P3P napísal:
Vdaka, ide o Focus culebro 2.0 SL 2015 - ma mierne oskretu vidlicu a kluky + vymeneny zadny rafik. Cena je vsak celkom prijatelna - nestoji ani polovicu toho, co stal ako novy. Preto vaham, ci uz nieco skarede neprezil.


hlinikovy trikrat odlahceny culebro moze byt celkom zaujimavy prvy cestny bike na kratsie vzdialenosti. carbonova vidla je asi najvacsie riziko, hlavne ak tam cosi vidis, pevnost karbonu je horsia ako pevnost hlinika. zaujimal by som sa aj o to, kolko mal ten jazdec kg. dokonca sa mi zda, ze chalan co ma taky bike, mal problemy s rafikmi, teda pozri aj ten predny a neviem neviem ci aj nie s vidlou. hlavne ak jazdil po zlych/deravych cestach a bol tazsi jazdec. cim je bike odlahcenejsi a cim viacej karbonu, tam vacsie riziko zivotnosti komponentov. co sa tyka beznych veci (kazeta, pily, kluky, pedale, retaz) tak to zavysi od ceny a opotrebenia...merac retaze mas? co sa tyka kazety a pily a prehadzovacky, treba aspon skusit, ci to plynule prehadzuje na vsetky stupne a ci nepreskakuje retaz. tiez sa zaujimaj o pocet km, servis. zhruba kazdych 2500km treba vselico pomenit (retaz, stredove zlozenie, plaste, centrovanie kolesa, kazetu) v zavyslosti od toho co a ako jazdil. ak bol tazsi a jazdil kopce tak bike sa rychlejsie opotreboval.
07.12.2016 - 11:10:17
00
Co tým myslíš ? " pevnosť karbónu je horšia ako pevnosť hliníka "...
07.12.2016 - 11:43:27
01
nie tych 2500km plaste retaz stredove zlozenie kazeta je lepsi vtip
07.12.2016 - 11:57:12
02
Hlavne tá kazeta a stredové zloženie ( asi misky s ložiskami boli myslené) a špeciálne tak press fit by bolo dobre lisovať každých 2500km nové. Rám by sa za to určite poďakoval :-)
07.12.2016 - 12:08:22
00
Teda oplati sa do toho ist?
07.12.2016 - 12:42:32
00
daj presnu cenu, takto tazko odporucit alebo opak :)
07.12.2016 - 12:54:33
00
450
07.12.2016 - 13:06:06
00
Ramon1 napísal:
Co tým myslíš ? " pevnosť karbónu je horšia ako pevnosť hliníka "...


buchni odmontovanu karbonovu vidlu a hlinikovu vidlu rukou o asfalt a porovnaj poskodenie. to co bude viac poskodene/zlomene ma mensiu pevnost. ja davam hlas karbonu.
07.12.2016 - 13:14:28
00
B-rh-positivo napísal:
Hlavne tá kazeta a stredové zloženie ( asi misky s ložiskami boli myslené) a špeciálne tak press fit by bolo dobre lisovať každých 2500km nové. Rám by sa za to určite poďakoval :-)


-kazeta znamky opotrebovania moze mat po 2500km, na vymenu to este asi nebude. hlavne nemoze objektivne vediet, kolko a ako tym predchadzajuci vlastnik jazdil.
- plaste continental gran prix 4000IIS menim pomerne castejsie, asi preto, ze si povrch az tak nevyberam, jazdim aj za mokra a mam vyssiu hmotnost. vseobecne continentalky sa rychlejsie opotrebuvaju. u mna to bude aj tych 2500-3500km co ich menim a nie som sam co to takto s nimi ma, lacnejsie asi vydrzia aj menej.
- stredove zlozenie, myslel som loziska a ano na pressfit ak sa jazdi za mokra a prachu a kopce tak tam zacne opotrebenie byt, vo vseobecnosti by to malo vydrzat viac, ale pri kupe jazdenky by som sa na to pozrel, hlavne nemoze objektivne vediet, kolko a ako tym predchadzajuci vlastnik jazdil. ak tam cosi puka alebo preskakuje, treba si to zohladnit v cene. stredove zlozenie je podla mna najvacsie riziko, vizualne to clovek totiz nijako nezisti.
- retaz, menit retaz do 2500km na cestaku mi pripada celkom bezne a normalne, hlavne ak je jazdec tazsi a jazdi kopce ci aj tazsie prevody tak urcite ano.
07.12.2016 - 13:21:12
00
P3P napísal:
450


ak sa nevyznas v cestakoch, zober si na obhliadku nejakeho skusenejsieho jazca cestakov co aj vie trosku servisovat. ramon je z kosic...
07.12.2016 - 13:24:53
00
@edy34 https://www.youtube.com/watch?v=6APhKvaW6ig este mi nieco porozpravaj

edit hlavne posledna minuta je pre teba.. ako stvorena..
07.12.2016 - 13:32:57
00
to video je nepodstatne. nie je karbon ako karbon a na lacnom cestaku necakajme od karbonovej vidli, ze bude nejako zvlast husta a teda plna uhlika a pevna alebo dobre spravena ci specialny karbon a pod.. poznam tipka, co sa mu pocas jazdy zlomila na dvoch miestach karbonova vidla na cestaku, bezdovodne.
o zlomenom hlinikovom rame pri beznom pouzivani som teda fakt nepocul. skus si trosku pogooglit:
http://www.northbike.cz/2014/06/30/karbon-nebo-hlinik/

karbonova vidla na hlinikovom rame sa pouziva nie kvoli pevnosti, ale kvoli tomu, ze je to pruzny material, co pohlcuje vybracie a teda zvysuje komfort pre jazdca. a zaroven plati, ze nie je karbon ako karbon a karbon je vo vseobecnosti pevnejsi ako hlinik, uz len kvoli tej vyssej hustote a teda hmotnosti.
07.12.2016 - 13:48:57
00
edy34 napísal:
buchni odmontovanu karbonovu vidlu a hlinikovu vidlu rukou o asfalt a porovnaj poskodenie. to co bude viac poskodene/zlomene ma mensiu pevnost. ja davam hlas karbonu.


...ak myslíš ze bude poškodenie karbónu väčšie , tak myslíš zle
07.12.2016 - 13:51:12
01
pobavil si ma ramon1, ale nuz citaj:
http://cestovani.idnes.cz/trendy-v-horskych-kolech-0xo-/na-kolo.aspx?c=A150507_180127_na-kolo_ptp
https://www.google.sk/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1EKKP_enSK690SK690&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=pevnost karbonu vs hlinik
07.12.2016 - 13:56:19
00
Cestovanie i dnes ?! Gratulujem k nepriestrelnemu zdroju informácií ... čerpaj dalej ... a akéže to máš " stroje " ?

A nepočul si o zlomenom AL ráme ?! Ani o Gaybiku ? No nic , na tie tvoje múdra nie je co povedať ... však koniec koncov ti dali všetci za pravdu ...
07.12.2016 - 14:01:48
00
keyboard_arrow_up