no ale ak by si kopilot dokazal pomylit klapky s podvozkom...ako hovori sa ze v Rusku je mozne vsetko, ale toto snad nie
No moment, to zas nie je až taký ojedinelý jav. Však aj v tomto roku vo februári štartoval Easyjet Airbus 319 z Bristolu a kopilot zasunul namiesto podvozku klapky, kapitán však stihol otočiť nos nadol a nastaviť TOGA ťah, tak sa zachránili, keď zastavili klesanie len nejakých 100 metrov nad zemou.
Keď si predstavíme, že Rusi štartovali zo Soči 5:40 ráno, predtým ešte tankovali, bohviekedy z Moskvy odleteli, kedy museli byť na letisku pred letom? Je možné, že sa veľmi nevyspali a únava pilotov je častý faktor pri takýchto chybách.
A ešte jedna vec. Tu-154 s konfiguráciou chvosta do T neodpúšťa hlboké stall incidenty. Akonáhle sa prepadne do pádu, vodorovný stabilizátor sa dostane do aerodynamického tieňa krídiel a je jedno, čo pilot urobí s výškovkou, už to nemá nijaký efekt. Takže najdôležitejšia zásada na zvládnutie "deep stall" pri T konfigurácii znie: nedostať sa doňho!
upload.wikimedia.org