Je to hlavne o cene. Ked kupujes
bike ako komplet, tak vyrobca ma davno objednane a zaplatene tie konkretne komponenty. Objednava vo velkych mnozstvach a objednava podla toho kolko sa predalo po minule roky. Preto je cena takehoto
biku vzdy nizsia ako ked kupis samotny ram a pozhanas si komponenty (za velkoobchodne ceny).
A ani vyrobca, co ponuka upravenie konfiguracie, nikdy nebude vediet ponuknut taku cenu, lebo je to pre neho velky risk a moze sa stat, ze bude mat velke zasoby nepredanych komponentov. Preto firmy ktore to robia, ponukaju len obmedzeny vyber a tie, ktore to robia za dobru cenu, tak ta cena je hlavne dosledkom priameho predaja (napr Rose, Commencal, a mensie UK znacky). Inak su to hlavne garazovky ci butikove znacky a riadne si zaplatis. No a pri takej sume, preco by ti nenahodili co len chces.
Dobrym prikladom je Trek. V ramci jedneho modelu ti ponukne dost velke mnozstvo verzii od hlinika po karbon v celkom sirokej cenovej relacii. A u urcitych modelov si mozes nechat vyrobit customer bike len pre teba (vratane farby a laku). Ale ta cena je taka, ze za to mozes mat auto (mozno aj dve).