Alexej1220 Pri uvahach o aero bicykloch, wattoch, rychlosti a podobne, si treba uvedomit, ze samotny
ram pri minimalizovani odporu vzduchu zdaleka nie je ta najpodstatnejsia vec - len samozrejme najviac "shiny" a najdrahsia, takze sa na to skoro kazdy fixuje.
Pritom podstatnejsie veci su (+- zoradene podla dolezitosti):
1. Posed na bicykli (vzpriamenejsi vs natiahnutejsi posed)
2. Oblecenie (race-fit kombineza, vs volnejsi dres)
3. Sirka a tvar riaditok
4. Helma (bezna cestna helma vs aero)
5. Kolesa, hlavne ide o predne koleso (nizkoprofilovy
rafik vs moderny karbonovy ~50mm rafik)
Casto vidim, ze ludia si kupia aero ram, este mozno do kolies investuju a nahovaraju si ako ich to muselo zrychlit oproti ludom s "beznymi" cestakmi. Pritom kludne sa moze stat, ze napriklad ja s beznym (nie aero) ramom, 38cm riaditkami, aero helmou (castelli air attack), kombinezou (castelli san-remo 3.2) a hlavne nizkym agresivnym posedom budem davat pri 40km/h o 20-30w menej ako niekto s aero ramom, zipp kolesami, ale beznou helmou, dresom, 44cm riaditkami a mierne vzpriamenejsim posedom.
Aby bolo jasne, optimalizovat aerodynamiku je dolezite, vo vacsine jazdnych situacii je to dolezitejsie ako riesit vahu, ale aero ram je az ta posledna vec, ktorou ma zmysel sa zaoberat, ked si optimalizoval vsetko ine (vratane veci zadarmo ako posed a uzke riaditka).