Planujem kupit cestny bicykel ako doplnok k mtb.
Bude to urcite nejaky komfortnejsi endurance model na dlhe vyjazdy.(karbon na 105ke)
Neviem sa ale rozhodnut ci ist do kotucovych brzd (vyssia vaha a aj cena) alebo mi budu stacit klasicke.
Budem rad za kazdy postreh.
Tiež som si kúpil pred rokom cesťák ako doplnok k MTB a krosáku. Ak by som sa rozhodoval znovu beriem kotúče, som už na ne zvyknutý a účinosť klasických cesťákových brzd mi je slabá.Čiastočne pomohol upgrade na brzdy Ultegra zo špalkami BBB, ale kotúče to nie su...
Toto je moja skúsenosť, zarytý žiletkári samozrejme nebudú súhlasiť ...
Ja podobne ako bonfo,len s rozdielom - kotucaky (mechanicke) tam mam. Ucinnost je o trochu lepsia ako kvalitne klasiky a na cestu uplne postacuje. Aj dobre spalkove su ok. MTB je o inom. Zalezi aj na tom,ci budes jazdit za mokra. V tom pripade radsej kotuce.
Ked to bude nejaky obycajny cestak kam neplanujes davat karbonove kolesa alebo jazdit ho zavodnym tempom za mokra kludne ber obycajne brzdy ak su lacnejsie a lahsie
Ja som si sice v lete v zjazde za mokra skoro nabil hubu kedze (hlinikove) mokre rafiky par sekund VOBEC nebrzdili (gumicky museli zmyt vodu/spinu az potom sa to chytilo), ale v 99.9% pripadoch by mi to bolo jedno
Ak by vsak bola cena a vaha rovnaka bral by som kotuce
Kedze chce kupit endurance carbon na 105ke,tak nieco okolo 1500,- - tam toho vela v otazke hmotnosti nenavybera - 8-9kg a postupne vsetci prechadzaju na kotuce.
Zaklad u cestakov nanajvys dolezity je,ze treba vybrat spravny (geo,velkost) a dobry (tlmenie vs tuhost) ram. Na zaciatok trebars aj s nejakymi tazitkami. Moznost upgrade neskor.
Planujem kupit cestny bicykel ako doplnok k mtb.
Bude to urcite nejaky komfortnejsi endurance model na dlhe vyjazdy.(karbon na 105ke)
Neviem sa ale rozhodnut ci ist do kotucovych brzd (vyssia vaha a aj cena) alebo mi budu stacit klasicke.
Budem rad za kazdy postreh.
Pani mozete moje uvazovanie pokladat za spiatocnicke, no podla mna su kotuce na cestakoch len dalsia modna vlna. V MTB je ich pouzitie opodstatnene, tam je tych extremnych situacii vela. Vtedy clovek naozaj potrebuje okamzity brzdny ucinok, ale kolko takych situacii zazijete na ceste? Plusy kotucov: ked su kvalitne, tak lepsi brzdny ucinok, minusy - su tazsie, drahsie, narocnejsie sa servisuju, za predpokladu, ze idem co i len amatersky pretek a niekto ma kotuce a niekto rafkove brzdy, vznikaju nebezpecne situacie vplyvom rozdielneho nabehu brzdenia. V cenovej hladine okolo 1500 Euro dostanem asi nejake low end kotucove brzdy na zakladnych kolesach. Nedavno som mal taky bike na servise /FELT 65X/. Koncernove lacne kolesa samozrejme brzdenie nevydrzali, postupne odchadzali spice aj rafiky. To mi prislo ako typicky nedomysleny bike robeny v style "ostatni robia kotuce tak musime aj my, aby sme neboli pozadu"
Canyo - v dobrom by som radil ist do cestaku na shimanackych rafikovych brzdach, ci uz 105 alebo Ultegra. Shimano je ucinnostou svojich rafikovych brzd zname. V tejto cenovej hladine uzivatelsky rozdiel bude minimalny, zato si zjednodusis zivot, ked budes chciet robit zakladny servis doma. Myslim, ze takto budu peniaze najlepsie investovane.
Aby to nevyznelo, ze som zasadne proti kotucom, nasa pripravovana karbonova cyklokroska CX-R ich bude mat, ale opat, bude sa jednat o bike pre pouzitie v terene a jeho cena bude zrejme dvojnasobna oproti cestaku, o ktorom sa teraz bavime.
Canyo - no, pokial viem, tak klasicke brzdy ( az na vynimky ako TRP RG957 s vacsim dosahom...) su stavane na max 28 mm plast. Moznost je pouzit cantilever. Mal by si si ujasnit, aky siroky plast/galusku chces. Pokial viem, tak phodlie je u ziletky, okrem ramu. najma v plastoch. Takze ak pohodlny endurace na max 28mm plastoch tak klasicke brzdy stacia.
MartinD: Neberiem nazor, ale zamyslel si sa nad zadavatelom temy?
On chce doplnok k MTB a chce endurance ram.
V tej kategorii v dnesnej dobe velmi na vyber s brzdami nema. A kazdym rokom je toho viac.
Pisat MTB jazdcovi o servise kotucakov je asi zbytocne.
Ci bude mat nakoniec klasiky alebo kotucaky, v ramci cenoveho limitu bude mat takmer urcite zakladne resp. nizsiu triedu kolies, a podobnu celkovu hmotnost. Pretoze setrit na rame v prospech lahko uskutocnitelneho upgradu je hlupost. Kolesa byvaju v kategorii do 1500eur prvy kandidat na zmenu, ak je to potreba.
...teda pokial sa nerozhodne pre individualnu stavbu
Aby som Ti to trochu skomplikoval, tak ja som bol v podobnej situacii. Mam 29" Spectral, a kupil som si hlinikovu ziletku na 23mm plastoch ( vacsie sa ani nevojdu, je starsia ). No a teraz idem kupovat ( stavat ) pohodlny endurace na karbone a 32-35 mm plastoch s kotucmi. Mam len dilemu, ci pouzijem CX ram, alebo nieco na sposob endurace.
Hmm, zaujimave. Cize cca 0,7-0,8kg. Z toho 100g pripada na kolesa ak som si to dobre nasiel. Zvysok su samotne brzdy,ine paky, kotuce, bowdeny, kvapalina, uchyty na rame, spevnenia ramu.
Cenovy rozdiel u Canyonu znacny. Ak to ma byt teda canyon, a nebudes jazdit dazde, tak by som si vybral CF 7.0.
Podľa požiadaviek aké má autor príspevku, radil by som mu rafikove brzdy. Nemá význam na bike kt bude ako doplnok k mtb do 1500€ brat kotúče... To už vysvetlili ostatny predo mnou. Len tak pre zaujímavosť, ja mám cestak cca mesiac a na účinnosť bŕzd si budem ešte dlho zvykať. Je to brutálny skok z mtb 2,2" plastov a xt brzdami na 23mm a shimano 105.
Pre mitocross: hm, super bicykle, ake plaste sa asi vojdu na Defy? Uz som bol skoro rozhodnuty pre Defy. Len som sa nikde nedocital, ci tam aspon 32 vojde
Tusim 30 oficialne a aj 32 neoficialne v pohode vojde podla inych uzivatelov. Osobne som neskusal. Defy je super ram. Kolesa v zaklade sice tazitka,ale drziaky.
Borci môj názor: mám prehadzovace Ultegra a hlavne ten presmykovac je to najlepšie a najpresnejšie čo som kedy mal- a to som mal i mám presmykace od Tourney po Deore či až SLX. Čo sa týka brzd, moja mienka je taká že kvalitné V- brzdy sú postačujúce aj na brzdenie vo vyšších rýchlostiach. Stačili mi na to dokonca aj lacné Alhonga, ktoré som mal a ďalšie mám a po cca 4000 km bol servis minimálny - maximálne posunutie ľahká či jeho premazanie - gumičky vydržali! Kto môže niečo také tvrdiť o kotúčovych? Príklad, tie najzákladnejšie (a najčastejšie) ako Altus M355 či M315 sú slabšie kotúčovky a navyše je nutný pomerne častý servis. Samozrejme závisí niekedy aj od kusu ale tie by som rozhodne nechcel a navyše cestné brzdy od Sory a vyššie sú už veľmi dobré.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Toto je moja skúsenosť, zarytý žiletkári samozrejme nebudú súhlasiť ...
Ja som si sice v lete v zjazde za mokra skoro nabil hubu kedze (hlinikove) mokre rafiky par sekund VOBEC nebrzdili (gumicky museli zmyt vodu/spinu az potom sa to chytilo), ale v 99.9% pripadoch by mi to bolo jedno
Ak by vsak bola cena a vaha rovnaka bral by som kotuce
https://shop.mavic.com/en-be/aksium-rr0700.html
https://shop.mavic.com/en-be/aksium-disc-rr0886.html
Zaklad u cestakov nanajvys dolezity je,ze treba vybrat spravny (geo,velkost) a dobry (tlmenie vs tuhost) ram. Na zaciatok trebars aj s nejakymi tazitkami. Moznost upgrade neskor.
https://shop.mavic.com/en-be/aksium-rr0700.html
https://shop.mavic.com/en-be/aksium-disc-rr0886.html
Rozdiel v hmotnosti rafika?
Bude to urcite nejaky komfortnejsi endurance model na dlhe vyjazdy.(karbon na 105ke)
Neviem sa ale rozhodnut ci ist do kotucovych brzd (vyssia vaha a aj cena) alebo mi budu stacit klasicke.
Budem rad za kazdy postreh.
Pani mozete moje uvazovanie pokladat za spiatocnicke, no podla mna su kotuce na cestakoch len dalsia modna vlna. V MTB je ich pouzitie opodstatnene, tam je tych extremnych situacii vela. Vtedy clovek naozaj potrebuje okamzity brzdny ucinok, ale kolko takych situacii zazijete na ceste? Plusy kotucov: ked su kvalitne, tak lepsi brzdny ucinok, minusy - su tazsie, drahsie, narocnejsie sa servisuju, za predpokladu, ze idem co i len amatersky pretek a niekto ma kotuce a niekto rafkove brzdy, vznikaju nebezpecne situacie vplyvom rozdielneho nabehu brzdenia. V cenovej hladine okolo 1500 Euro dostanem asi nejake low end kotucove brzdy na zakladnych kolesach. Nedavno som mal taky bike na servise /FELT 65X/. Koncernove lacne kolesa samozrejme brzdenie nevydrzali, postupne odchadzali spice aj rafiky. To mi prislo ako typicky nedomysleny bike robeny v style "ostatni robia kotuce tak musime aj my, aby sme neboli pozadu"
Canyo - v dobrom by som radil ist do cestaku na shimanackych rafikovych brzdach, ci uz 105 alebo Ultegra. Shimano je ucinnostou svojich rafikovych brzd zname. V tejto cenovej hladine uzivatelsky rozdiel bude minimalny, zato si zjednodusis zivot, ked budes chciet robit zakladny servis doma. Myslim, ze takto budu peniaze najlepsie investovane.
Aby to nevyznelo, ze som zasadne proti kotucom, nasa pripravovana karbonova cyklokroska CX-R ich bude mat, ale opat, bude sa jednat o bike pre pouzitie v terene a jeho cena bude zrejme dvojnasobna oproti cestaku, o ktorom sa teraz bavime.
On chce doplnok k MTB a chce endurance ram.
V tej kategorii v dnesnej dobe velmi na vyber s brzdami nema. A kazdym rokom je toho viac.
Pisat MTB jazdcovi o servise kotucakov je asi zbytocne.
Ci bude mat nakoniec klasiky alebo kotucaky, v ramci cenoveho limitu bude mat takmer urcite zakladne resp. nizsiu triedu kolies, a podobnu celkovu hmotnost. Pretoze setrit na rame v prospech lahko uskutocnitelneho upgradu je hlupost. Kolesa byvaju v kategorii do 1500eur prvy kandidat na zmenu, ak je to potreba.
...teda pokial sa nerozhodne pre individualnu stavbu
Od kotucov ma zlahka odradza +cca.1kg a +cca.300 eur naviac...
Daj sem linky, o com uvazujes, a potom mozeme porovnavat porovnatelne.
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/endurace-al-disc-6-0.html
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2016/endurace-al-6-0.html
V karbone napr. toto:
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2016/endurace-cf-7-0.html
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/endurace-cf-sl-disc-8-0.html
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/endurace-al-disc-6-0.html
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2016/endurace-al-6-0.html
V karbone napr. toto:
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2016/endurace-cf-7-0.html
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/endurace-cf-sl-disc-8-0.html
Hmm, zaujimave. Cize cca 0,7-0,8kg. Z toho 100g pripada na kolesa ak som si to dobre nasiel. Zvysok su samotne brzdy,ine paky, kotuce, bowdeny, kvapalina, uchyty na rame, spevnenia ramu.
Cenovy rozdiel u Canyonu znacny. Ak to ma byt teda canyon, a nebudes jazdit dazde, tak by som si vybral CF 7.0.