Čaute. Tak mi napadlo :roll: , že či by sa dala prerobit zadná stavba AL rámu na karbónovu. Proste hliník upíliť a nalepiť kompozit. Myslim len hornú časť stavby. Myslím, že taký Šatka,alebo Braňo Mereš by to asi vedeli, ale kto vie či by do toho investovali čas a námahu(výroba formy). A kto vie či by sa to opatilo -funkčne aj finančne. Amigos, čo vy na to?
P.S. Ešte otázočka: Skúšal niekto z vás vyrobiť karbonové komponenty? Napr.doma v obyvačke, v kuchyni, alebo v garáži :lol: Vďaka.
15.02.2006 - 21:33:36
00
Junáčik, porozmýšľaj nad nasledujúcim tvrdením:
Hodinky sú také zložité, že sa nevyrábajú - kupujú sa hotové.

A teraz skús nájsť súvislosť medzi hodinkami a tvojím nápadom...
15.02.2006 - 23:09:36
00
no jasne, je to jednoduche...

zoberies platky karbonu v tescu ich maju hned vedla listkoveho cesta...
pozicias si formu od babky na kolace

vymastis WDeckom, vlozis platky karbonu prejdes valcekom aby jednotlive vrstvy pekne prilnuli k sebe...

vlozis do rury rozpalenej na 300 stupnov, nechas 3 hodiny vypekat, potom vytiahnes a nechas vychladnut na okne...

pred jazdou odporucam este pocukrit...
15.02.2006 - 23:21:10
00
som vedel ze to nemoze byt take tazke, geroy dik za recept ;)
15.02.2006 - 23:43:36
00
geroy tak som to skusil. vsetko som zohnal len tak tak. dielo sa darilo az na to ze truba mala maximalku 240tepov za min. a moj carbonovy bike som musel splachnut do hajzla :lol:

JoKo dakujem za tie suvislosti, teraz uz to chapem. Nuz co je to haluz.

P.S.Clovece ,ale s tymi hodinkami to nieje spatny napad. Nevies kde kupim take male pilniky a skrutkovace:lol:


http://www.bmeres.com/
16.02.2006 - 00:23:31
00
ved skus napisat tomu chlapikovi (www.bmeres.com) a on ti urcite poradi...
btw. poznam este jedneho chalan co si robi carbonovy bike doma, ale neviem teraz jeho mail, ked ho zistim tak ti poslem ss :wink:
16.02.2006 - 08:57:40
00
Zadná stavba AL na CARBON :?: :?: :roll: :roll:
To už celý rám CARBON,,,,NE!!!!!!´
Vyrobit si sám CARBON rám,to chce dobré ale naozaj dobré skúsenosti :!: a k tomu AL+CARBON :?: :?: = :twisted:

Múj názor 8)
19.02.2006 - 02:38:12
00
Zadná stavba AL na CARBON :?: :?: :roll: :roll:
To už celý rám CARBON,,,,NE!!!!!!´
Vyrobit si sám CARBON rám,to chce dobré ale naozaj dobré skúsenosti :!: a k tomu AL+CARBON :?: :?: = :twisted:

Múj názor 8)


asi si to zle pochopil. on myslí karbonovu zadnu stavbu na AL ram a to je
rozdiel oproti rieseniu, ktore spominas v prvej vete...
robia to aj znami vyrobcovia, tak sa to asi vyplati, ale ja osobne tomu moc neverim. radsej nieco homogenne :wink:

P.S. 2accipiter: mohol by si nabuduce skusit menej smilov :?:
19.02.2006 - 09:17:17
00
Zliatiny z AL su teraz lepsie, lahsie a pevnejsie ako cisty carbon alebo jeho kombinacia. :shock: vies carbon ma len taku vyhodu ze viac tlmy vibracie. cize zaver rozhodne sa ti to nevyplati za tie prachy kup novy ram z nejakej Hi.tech zliatiny . :)
19.02.2006 - 22:17:25
00
tak tomu hovorim odvazny nazor kamo :!:
19.02.2006 - 22:48:12
00
porovnaj si hmotnosti ramov a zistis ze s al su ovela vacsie moznosti s cim ho mozes zmiesat
19.02.2006 - 22:59:33
00
povedal by som ze to vidis z velmi uzkeho pohladu. carbon ma rozne vyhody napr. vyssiu zivostnost, takmer nulovku unavovu krivku, takmer ziadna teplotna dilatacia, atd. co sa tlmeni vibracii/tuhosti, hmotnosti tyka vsetko zavisi od poctu vrstiev a ukladania vlakien. z karbonu mozes spravit supertuhe kluky (a lahsie ako z al) taktiez ale pruzny skelet sedadla. to teda plati aj pre ramy moze byt tak tuhy a pohodlny ako ram z al.
ma ale tiez nevyhody ako prip narusenie struktury moze znehodnotit celok, nemoznost vyrobenia casti ako su zavity a podobne
osobne karbon nemusim ale potencial urcite ma.
19.02.2006 - 23:12:46
00
o carbone neuvazuj
19.02.2006 - 23:15:26
00
vies ale al je urcite pristupnejsi ako carbon a posluzi lepsie
19.02.2006 - 23:16:09
00
2slimjim: Zpravit sa da takmer vsetko, otazka je ci stoji ten efekt za tu namahu :) U ramov ktore maju carbonove vzpery je to riesene tak, ze vyrobca duraloveho ramu kupuje hotove horne vzpery od vyrobcu carbonovych dielov/komponentov a vlepuje ich do svojich ramov (horna cast vlepena, dolna priskrutkovana alebo prinitovana). Napriklad Easton vyraba taketo vzpery.
Ale k tvojej otazke. Funkcne ani financne by sa ti to nevyplatilo. Mozno tak pre image. Ale nikto ti to nezakazuje. Ale chce to cas, peniaze a najprv sa naucit pracovat s kompozitmi.

2Jose: Mas dost odvazne tvrdenia :) To ze je dural FINANCNE pristupnejsi, to je pravda. Nevidim vsak zmysel v tom preco tvrdis ze sa nim dosahuje vyzsia hmotnost, ze nema ziaden prinos okrem tlmenia vybracii. Nechcem sa hadat ale povedz mi tvoje argumenty k tymto tvrdeniam.
26.02.2006 - 20:04:18
00
keyboard_arrow_up