danny965 napísal:
imro1 kotúče neviem aké sú tam,viem iba že 180 mm no, to už zas nie je nejak extra veľká položka a časom by som tam asi dal tie Hope prípadne niečo podobné, lebo tie ice techy nie sú zlé, no moc to nevydrží a myslím si, že s takýmito brzdami ešte menej...

Žartujes ice teh xt su najlepšie kotuče ake som jazdil a pritom som vlastnil aj hope mas tam chladenie takze byt tebou zvazim riadne kotuče a rozhodne ak nedavaš chladiace dosky tak ber jednoznačne xt 86 - ky
Predny 200mm vzadu180 tky

tiež som jazdil 86 tky a bol s nimi spokojný, jazdil som 180 mm, jazdil som ich iba s organikami, no ako tu už bolo spomínané, súhlasím, že ta životnosť je biedna, mal som ich jednu sezónu, sú sice ešte jazditeľné, no neviem si predstaviť, že by som ich jazdil s metalikami, a keď si predstavím, že mám meniť kotúč napr. po 2 pároch platní, tak sa mi to ani nezdá dobrá cena za kotúč, čo stojí cca 30 € to už by som asi zaplatil 50 € za taký čo niečo vydrží. Jazdil som Avidy, tie som mal 3 sezóny a stále boli jazditeľné a po tej dobe boli menej opotrebované ako ice techy po 3 mesiacoch, takže mne z toho vyplýva, že ice techy sú síce super čo sa týka výkonu, no zo slabou životnosťou, teda v konečnom dôsledku sú drahé, keby stál kotúč 20 € tak by to bolo v pohode :)
24.11.2016 - 23:25:49
01
Vsetky tieto poznatky su super. Len by ma zaujimalo, ktory z vas spekulantov po kupe noveho auta hned na nom menil brzdy, lebo ak to myslia s vozenim vazne tak urcite to treba hned vymenit! Ale za co? Za vacsie kotuce, ktore sa tam nezmestia? Alebo inu brzdovku a najlepsie z ebayu za top cenu, ci platnicky z materialu ktory zodere kotuc na nepoznanie? Ak by vyrobca a pod. daval na bike brzdy ktore tzv. nefunguju, tak by boli vsetci na súde a podobne vyrobky by sa nepredavali a ani nevyrabali. Takze prosim neprehanajte!
24.11.2016 - 23:48:27
01
BAJurajK tu ale predsa nikto netvrdí, že napr. tie deorečka nefungujú, svoje určite splnia, len záleží od náročnosti používateľa, ja napr. som mal XTR páky a asi by som si na tie deorečka ťažko zvykal a tým netvrdím, že sú to zlé brzdy, prípadne že niekomu inému by nestačili :) a to porovnanie s autom je myslím prehnané a zbytočné, bavme sa o bajkoch ;) ale rozmýšľam aj trochu do budúcnosti a takto by ma to vyšlo lacnejšie, keď to vymením hneď ako jazdené...a keď sa skúsiš pozrieť na niektorých výrobcov, tak je bežná prax, že bajk osadia napr. xt komponentmi a brzdy dajú deore, čo trochu kazí celkový dojem, neviem na čom jazdíš ty, no určite uznáš, nech sa už jedná o hoci čo, keď si raz zvykneš na istú úroveň, tak ťažko budeš chcieť niečo čo je o 2 triedy horšie, na dobre sa proste ľahko zvyká, no opačne to býva problém a osobne už do horšieho ísť nechcem :)
25.11.2016 - 00:19:06
01
Uffff 3700 km platne, to by som bral. Od chalanov som podstatne ľahší (78-80 kg) a platne mi vydržia tak 500-600 km, kotúč je vždy po sezóne (2500-3000) km na odpis, oceľová vrstva predratá až na hliník. Ďalšie už budú Hope, o Ice Tech nechcem ani počuť. Brzdy časom asi Zee, za Saint priplatiť ochotný moc nie som.
25.11.2016 - 07:20:10
02
Hosť napísal:
No to by musel kvakob vysvetlit co myslel tym ze zee v principe ako avidacke
Code asi nemyslel,a ja tiez nie


napisal som to tak ,lebo som jazdil len avidy a sainty a myslel som to len tak, ze klasicka packa -avid a pod. a lozisko v pake -saint ...
presny rozdiel v packe zee - saint by lepsie posudil niekto ,kto ma obe...

edit: o brzdnom ucinku brzdeni ,som ani nesprtol ,len o principe konstrukcie packy ako takej....


Naposledy upravil kvakob dňa 25.11.2016 - 09:25:08, celkovo upravené 1 krát.

25.11.2016 - 07:47:24
00
Platne som menil raz, to som zabudol uviest.
25.11.2016 - 07:51:33
00
imro1 Sak ok, chapem. Ja sa vozitkujem na 15kg bikeu + do 75kg som ja s batohom a brzdy su XT s 180kotucmi - bohate to staci, aj ked sa to vie krasne prehrievat - ale to je normalne a brzdny ucinok sa nestraca.
25.11.2016 - 09:47:46
00
Porovnanie k autu je cudne. Je normálne že na bajku máš o triedu dve oproti ostatným komponentom nižšiu rafu bŕzd. Príde mi to ako keby namontuju na lambo brzdy z wv up.
25.11.2016 - 09:57:17
00
ja mám s batohom tak o 20 kg viac :) pri tvojej váhe by som dal v pohode XT a nad saintmi ani nerozmýšľal a čo píšeš o tom účinku...podľa mňa nie je celkom pravda, no beriem tvoj názor :) , no z vlastnej skúsenosti viem že aj chod páky pri prehriatých brzdách nie je konzistentný a aj účinok je slabší, navyše ako tu už bolo spomínané, pri dlhších zjazdoch musíš viac stláčať páčku a zvyknú dosť bolieť prsty a radšej som niekedy zastavil, nech brzdy trochu ochladnú a nech si aj ruky oddýchnu :)
25.11.2016 - 09:58:53
00
pozeral som v pár e shopoch na tie platničky na sainty a všade som našiel len s chladičom, či u metaliky aj organiky, viete dať nejaký link kde sú bez? chcem si orientačne pozrieť ceny, tie metaliky s chladičmi-to je už dosť vysoká cena...http://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-platnicky/shimano-h03c-brzdove-dosticky-metalicke-4826.html organiky stoja cca o 10 € menej oplatí sa dávať tie metaliky, pokiaľ by som mal nejaké lepšie kotúče, viete niekto porovnať približne životnosť organiky/metaliky ?
25.11.2016 - 10:48:22
00
na nove Sainty (M820) su platnicky iba s chladicom, ale pasuju tam platnicky aj pre starsi typ M810
25.11.2016 - 11:27:45
02
Chlopi riešite životnosť kotúčov.

Ja mám kotúče Avid HS1 200 a 180mm a aktuálne majú cez 8500km za sebou. A zadný bol pripálený, lebo zažil tu kotúčové peklo: post995878.html#p995878
Viac: post1028417.html#p1028417
Túto sezónu cca 2tkm na Saintoch a ešte neplánujem meniť kotúče. :D
Tak si kupujte tie Vaše icetechy. :lol:

A porovnať bike k autu no dobre, poďme: chodíš na aute pravidelne do obmedzovača, dupneš v cca 160-180 na plné brzdy a potom plný kotol a zase, jazdíš dverami napred (však aj s vypnutým ESP je to problém, ak rozhodíš zadok viac aj tak Ťa sekne ESP). Vieš ako často sa menia kotúče a brzdy na WRC - podľa povrchu a typu RZ-ty. A GO motora robíš každých 2-4tkm podľa výrobcu. Nie nejazdíš tak, však potom Ti stačia aj deore.
Ja biku nakladám čo mi dovolí pud sebazáchovy a každý ho máme niekde inde (niektorý bikeri ho majú odložený asi doma v chladničke a na výjazdy ho nenosia :rofl: ).

Vieš ako páli farba keď dáš 600m výškových na šupu za 5 min. Ja som šiel na biku klesanie so sklonom 35% asi 800-900 m v kuse. Vieš aký to je kopec. Som sa modlil k Avidáckemu bôžikovi nech ma nesklame, bo mi je ámen. :angel:

Dnes ak by som si kúpil bike za cca 3t. eur tak tam rovno mením vidlu na 36, brzdy na Sainty a pravdepodobne asi aj kolesá. AK bi mi pred 3 rokmi niekto povedal aby so si kúpil bike za 3 litre tak mu slušne poviem že pako.

Proste ak vieš čo plánuješ jazdiť, aký máš skill koľko máš kilá tak deore nemusia byť vždy dobrá voľba. Na výlet po lese sú však asi skvelé.

A imro1 nebuď neštastný z ceny mám na Saintoch dosky bez chladiča za normálnu cenu
napr:https://www.soof.sk/shimano-d01s-resin
https://www.soof.sk/shimano-d02s-metal
Ak keď je pravda že na alpy už pôjdu s chladičom, už sú doma.

Howk.
25.11.2016 - 12:31:08
03
Polo vďaka, ma to trochu aj napadlo keď som ich nikde nevidel, no ako ste tu niektorí spomínali že jazdíte bez...no keď je to kompatibilné :) romet Avidy som spomínal aj ja mal som G3 boli to nezmary :) a zas nie že by som bol nejak nešťastný z ceny, keď som mal elixiry, tak tam stáli platničky približne rovnako ako tie resin na sainty s chladičom :) a keď už dám toľko za brzdy, tak nejak naškrabem aj na platničky :) keby aj tie s chladičom a s tým pudom sebazáchovy si to dobre napísal a tiež mám na blízku pár kopcov, nie síce dlhých ale riadne strmáky, na ktorých sa ani inak ako so stlačenými pákami ísť nedá -teda aspoň mne, strach mi to nedovolí :) a na tom jednom zjazde som vždy cítil brzdy a kotúče farby dúhy :) fakt krátky kopec, no extrémny sklon...a tiež si to rád pustím dolu kopcom, no nepatrím medzi najrýchlejších...a jazdíš na tých saintoch iba metaliky? Pozerám že originál na tých 820 tkách sú osadené metaliky s chladičom :)
25.11.2016 - 15:35:33
00
Inak k tym avid kotucom, asi najlepsie boli prave HS1. Maju vela materialu, kopec dier na cistenie a chladenie a tie diery su HLAVNE rovnomerne rozlozene na brzdnej ploche. Tie nove centerline maju v strede brzdnej plochy dieru. Po obvode je sice dost materialu, no tam kde ho je najmenej sa budu najrychlejsie drat.
25.11.2016 - 19:24:14
00
HS1 maju fakt super vydrz, len ta zvukova kulisa nie kazdemu vyhovuje :)
25.11.2016 - 19:33:01
00
keyboard_arrow_up