave dosticky "horia"?

chester pls nepis len preto aby si pisal
26.04.2007 - 13:21:46
00
Mozno som sa zle vyjadril:
Organicke dosticky lepsie izoluju brzdic od vznikajuceho tepla, takze skusit hladat take, ktore budu dobre brzdit aj po zahriati.
Ja pouzivam prevazne organicke dosticky bez problemov (Hope, Fibrax). Sintrovane (Hope) na novom kotuci strasne kvilili pri zohriati, tak som ich nahradil uz spominanymi organikami. Teraz po zajazdeni kotuca som dal spat sintrovane na vyskusanie - jedny kolesa nepiskali, druha sada kolies ano (pri rovnakych kotucoch Hope), takze uvidime. Obecne by sintrovane mali vydrzat vyssiu teplotu, ale ju aj viac prenasaju na piestiky. Mne sa zatial viac osvedcili organiky (nekvilia a brzdny ucinok ma nijako nelimituje).
26.04.2007 - 14:17:50
00
skusim pokracovat v teme "kotuce"...

chcem si kupit nove kotuce na XC, oslovujem tych, ktori vedome menili kotuce za inu znacku, ako boli povodne brzdy. Z akych znaciek si mozem vyberat? S ktorymi mate dobre skusenosti? Zatial som sa dostal k nasledovnym znackam:

standardne aj s brzdami: Magura, Hope, Shimano, Avid...
specializovane: BBB, GoldFren, Alligator, A2Y, Grimeca...

dalsia otazka, ked kupim tazsi 160 kotuc, alebo odlahceny 180 kotuc - bude brzdny efekt (odvod tepla, opotrebenie kotuca) rovnaky? Neriesim teraz vplyv na vidlu, to uz je objasnene...
13.12.2007 - 17:10:52
00
Podla poslednych skusenosti ti neodporucam pouzit kotuce zn. Avid. Tak vibracne nepodarky som este nevidel. Menil som za uz pouzivane Hope - vibracie nikde. S inymi skusenost nemam, ale planujem miesto dalsieho Avid kotuca velkosti 203 vymenit za zn. Aligator.
13.12.2007 - 17:20:11
00
(Avidy chcem prave hodit do kosa)...a preco prave Alligator?
13.12.2007 - 17:21:29
00
Lebo z tych, co ho pouzivaju zatial nikto nenadaval (aspon o tom neviem), a ani cena nie je v oblakoch.

http://www.tandem-bike.cz/zbozi/1070-br ... zip-wr-203
13.12.2007 - 17:24:54
00
alligator ma standardnu hrubku 2mm, oproti hayes napr 1,7mm a teda ma vacsiu kapacitu (neskor sa zohreje.. ano aj neskor vychladne ale asi ide skor o ohrev :P )
a pri tej cene to moze byt aj spotrebny material.

ad opotrebovanie > cim vacsi kotuc => tym mensie opotrebovania (lebo staci slabsia sila od brzdovych dosticiek, teda sa to "menej sucha". dalej ma vacsi obvod takze viacej materialu co treba opotrebovat).. vsetko hovori pre vacsie kotuce :P

nejazdil ine kotuce ako tie co pisem.
13.12.2007 - 17:37:57
00
vsetko hovori pre vacsie kotuce :P

pokial vidla nie je proti tak preco nie
13.12.2007 - 17:56:10
00
ale GaryFisher, no tak :evil: bavim sa o XC

napriklad vaha je proti a cena tiez... hladam zmysluplnejsie argumenty :idea:
13.12.2007 - 18:05:57
00
sak hej ja nic ja muzikant
13.12.2007 - 18:09:32
00
s osobnej skúsenosti odporúčam magura.Kotúč pevný .Menší prehrev podla mna dobrý kotúč .Potom su tu napr.Hope(-cena).Ale osobne by som volil 180 kotúč aj pri xc
13.12.2007 - 19:43:33
00
keyboard_arrow_up