Ahojte,

na aké tlaky fúkate a aký odskok (rebound) máte nastavené na vidlici Fox Performance 34 Float a tlmič Fox Performance Float DPS Evol na bicykli Canyon Spectral ?

Mám 72 kg a veľmi rád by som dosiahol mäkké pruženie, ktoré žehlí malé nerovnosti.

Z mojich skúseností, keď vidlicu nafúkam na dĺžku 140 mm, tak vidlica je tvrdá a využíva len málo zdvihu a naopak, keď uberiem tlak (t.j. 50 - 60 psi), tak vidlica klesne na 130 - 135 mm jej dĺžky. Je tento pokles v poriadku ?

Na tlmiči, zas, ak ho nafúkam podľa tabuľky foxu, t.j. sag je cca 30 %, tak tiež je tlmič dosť tuhý a nevyužíva celú svoju dĺžku. Tiež keď ho vyfúknem tak sa zníži jeho dĺžka.

Ďakujem za vaše postrehy a skúsenosti.

Miro
27.11.2016 - 22:06:36
00
Vzdy to bude o nejakom kompromise. Ked sa to nastavi ako makky vylezany gauc, tak to asi nebude poskytovat vela opory v strmakoch ci klopkach. :) Celu dlzku tlmica by si mal vyuzit pri nejakych vacsich supach, pri vacsich skokoch s nedobrym dopadom a podobne. Ked tam cinkne doraz pri kazdom hupsnuti, nebude rezerva pre tie nepodarene pripady.
27.11.2016 - 22:26:19
02
Síce som jazdil floatku 32, no keď som to skúšal nastavovať podľa odporúčania výrobcu, tak vidla bola dosť tuhá, takže som s tým troch experimentoval, no nikto ti nepovie najlepšie čo bude pasovať tebe, niekomu pasuje tvrdšie pruženie, niekomu mäkšie, ideálne keď sa pôjdeš povoziť, zober do batohu pumpu na tlmič a skúšaj rôzne tlaky, tak najlepšie zistíš a ako spomínal aj MageZ radšej trochu rezervu a trochu tvrdšie, pre istotu pri nejakom ťažšom teréne, alebo skoku :)
27.11.2016 - 23:45:27
00
pripadne sa pohrat s volume spacers http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=614
28.11.2016 - 09:30:24
00
hmm, no toto by som osobne neriešil, teda možno až keby zlyhalo klasické nastavenie, no toto je už skôr pre dosť skúsených jazdcov, ktorí presne vedia, čo môžu od takéhoto tuningu očakávať, no pre väčšinu populácie musí mať tá Foxka dostatočné nastavenie aj bez vnútorného zásahu :) stačí sa trochu pohrať s pumpou a tlakmi
28.11.2016 - 13:14:18
00
Našiel som na stránke pinkbajku http://m.pinkbike.com/news/tech-tuesday-How-to-Install-a-Fox-Air-Volume-Spacer-2011.html citujem "Air-sprung shocks can be tuned to work with a relatively wide range of rider weights. That said; there are instances when an air spring cannot be satisfactorily tuned because a rider is too heavy for a particular suspension design, would like to use less air pressure without bottoming the suspension...", čiže áno slúžia tie vložky presne na to, čo som sa pýtal, že pri poklese tlaku na prijateľnú úroveň dôjde aj k poklesu rozsahu vidlice a teda inštaláciou tých vložiek sa to dá odstrániť.
28.11.2016 - 14:54:07
00
len tak zo zvedavosti, ako dlho máš tu vidlicu? keď rozmýšľaš nad takýmto zásahom a koľko by to cca stálo, ak si dáš takéto niečo spraviť do odborného servisu? asi nie každý si robí podobné veci sám :)
28.11.2016 - 16:46:45
00
vymenit tie vlozky vo vidle nieje problem. Otazka ci potrebuje pridat alebo ubrat. Jedna vlozka stoji 3,5€
aj ked nechapem trochu pojmu fukam na 140mm. Pri vidle by si mal mat tiez nejaky sag bezne od 15 do 25% co je pri 140mm vidle 21 az 35mm.

pre zaciatok je ale asi najlepsia rada ako bolo spomenute vyssie, zobrat do batohu pumpu a skusat v terene co ti najviac bude vyhovovat.
28.11.2016 - 17:09:20
00
Na stránke foxu máš odporučené sagy. vidlu na 20% tlmič na 30% to su max odporučené sagy. Inak treba len skúšať alebo vložiť tokeny.
EDIT: pre istotu sa spýtam máš všetko v open móde ?
29.11.2016 - 22:08:33
00
Podľa vlastnej skúsenosti, keď som skúšal na svojej Foxe fúkať podľa tabuliek výrobcu, tak vidla nechodila asi 3 cm od dorazu, tak som fúkal asi o 20 psi menej, na tlmiči som mal takú plastovú somarinku, podľa ktorej sa dal ľahko nastaviť sag, 25% bolo na XC, 35 na AM, rebound som mal približne v strede, no tiež som s tým dosť experimentoval :)
29.11.2016 - 23:07:16
00
Presne ako hovoríš imro1, podľa tabuľky Foxu mi vychádzalo nafúkať vidlicu na 72 psi (5 barov), avšak aby vidlica chodila takmer v celom rozsahu, som musel spustiť na 55 psi, čím som dosiahol 20 %tný sag. A pri takomto nízkom tlaku som podľa odporúčania dal rebound na 9+, t.j. rýchle vracanie vidlice. A tu nastal problém, že dôjde k poklesu vidlice zo 140 mm na 135 - 130 mm zdvihu.

A pri tlmiči zas odporúča Fox mať 30 % sag, t.j. zanorenie cca 15 - 20 mm, lenže pri takomto naladení je tlmič veľmi tuhý. Na mňa ideálne naladený mäkký tlmič je pri menej ako 100 psi, ale zase pri takomto nastavení sa tlmič veľmi zanorí, t.j. na viac ako 50% sag.
02.12.2016 - 12:00:04
00
hm, to je zvláštne, ja som tlmič na viac ako 35 % sag nedával, už aj takto bol dosť määký a chodil hľadko a v celom rozsahu, keď som si chcel dať nejaký rýchlejší švih, tak som to dal na tých 20-25% sag, no tlmič zas nechodil v celom rozsahu a bol výrazne tvrdší, treba to ešte asi viac vyskúšať, skús sag na tých 35, či to nepomôže, 50 je strašne veľa :)
02.12.2016 - 12:18:46
00
Otázku by som mal, to ako sa ti zanori vidla 5-10mm ak bike voľné stojí?
50% sag na tlmici je riadna blbosť, tam.musis niečo zlé robiť, aké máš skúsenosti s fullom? Prípadne nemáš niekoho skúseného čo by ti s tým helpol?
02.12.2016 - 21:17:29
11
Proste ak chcem tlak 55 psi, tak vidlica sfukne o 5 -10 mm ked volne stoji...tych 50% mne osobne vyhovuje, chcem aby tlmic zehlil vsetky male nerovnosti...full ma mam len od leta, preto sa vela pytam...
02.12.2016 - 21:27:53
00
armind a aký bajk to máš? v pohode sa pýtaj, vždy sa nájde niekto kto ti tu rád poradí pokiaľ bude vedieť, ten tlmič ti musí asi dosť behať pri takom sagu aj na rovnej ceste myslím, no možno ti niekto lepšie poradí keď dáš buď fotku prípadne link na ten svoj bajk :)
02.12.2016 - 21:37:32
00
keyboard_arrow_up