Jazdil som 2004(2005?) XT
kazetu a bola leskla a vyzerala, ze je z niecoho ako chirurgicka nerezova, ci aka ocel. Aj vydrzala v pohode 20tisic. Dalsie verzie boli matne, stali o 40% menej .. aj menej vydrzali
Ale ked kazeta stoji 35e (inak dobra cena za XTcko), tak skor asi budem setrit
retaz za 20e
.. jeden cas som skusil na to pouzit lacnu 8covu retaz, ale to nebola cesta. Ta retaz okrem ineho vydrzala aj menej (uz sa nerobi asi ako plnohodnotna 8cka). Jeden cas som skusal C9 campagnolo, naozaj ta retaz aj vydrzala, ostatne ako nova mala 132,0 , nie 132.2 .. vsak tak to aj dopadlo. Ani som sa nedostal s nou na 132.5 .. myslim, ze mi zozrala kazetu.
Inak ak sa pouzivaju hlinikove prevodniky (tu tiez zalezi kto .. truvativ ked bol ojazdeny, tak mi retaz v zabere presmykla na prevodniku, xtr shimano ma uz skoro ledva viditelne zuby a nepresmykne), tak retaz treba menit za druhu pri 0.5 na mierke, nie 0.75. A potom tocit do 0.75. Asi to plati aj pre 10sp .. u 11sp netusim.
Inak nemam problem retaz tocit aj 3000km, ale potom to tak vsetko aj vyzera. V sobotu na 0.75 retazi s ojazdenou
kazetou a zjazdenymi prevodnikmi, v nedelu vsetko skoro nove. Ten rozdiel je znacny
Proste jazdit sa da na zjazdenych prevodoch, ale je to ako chodit v roztrhanych nohaviciach a svetri