misopetrovic to, že sú karbónové s tým nemá nič. Naopak, uhlíkové vlákno nasýtené epoxidom nemá žiadnu tepelnú rozťažnosť. Má rozmerovú stálosť. Magura tiež vyrába komponenty technológiou RTM (je to zákazník mojich nemeckých kolegov). To, že netesnia, je však chyba konštruktérov.
S tou tuhostou ramov to tiez nie je take jednoznacne, napr. Damien Oton v rozhovore spominal, ze lahsi jazdci potrebuju menej tuhe ramy (pri jazdenie na urovni EWS) ako jazdci tazsi, ze prilis tuhy ram nie je pozitivna vlastnost. Napr. aj pri kolesach je ziadana urcita pruznost, prilis tvrde kolesa maju horsiu trakciu oi (a jazdi sa napr. vpredu pruznejsi model a vzadu tuhsi).
lenže MT6 niesú komplet karbónové ako MT8..... stačí čítať fóra a recenzie používatelov..
okrem toho že mali chybnú sériu/e ktoré netesnily...tak brzdný účinok 8čiek je mizerný....myslelo sa na gramy na úkor použitelnosti....
a keď už taký pavúk ako ja usúdi že tie brzdy ho teda nie zrovna presvedčivo zastavia keď je treba.. to už je čo povedať
tak ja som ich necital a jazdim ich uz 2 roky.. ano mali zlu seriu ale natu spravili recall
takze ked pridem tak mi ich zadarmo odvzdusnis aby si videl ze presvedcivo ubrzdia aj mna?
Tak napríklad najprestížnejšie značky sveta cyklistiky robia RTM (Resin Transfer Moulding) alebo po slovensky vstrekovanie živice. Ja spolupracujem cez dva roky s firmou TIME, ktorú predstavovať netreba. Cena jednej formy, pre jeden rám a jednu veľkosť sa pohybuje od 20K eur, vynásob si to veľkosťami od XXS po XL a taktiež tromi-štyrmi modelmi. K tej závratnej sume treba pripočítať cenu stroja na RTM, ďalšie formy na "barany", predstavce, pedále, vidlice...k*revsky drahá technológia, ktorú si môže dovoliť naozaj iba pár výrobcov a preto aj tie biky stoja, čo stoja - najlacnejší rám (holý, bez nástreku) stojí 3K. Na biku z TIME nájdeš "made in EU" čo znamená Francúzsko a Slovensko v podstate.
Živicu berú kvalitnú od nás (SikaAxson), podobnú moduláciu od nás berie aj LOOK, či Magura, DT Swiss, Mavic (posledný traja menovaný, iba na malé veci, brzdové páky, korunky vidlíc...). Platíš veľa za technológiu a spracovanie, keby to malo byť ťažšie ako prepregy tak by to asi nik nekúpil, však?
Preto Unno napísal, že "super heavy", lebo je ozaj heavy zohnať prachy na tú technológiu a ešte viac heavy je priznať pred zákazníkom, že na to skrátka nemajú (dúfam, že raz budú mať, v Španielsku mám tiež šikovných kolegov).
U prepregov je to iné - dajú sa kúpiť lacné, drahé, dajú sa urobiť doma "kolene". Nič extra. Potrebuješ akurát mrazničku a autokláv, pri novších nízkoteplotných (do 120°C) ani ten nie.
Keď si to vezmem, kúpiš prepreg z Talianska (tí sú v tom celkom šikovný) alebo lacnejší z východu, rezačkou narežeš potrebné tvary, naukladáš do formy (hliníkovej, nie oceľ ako pri RTM), formu zavrieš, natlačíš vzduch, aby dosadli všetky rohy, hrany, oblúky, vykúriš tomu, nech to zreaguje a hotovo, Potom vyberieš z formy, vytŕčajúce tkaniny orežeš, dáš vypáliť znovu, nech živica dostane mechanické vlastnosti a hurá do lakovania.
marecej Tak som ťa zle pochopil...ale zas keď kilo nie je pre teba ľahké, tak neviem no
Kristina No v Číne je iná situácia...prepregy pre specialized a ďalších robí 3000 číňanov za 3doláre mesačne, ďalších 3000 ich ukladá do foriem....preto nemusia investovať do technológie, keďže z troch predaných karbónových Stumpjumperov za 3K zaplatia 3000 robošov
A ešte taká pikoška z TIME - vyrábajú veľa XXS a XS rámov pre číňanov. Čínske tímy nechcú moc jazdiť na bikoch, ktoré vyrábajú u nich, radšej kupujú drahšie, tuhšie z EU...ale uniká mi ten dôvod, prečo...
ale tu nejde o to ci je to lahke pre mna
ja nerozumiem ako je mozne, ze ram vyrobeny v EU touto uzasnou technologiou, ktora vyraba veci lahsie ako prepregy, lebo by to inak nikto nekupil stoji 4000e a vazi 1000g (Time)
a ram vyrobeny v EU doma na kolene z prepregu stoji 4000e a vazi 600g (Ax-Lightness)
Lebo presne pre to "rám vyrobený na kolene z prepregu." Ako vieš, že ten prepreg je kvalitný? Tkanina je odkiaľ? Akou živicou je naimpregnovaný? Hejtuje sa tu, keď niekto kúpi rám z Číny, alebo nejakú kópiu...ako vieš, že toto je kvlaitnejšie? Lebo je to Španielsko?
Hlavne pri MTB by som bol s tým opatrný....a možno sa mýlim, chlapci z UNNO sú v podstate charita, alebo sociálny podnik, robia biky pre ľudí.
tak este raz
time - rtm (je to lahsie inak by to nerobili) - 4000e - 1000g
ax-lightness - prepreg - 4000e - 600g
na toto sa pytam, nie na unno
(ale aby si bol spokojny tak ti odpoviem - neviem ci je unno kvalitnejsie ako ram z ciny, mne sa len paci)
a aby si sa nemusel pytat ako viem, ze ax-lightness je kvalitnejsi ako ram z ciny - Ax-Lightness currently supplies three Formula 1 teams. Our components are also used in the Le Mans LMP1 and the DTM.
"Ax-Lightness currently supplies three Formula 1 teams. Our components are also used in the Le Mans LMP1 and the DTM" - toto má v reklame, každá druhá firma, ktorá robí kompozity v Nemecku. Chodievam každý rok na výstavy JEC do Paríža a Composite Europe Stuttgart/Duseldorf. V Nemecku je celkom bežné, že študenti vyrábajú v rámci praxe, vývoja diely pre F1, lietadlá, bicykle....tak sa ani nečudujem, že je tam kopec šikovných vizionárov a fungujú tam firmy inak- resp. hlavne vývojové centrá.
Druhá vec a veľmi podstatná, keď to takto porovnávame - chcel by som vedieť, aká bola pracnosť, na tak ľahkom ráme, koľko stál materiál.....ono vyrobiť raz za čas pár rámov na objednávku, sa dá lacnejšie. Preto možno iba 4000 eur. Ak by však mali vyrábať sériovo, napríklad ako TIME, 6 rámov denne, alebo ešte lepší príklad, ako Giant, ktorý je schopný vyrobiť 500 carbonových rámov denne (zdroj tu: https://cyclingtips.com/2015/02/a-tour-of-giants-taichung-factory/ ) tak aká by asi bola cena, keby to robili sériovo v Nemecku? Ešte pri takej mušej váhe?
Ja obdivujem, že to dokážu - technológie sú z roka na rok vymakanejšie, vlákna pevnejšie a ľahšie. No je rozdiel - dokázať, že vieme vyrobiť a naozaj sériovo vyrábať!!! Preto ten rozdiel v cene.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
lenže MT6 niesú komplet karbónové ako MT8..... stačí čítať fóra a recenzie používatelov..
okrem toho že mali chybnú sériu/e ktoré netesnily...tak brzdný účinok 8čiek je mizerný....myslelo sa na gramy na úkor použitelnosti....
a keď už taký pavúk ako ja usúdi že tie brzdy ho teda nie zrovna presvedčivo zastavia keď je treba.. to už je čo povedať
odpoved od Unna bola > Prepreg, rtm is super heavy
hmm, zdá sa, že "mýtus Unno" začína dostávať prvé trhliny...
nejake konkretne priklady?
okrem toho že mali chybnú sériu/e ktoré netesnily...tak brzdný účinok 8čiek je mizerný....myslelo sa na gramy na úkor použitelnosti....
a keď už taký pavúk ako ja usúdi že tie brzdy ho teda nie zrovna presvedčivo zastavia keď je treba.. to už je čo povedať
tak ja som ich necital a jazdim ich uz 2 roky.. ano mali zlu seriu ale natu spravili recall
takze ked pridem tak mi ich zadarmo odvzdusnis aby si videl ze presvedcivo ubrzdia aj mna?
Živicu berú kvalitnú od nás (SikaAxson), podobnú moduláciu od nás berie aj LOOK, či Magura, DT Swiss, Mavic (posledný traja menovaný, iba na malé veci, brzdové páky, korunky vidlíc...). Platíš veľa za technológiu a spracovanie, keby to malo byť ťažšie ako prepregy tak by to asi nik nekúpil, však?
Preto Unno napísal, že "super heavy", lebo je ozaj heavy zohnať prachy na tú technológiu a ešte viac heavy je priznať pred zákazníkom, že na to skrátka nemajú (dúfam, že raz budú mať, v Španielsku mám tiež šikovných kolegov).
U prepregov je to iné - dajú sa kúpiť lacné, drahé, dajú sa urobiť doma "kolene". Nič extra. Potrebuješ akurát mrazničku a autokláv, pri novších nízkoteplotných (do 120°C) ani ten nie.
Keď si to vezmem, kúpiš prepreg z Talianska (tí sú v tom celkom šikovný) alebo lacnejší z východu, rezačkou narežeš potrebné tvary, naukladáš do formy (hliníkovej, nie oceľ ako pri RTM), formu zavrieš, natlačíš vzduch, aby dosadli všetky rohy, hrany, oblúky, vykúriš tomu, nech to zreaguje a hotovo, Potom vyberieš z formy, vytŕčajúce tkaniny orežeš, dáš vypáliť znovu, nech živica dostane mechanické vlastnosti a hurá do lakovania.
Kristina No v Číne je iná situácia...prepregy pre specialized a ďalších robí 3000 číňanov za 3doláre mesačne, ďalších 3000 ich ukladá do foriem....preto nemusia investovať do technológie, keďže z troch predaných karbónových Stumpjumperov za 3K zaplatia 3000 robošov
A ešte taká pikoška z TIME - vyrábajú veľa XXS a XS rámov pre číňanov. Čínske tímy nechcú moc jazdiť na bikoch, ktoré vyrábajú u nich, radšej kupujú drahšie, tuhšie z EU...ale uniká mi ten dôvod, prečo...
ja nerozumiem ako je mozne, ze ram vyrobeny v EU touto uzasnou technologiou, ktora vyraba veci lahsie ako prepregy, lebo by to inak nikto nekupil stoji 4000e a vazi 1000g (Time)
a ram vyrobeny v EU doma na kolene z prepregu stoji 4000e a vazi 600g (Ax-Lightness)
Hlavne pri MTB by som bol s tým opatrný....a možno sa mýlim, chlapci z UNNO sú v podstate charita, alebo sociálny podnik, robia biky pre ľudí.
870g, to rovno mozu robit z olova
time - rtm (je to lahsie inak by to nerobili) - 4000e - 1000g
ax-lightness - prepreg - 4000e - 600g
na toto sa pytam, nie na unno
(ale aby si bol spokojny tak ti odpoviem - neviem ci je unno kvalitnejsie ako ram z ciny, mne sa len paci)
a aby si sa nemusel pytat ako viem, ze ax-lightness je kvalitnejsi ako ram z ciny - Ax-Lightness currently supplies three Formula 1 teams. Our components are also used in the Le Mans LMP1 and the DTM.
ako je to teda mozne?
Druhá vec a veľmi podstatná, keď to takto porovnávame - chcel by som vedieť, aká bola pracnosť, na tak ľahkom ráme, koľko stál materiál.....ono vyrobiť raz za čas pár rámov na objednávku, sa dá lacnejšie. Preto možno iba 4000 eur. Ak by však mali vyrábať sériovo, napríklad ako TIME, 6 rámov denne, alebo ešte lepší príklad, ako Giant, ktorý je schopný vyrobiť 500 carbonových rámov denne (zdroj tu: https://cyclingtips.com/2015/02/a-tour-of-giants-taichung-factory/ ) tak aká by asi bola cena, keby to robili sériovo v Nemecku? Ešte pri takej mušej váhe?
Ja obdivujem, že to dokážu - technológie sú z roka na rok vymakanejšie, vlákna pevnejšie a ľahšie. No je rozdiel - dokázať, že vieme vyrobiť a naozaj sériovo vyrábať!!! Preto ten rozdiel v cene.