Ja som zmenil pôvodný uhol 67,5 stupňa na CTM Point na 66 stupňov-podla predpokladu je to teraz z kopca ovela lepšie,do kopca nepatrne horšie,ale k týmto zdvihom tento položenejší uhol sedí (montážou zloženia sa mierne zmenila aj celková geometria,hlavová trubka sa zdvihla cca o 11 mm,šlapací stred o cca 4 mm,uhol sedlovej trubky z pôvodných 73,5 stupňa na 73) celkovo je to na "ostrejšie" pojazdenie lepšie ako pôvodne
posledný komentár: 25. 3. 2006 o 10:45
Zaprve. Praca to bola najhorsia aku som na biku robil. Dat to presne a zalisovat to tak bol kruty problem. Tri krat som ho vybijal von. Spodnu cast dva krat. Na toto musi byt asi profi naradie alebo co. Aj tak to nieje uplne na tisicinu co zrejme sposobuje praskanie v zjazde pri brzdeni. Verim, ze sa podda hlinikova vymedzovacia podlozka v hlavku. Ak nie tak davaj znova. Ale to uz naozaj kdesik na stolici.
Co sa tyka jazdenia, tak hned ako som na to sadol, tak bolo citit obrovsku zmenu. Citil som sa ako na zjazdaku. Slapanie do kopca veru zo zaciatku bolo take kostrbate ( hlavne v stojke ) ale po dakych 50km odjazdenych uz pohoda.
Zjazd je uz trosku ina kapitola. Ta kontrola v rozbitom terene je paradna. Aj zatacky sa mi idu lepsie. O dost. Zatial som este nesiel ten najvacsi mordor, ktory tu mame ale uz teraz viem, ze tato investicia za to stala.
Kto si chce bike vylepsit o 100% nech si kupit uhlove hlavko + predstavec ( pokial nechce stratit dlzku posedu ) a vsetky vase casy na strava.com sa zmenia
To len laicka uvaha, nic o tom neviem dokopy, kedze enduro ramy nemaju tu hlavovku zvacsa az tak ultra tuhu.... ze pod mojou vahou zlomim ram je jedna z mojich mnohych paranoji :- D
Rozmyslam ze by som o 1 stupen znizil aj Strive.
Paci sa mi ze mnohe znacky (z hlavy napr. Rotwild) uz davaju angleset seriovo na biky nech si kazdy nastavi uhol podla seba, takze tomu ocividne doveruju.
Fakt neviem ci som si to vymyslel alebo niekde podvedome zachytil tvrdenie ze to zvysuje koncentraciu napätia v hlavovej trubke....
Ale kedze ste pozitivne recenzie dali na tie WK, tak asi urobim to iste.
Ale prvych 50km to nerobilo ? Btw, ako vyklepavas tu spodnu misku ? Mas ten vyklepavaci tool, alebo inak ?
Zmena je naozaj citit dole kopcom a v rockgardenoch ale bohuzial aj pri splhani v strmom stupani kde pri mojom sucasnom kratsom kokpite zrejme ostava uz len sliapanie v stoji. Ale takych strmin je len zopar a ajtak casto nemam nato aby som to vysliapal ked sa do toho pridaju korene a kamene takze mi to az tak nevadi.
Musim potvrdit ze Work Components angleset naozaj nepuka, bude to tym ze konstrukcne je odlisny od Cane Creeku, ktory chce jednou sadou pokryt vsetky velkosti hl. trubky.
Komunikacia z Work Components je tiez na vysokej urovni.
Ak mate stary bicykel ktory nechcete menit a hl. uhol je prilis strmi na vase jazdenie, tak musim len odporucit.
EDIT: Sorry, myslel som https://www.bikecad.ca/
viete mi povedat podla skusenosti o kolko sa mi zmeni razvor kolies?? teraz pri 66°mam 1193mm a kolko bude pri 67°?? jedna sa o Commencal Meta V4 2015..... stranka bikecad mi nejde pustit
Podla hlavka ktore mam teraz: Semi integrated, tapered ZS44/56, 1.5 crown race, sealed bearing, alloy cups
sa mi tam hodi asi toto: https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/hlavove-zlozenia/integrovane/cane-creek-angleset-zs44-zs56-hlavove-zlozenie.html
Uvazujem aj nad Workscomponents len ten nema v ponuke ZS44/ZS56 ale ma EC44/ZS56... https://www.workscomponents.co.uk/10-degree-ec44-zs56-angle-headset---to-suit-tapered-steerer-tube-1160-p.asp
Mozem uvazovat vymenou typu vrchneho loziska ZS za EC?? Teda je rozdiel iba v tom ze lozisko je priamo v rame vs v miske nad ramom?? ,,Upper cup is external (EC) - will fit frames using ZS44 (ZS) upper headcup as standard´´
Momentalne mam vysoke hlavko podobne https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/hlavove-zlozenia/integrovane/bbb-bhp-456-tapered-hlavove-zlozenie.html cize dlzka krku vidlice by mi s miskou EC mohla aj sediet....
Dakujem za rady