Jasne. Pod pojmom "servisovat" som myslel vymenu oleja, filtrov, sviecok, brzdoveho oblozenia a zvysneho spotrebaku na tej Kii. Cize beznu udrzbu. Opravu nejakej vady resp. udrzbu hybridu by som v zarucnej dobe aj ja riesil cez autorizovany / znackovy servis, nech to nemozu neskor v pripade dalsich problemov pouzit ako dovod zaniku zaruky.
22.02.2017 - 12:17:37
00
autorizovaný servis toyoty v hornej strede a v trenčíne z mojich skúseností je akurát predražený a bez patričnej odbornosti... úplne stačí keď tam tí dementi dolejú vodu do ostrekovačov a ešte si ju draho naúčtujú pri akomkoľvek servisnom úkone... to nie je moc seriózny prístup k zákazníkovi.. ale najväčší bonus bolo keď mi nahodili nové brzdové dosky na úplne KO vyhrdzavené kotúče a ešte ma presvedčili že to je normálne že mi brzdový pedál vibruje pri brzdení.., keď mi to robilo aj predtým :D hlavne že som s tým ani cez STK neprešiel, takí sú tam odborníci.. čo chodím do hondy teraz tak celkom v pohode zatiaľ aj ceny
22.02.2017 - 12:18:05
00
v hornej strede nemám problem, aj ked som povedal ,že donesiem vlastny olej aj ked som povedal ze mam vlastne disky. V TT sa vykrucali. Ale tam mením len olej a filtre nič iného. Len tie ceny autorizovany vs zivnostník su dost velke. naviac ked natrafis na dobreho automechanika je to asi lepsie ked niekto robí ten servis pre seba a niekto ´´len´´ za výplatu. Ešte pre firmu pochopím autorizovaný servis ale pre fyzicku osobu je lepšie hladat zivnostníka. To isté platí aj pre servis bicykla. Ked zaratas do ceny DPH a plat zamestnanca a zisk firmy ktorá to servisuje tak je to nevyhodné.
22.02.2017 - 13:30:10
00
keby aspoň kvalita bola adekvátna cene.. ale zatial sa mi ešte ani raz nestalo že by autorizák dačo urobil poriadne
22.02.2017 - 13:36:01
02
je normalne, ked sa na cisto novej Oktavii s najazdom 800km zohrieva olej v motore na 101°C ? a to pri +5°C a pol hodinovej jazde.
22.02.2017 - 18:48:13
00
google vravi, ze 80-110 je prevadzkova teplota
22.02.2017 - 19:08:43
01
zhodou okolností som išiel v Nedeľu z TT do ZC (cca 90km) a rýchlosť od 130-140Km/h a olej som mal maximálne na 99 stup. .Teplota okolia by zodpovedala akurát to bola Octavia 2...1.6tdi 77Kw...nájazd už 183tis.km
22.02.2017 - 19:12:34
00
Bade:
Tych 101C je uplne normalnych, praveze na uplne novom aute bude ta teplota vyssia, je to nezabehnute, vyssie trenie vo valcoch, musi si to sadnut...

Inak este k tym teplotam oleja a chladiacej...
Dnes som to odsledoval, na palubovke mam aj budik oleja a zaujimave, ze chladiaca este ani nedosiahla 90C (mala odhadom tak 85C) uz sa rucicka oleja pohla so svojho minima 60C.
O nejaku minutu bol olej na svojich klasickych okrskovych 85C (na dialnici 90C az 100C).

Takze nie vzdy plati tych 5 ci viac minut...
Na druhu starnu dnes bolo celkom teplo, v zime by to asi bolo inak.
Motor je 1.9tdi pd 96kw
23.02.2017 - 07:33:40
00
Ale je otazkou, nakolko presne tie budiky ukazuju... ;-)
Napriklad skodovacka voda je na budiku vzdy presne v strede, ale diagnostika ukazuje uplne ine hodnoty. Holt, zakaznikom by asi vadilo, keby rucicka chodila hore dole podla termostatu.
23.02.2017 - 08:05:47
00
Na prístrojovej doske sa zobrazuje teplota vody v chladiči. Termostat zas má zapínať vodné čerpadlo podľa teploty vody v medzivalcových priestoroch, resp. potrubiach. To je ten rozdiel, ale v zásade každý dostáva tú informáciu, ktorú potrebuje vedieť.
Čo sa týka oleja, vhodný tlak je dôležitejší, ako teplota.


Naposledy upravil Loser dňa 23.02.2017 - 08:21:54, celkovo upravené 1 krát.

23.02.2017 - 08:21:13
00
Skoda ukazuje 90 pri 85st realne. Presne hodnoty sa daju vycitat aj cez climatronic ak ho mate...
23.02.2017 - 08:21:33
00
Loser napísal:
Čo sa týka oleja, vhodný tlak je dôležitejší, ako teplota.

Toto by ma zaujímalo detailnejšie. Vždy som vo Véčku premýšľal, načo mám ukazovateľ tlaku oleja.
23.02.2017 - 08:25:28
00
tak dá sa podľa toho spoznať napr vybehanosť motora, vtedy je ten tlak oleja nižší... samozrejme pri studenom oleji sú tlaky oveľa väčšie ako pri teplom kedy to dosť padá
23.02.2017 - 08:34:28
00
Tak to som vypozoroval, že po štarte som mal tlak okolo 6 bar podľa budíku a počas jazdy klesol. Takže ten údaj slúži len na rovnaký účel ako teplota oleja? Alebo ho treba sledovať aj počas jazdy za iným účelom? Respektíve jeho stúpanie/klesanie s otáčkami pri jazde.
23.02.2017 - 08:43:00
00
ja by som povedal že je to taká presnejšia metóda, lebo mal by si vedieť nejaký hraničný tlak kedy je už zle, že je tak malý že to nedostatočne maže motor a hrozí jeho poškodenie
23.02.2017 - 08:53:08
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up