tak je pravda ze rozmyslam o par krokov dopredu ale v podstate je to len taka nezavazna debata, urcite budem prihliadat aj na to aka
kazeta by na bike sla namontovat, nebudem potom plakat ze som si kupil sice pekny bike super na rovinu a rychlu jazdu ale nedam tam lahsi prevod ako 39/28 s ktorym nevyslapem ani ku vcelinu.
O geometrii neviem nic, co sa tyka obchodov tak samozrejme kammenny je lepsi ale zas aj drahsi, ostatne veci asi zalezia dost na ponuke.
Idealne najst akciu/vypredaj/zlavu na karbon so 105kou alebo niecim podobnym do 1000 eur resp v tom rozsahu 800-1000 eur ale nevidim to az tak realne. Budem mat stastie ak najdem nieco s novou tiagrou, chcel som nieco s vahou okolo 8kg ale mozno sa orientujem na uplne nepodstatny udaj
Par poznamok k prvemu cestaku pre lesopark:
- kazdy bike ma udavanu maximalnu nosnost od vyrobcu, pri karbone i hliniku je to zvacsa 110kg. treba si to radsej skontrolovat ci nebude iba 100kg.
- urcite by som i vzhladom na hmotnost pozeral kvalitnejsi karbon
- jazdim 34-28 kopce v lesoparku v BA vratane bieleho kriza a medenych hamrov, som iba o nieco lahsi, nuz treba na to kondicku ale da sa to hlavne treba ist do stojky. Zo zaciatku som si prial mat vzadu aj 32jku ale uz ma to preslo, na nieco velmi ostre, kopec prvej kategorie by som to uz asi potreboval.
- ovela lahsie sa mi jazdi v stojke a vyslapem ostre useky v kopcoch odkedy mam cestne
naslapne pedale shimano a cestne
tretry s tuhou podosvou (index tuhosti 10), je to pocitovo lepsie a stabilnejsie, lepsie sa prenasa sila do pedalov, priemerka na biely kriz mi stupla o 10percent oproti volnym pedalom, vseobecne sa hovori o rozdiele 7 percent. Prave v tych ostrych usekoch kde by som potreboval mozno podradit ale nebolo uz kam a kde mi dochadzala sila to najviac pomaha.
- karbon je lepsi v tom, ze lepsie absorbuje vibracie. Asfalt v lesoparku je stale dost nekvalitny, na karbonovom cestaku sa mi jazdi pohodlnejsie nez na hlinikovom hardtaile. Dolezite su i plaste, aspon 25mm alebo continentalky 25mm su vlastne 27mm sirka. Zaroven ako som pisal vyssie, nie je karbon ako karbon, cim hustejsi, tym pevnejsi, lahsi a drahsi. - taktiez je pohodlnejsia endurance ergonometria, tiez to zvysuje komfort a filtruje vibracie z nekvalitneho asfaltu v lesoparku.