To by mohlo byť plášťami, pruženie by s tým nemalo mať nič spojené.
A ak dokážeš šlapať v sedle a pekne kruhovo tak ani to opruženie nemusíš do kopca pritvrdzovať - môžeš ho nechať v polohe soft/open - maestro je dobre navrhnuté... ;) Zamkni si ho len vtedy keď cítiš že to potrebuješ. Základ je aby si mal správny tlak na svoju váhu.
30.09.2016 - 21:18:58
01
Šlapat do kopca som dokázal len sa celý bicykel rozhýbal/rozkýval. Myslel som,ze zásada je pri slapaní do kopca pruzenie vypnút a naopak dole kopcom zase zapnút.A aký je správny tlak. Moja váha je 73 kg. To sa nastavuje rovnaký tlak vo vidlici aj tlmiči alebo vsade iný.
30.09.2016 - 21:29:57
00
A ako mám správne nastavit mieru tlmenia odskoku tými červenými točítkami,tieź podla váhy? Alebo najlepšie na stred.
30.09.2016 - 21:37:12
00
Tlak do tlmiča nafúkaj taký, aby sa ti po ,,opatrnom" nasadnutí v plnej vybave (oblečený, obutý, s ruksakom) zanoril 25-30% z jeho zdvihu, u vidlice tak isto - určite tam nebudeš mať identické tlaky ;)
Odskok nastav tak, že keď zatlačíš vidlu/tlmič a naraz uvolníš tlak mali by sa ti vrátiť ,,rýchlo", no nesmú ťa kopnúť - to je také základné nastavenie, doladiť to k dokonalosti môžeš pri jazde v teréne (takže si najbližšie pribal pumpu na tlmiče).
30.09.2016 - 22:23:19
00
Dakujem. Už som si stiahol nejaké návody a čítam.Najradsej si robím servis/nastavenia na bicykli sám a toto ma tiez zaujíma. Takže budem asi len študovat a skúšat, ale urcite mi vase rady a skúsenosti pomôžu.Dočítal som sa,ze podla predpísaného tlaku na vidlice a tlmice ktorý udávajú výrobcovia sa to nedá presne nastavit kedźe výrobcovia schválne udávajú v tabulkách vyššie tlaky na váhu kôly ochrane vidlíc a tlmicov. A robí sa to presne tak ako píšeš,ze po nasadnutí na bike sa vidla/tlmic stlací len asi 25 az 30% svojho zdvihu.
30.09.2016 - 22:47:49
00
Mimochodom zamykanie odpruzenia tu nie je celkom spravny vyraz, pretoze sa nejedna o lockout ako u lacnych vidlic, tzv. ,,natvrdo'' , ale tie tri polohy nastavuju kompresiu co ma za vysledok, ze aj v najtuzsom rezime firm po silnom impulze odpruzenie trochu zapruzi... (vidla aj tlmic) - ale ako bolo spomenute vyssie, nema vyznam to takto pritvrdzovat v terene, ten bike krasne funguje v open mode (soft rezim/kedysi nazyvany descent) a odpruzenie ti prave krasne pomoze aj do kopca, hlavne v korenoch,kamenoch :-)
Vo vidlici a tlmici nemoze byt rovnaky tlak, po nasadnuti sa vacsina vahy prenasa na zadnu stavbu, takze v tlmici je tlak ovela vyssi... to stlacenie o 25-30% sa prave oznacuje terminom SAG - na tlmici po nasadnuti a na vidlici po postaveni do pedalov a nakloneny nad riaditka.
Pri tlaku v tlmici zalezi aj od prepakovania zadnej stavby daneho ramu, takze tam nejake tabulkove hodnoty nemaju vyznam
01.10.2016 - 15:38:21
00
Dík ,už som niečo poštudoval a študujem.
http://viagr-bikes.cz/jak-spravne-nastavit-vzduchovou-vidlici
http://cykl.cz/item/seridte-si-odpruzenou-vidlici-3-cast
01.10.2016 - 17:29:45
00
na brzdách deore m615 sa poloha páky od riadítok nastavuje mini-inbusom, keďže tam neni to koliečko jak na vyšších radách...
06.10.2016 - 10:36:35
00
keyboard_arrow_up