marecej choď si kúpiť 2kg živice, rôzne druhy tkanín, vypočítaj skladbu tkanín, urob testy tuhosti, aby si splnil normy, vyrob si prototyp, z neho formy, potom vyrob jeden kus, všetko si to porátaj na hodiny (kľudne za hodinovú, za ktorú robíš) + náklady za materiál, technológie. Daj si to dokopy. Potom si to porovnaj s rámom kúpeným v obchode, či to vyšlo rovnako.
Henry to nedo*ebal...len ty si to nedomyslel
Firma, ktorú si sem postol vyrába kopec iných vecí a technológie poznajú. Majú skúsenosť a výroba sa zviezla popri tých formuliach a DTM...
Okrem toho, platíš aj za značku. Formu na pár kusov ti viem naceniť na cca 700-1000€, kdežto do veľkej výroby forma musí vydržať 10 000ks, preto to na vstupných nákladoch robí taký rozdiel. Nehovoriac o ďalších nákladoch v porovnaní experiment a sériová výroba.
Nechceš to pochopiť....vytrhávaš si informácie z kontextu
Keď vyrábaš tri rámy - kúpiš 15 kg živice, kde 1kg=16eur
vs
Keď vyrábaš 30 000 rámov - kúpiš 15 ton živice, kde 1kg=8 eur
Jedná sa o tú istú živicu.
Keď ideš kúpiť tkaninu, na tri rámy potrebuješ koľko 50 metrov = dajme tomu 600 eur
vs
Keď kupuješ na 30 000 dáš za to 400 eur.
Keď robíš formu na pár kusov = 900 eur
vs
Keď na 30 000 kusov = 20 000 eur vo väčšine si prirátaj vstupné náklady na viac modelov.
Zaplať 1-2 ľudí, čo jeden deň ukladajú prepregy, do jednej formy
vs
Zaplať 3000-5000 ľudí, čo robia aj keď za rovnakú mzdu (lebo zrovnávame čínu a nemecko, čo je odveci), ale chŕlia 1000ks denne.
Predaj 3 bicykle, alebo 10, ktoré robíš na objednávku
vs
Predaj 100 000 bicyklov jednej značky po celom svete
Logistika u malého výrobcu
vs
Logistika u veľkého výrobcu
Administratíva u malého výrobcu
vs
Administratíva u veľkého výrobcu
takze z toho vyplyva ze seriova vyroba je lacnejsia alebo drahsia?
lebo mne sa z tvojich argumentov zda ze by mala byt lacnejsia a tym padom nechapem preco ich pouzivas ked tvrdis, ze je drahsia
a preco zrovnavame cinu a nemecko?
nepisal si nahodou, ze time je vyrobeny v EU?
ak som dobre pochopil, tak tá veľkovýroba s drahšou technológiou je vlastne lacnejšia ako kusová s lacnou technológiou a pochybným materiálom .... prečo je potom ten rám time tak drahý ako ten pochybný šmejd?
Aby si pochopil rozdiel medzi veľkovýrobou a na kolene a už dosť. Ak sme sa nepochopili doteraz, tak už neviem....
lapaloma Škoda vs Bentley ... platíš aj exkluzivitu.
ale to ma vobec nezaujima
moja otazka bola ako je mozne, ze ram time vyrobeny technologiou rtm, ktory by mal podla tvojich slov byt lahsi ako ram z prepregu, lebo by to inak nikto nekupil, stoji rovnako ako ram ax-lightness z prepregu a je o dve tretiny tazsi ako ram ax-lightness z prepregu
na to si sa ma spytal ako viem, ze pouzili kvalitne vlakna a zivice
na to som ti odpovedal, ze robia pre f1 a zhodli sme sa (dufam), ze kvalitne materialy maju
potom si napisal, ze ax-lightness ma mensie naklady lebo vyraba malo ramov
v tomto momente som prestal chapat a poziadal som o vysvetlenie tohoto ekonomickeho javu
na podporu svojho tvrdenia si napisal prispevok kde porovnavas naklady na kupu materialu z ktoreho vyplyva, ze to vychadza lacnejsie ked ho kupis vela
takze stale nechapem ako je mozne mat nizsie naklady na vyrobu menej ramov ked jednotka materialu je lacnejsa cim viac ho kupis, naklady na jeden kus na formu su 10 krat nizsie a praca na jeden ram stoji cca stejne v nemecku aj francuizsku
a stale nechapem ako to suvisi s tym, ze ram time vyrobeny technologiou rtm vazi o dve tretiny viac ako ram z prepregu, napriek tomu ze tvrdis, ze rtm ramy nie su 'super heavy' ale ze 'odbornik' sa len boji napisat, ze na to nemaju, lebo podla mna ak ram vazi o dve tretiny viac tak sa da s kludom oznacit ako 'super heavy'
jedine co som chcel bolo aby si dolozil svoje tvrdenie, ze rtm nie je 'super heavy' nejakym realnym prikladom
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
to chudak henry ford asi dost *****
tu mas tahak: http://referaty.aktuality.sk/naklady-podniku/referat-1874
Henry to nedo*ebal...len ty si to nedomyslel
Okrem toho, platíš aj za značku. Formu na pár kusov ti viem naceniť na cca 700-1000€, kdežto do veľkej výroby forma musí vydržať 10 000ks, preto to na vstupných nákladoch robí taký rozdiel. Nehovoriac o ďalších nákladoch v porovnaní experiment a sériová výroba.
chapem to spravne?
ked vyrobim 30 ramov z formy za 1000e tak mam naklady 33e na ram ked vyrobim 10000 ramov z formy za 20000e tak mam naklady 2e na ram
a zaroven!
ax-lightness ma mensie naklady lebo vyraba malo ramov
Keď vyrábaš tri rámy - kúpiš 15 kg živice, kde 1kg=16eur
vs
Keď vyrábaš 30 000 rámov - kúpiš 15 ton živice, kde 1kg=8 eur
Jedná sa o tú istú živicu.
Keď ideš kúpiť tkaninu, na tri rámy potrebuješ koľko 50 metrov = dajme tomu 600 eur
vs
Keď kupuješ na 30 000 dáš za to 400 eur.
Keď robíš formu na pár kusov = 900 eur
vs
Keď na 30 000 kusov = 20 000 eur vo väčšine si prirátaj vstupné náklady na viac modelov.
Zaplať 1-2 ľudí, čo jeden deň ukladajú prepregy, do jednej formy
vs
Zaplať 3000-5000 ľudí, čo robia aj keď za rovnakú mzdu (lebo zrovnávame čínu a nemecko, čo je odveci), ale chŕlia 1000ks denne.
Predaj 3 bicykle, alebo 10, ktoré robíš na objednávku
vs
Predaj 100 000 bicyklov jednej značky po celom svete
Logistika u malého výrobcu
vs
Logistika u veľkého výrobcu
Administratíva u malého výrobcu
vs
Administratíva u veľkého výrobcu
Aby som nezabudol...robiť noname vs robiť značku.
lebo mne sa z tvojich argumentov zda ze by mala byt lacnejsia a tym padom nechapem preco ich pouzivas ked tvrdis, ze je drahsia
a preco zrovnavame cinu a nemecko?
nepisal si nahodou, ze time je vyrobeny v EU?
lapaloma Škoda vs Bentley ... platíš aj exkluzivitu.
konečne porádny bicigeľ - to asi nebude 29-ka, čo?
lapaloma Škoda vs Bentley ... platíš aj exkluzivitu.
ale to ma vobec nezaujima
moja otazka bola ako je mozne, ze ram time vyrobeny technologiou rtm, ktory by mal podla tvojich slov byt lahsi ako ram z prepregu, lebo by to inak nikto nekupil, stoji rovnako ako ram ax-lightness z prepregu a je o dve tretiny tazsi ako ram ax-lightness z prepregu
na to si sa ma spytal ako viem, ze pouzili kvalitne vlakna a zivice
na to som ti odpovedal, ze robia pre f1 a zhodli sme sa (dufam), ze kvalitne materialy maju
potom si napisal, ze ax-lightness ma mensie naklady lebo vyraba malo ramov
v tomto momente som prestal chapat a poziadal som o vysvetlenie tohoto ekonomickeho javu
na podporu svojho tvrdenia si napisal prispevok kde porovnavas naklady na kupu materialu z ktoreho vyplyva, ze to vychadza lacnejsie ked ho kupis vela
takze stale nechapem ako je mozne mat nizsie naklady na vyrobu menej ramov ked jednotka materialu je lacnejsa cim viac ho kupis, naklady na jeden kus na formu su 10 krat nizsie a praca na jeden ram stoji cca stejne v nemecku aj francuizsku
a stale nechapem ako to suvisi s tym, ze ram time vyrobeny technologiou rtm vazi o dve tretiny viac ako ram z prepregu, napriek tomu ze tvrdis, ze rtm ramy nie su 'super heavy' ale ze 'odbornik' sa len boji napisat, ze na to nemaju, lebo podla mna ak ram vazi o dve tretiny viac tak sa da s kludom oznacit ako 'super heavy'
jedine co som chcel bolo aby si dolozil svoje tvrdenie, ze rtm nie je 'super heavy' nejakym realnym prikladom