Velmi zaujimavy clanok, az na ten strasny bullshit o tom ako maju latexove
duse vacsie riziko prehriata a defektu a profici co ich jazdia "zrejme radi riskuju svoje zdravie", to si autor zrejme vycucal z prstu. Riziko defektu z prehriata je pri galuske kde je
dusa izolovana plastom uplny nonsens a latexove duse su proti defektu praveze odolnejsie, kedze latex je omnoho poddajnejsi a znesie vacsiu deformaciu bez pretrhnutia oproti butylu.
Mna naopak dost stve Continental s tym ako galusky pre profikov robia s latexovymi dusami (oznacenie LTD) ale bezny amater ich prakticky nema sancu zohnat. Pritom ich vyhoda je preukazatelne nizsie CRR a to celkom vyrazne (nie ako autor v clanku tvrdi, ze su lahsie, to je dalsia hlupost, superlahke butylove duse su praveze este mierne lahsie ako latexove).
Vadi mi to z principu, kebyze sa to netyka takej "drobnosti" ako obutie, ale napriklad ramov (super-tuhy/aero ram dostupny iba pre profikov, na bezny trh by isiel downgradovany model), to by bolo kriku a rozhorcenia... Pritom argument, ze amateri to nepotrebuju, lebo maju oproti profikom velke vykonove rezervy a nemusia nahanat "marginal gains" by platil uplne rovnako