Ano aj toto je logicke, lenze treba tiez uvazovat o akych rozdieloch v hmotnosti sa tu bavime. Treba si uvedomit, ze to co akcelerujeme a tym padom aj to co brzdime, je nasa celkova vaha aj s bikom. A tak vaha kolies (aj ked pripocitame/odpocitame ten efektivny rozdiel pri stupani/klesani) tvori len pomerne velmi malu cast z toho. To by museli byt kila naviac, aby si citila realny rozdiel v brzdnom ucinku. Dnesne brzdy ubrzdia aj raz tak tazkeho cloveka ako si ty, pomerne velmi rychlo, takze nejake dekagramy su smiesny rozdiel.
Dajme tomu ze celkova vaha
bike + clovek je 80kg (67+13). Tu potrebujes akcelerovat/brzdit. Dajme tomu ze
kolesa z toho maju 4kg. To je teda iba 5% (a tom som dal ako priklad celkom tazitka) z celkovej vahy ktoru akcelerujes/brzdis. Dajme tomu, ze vymenis kolesa za take co maju iba 3kg. Celkova vaha teda klesne na 79kg a z toho su 3kg rovne 3.80%.
Rozdiel vo vahe ktoru musis akcelerovat/brzdit je teda 1.2% a to pri usetreni 1kg. Dovolim si ale tvrdit, ze uspora na vahe je casto krat ovela mensia ako 1kg .. a tak rozdiel byva casto hlboko pod 1%.
A to mi aj nadalej chcete tvrdit, ze pri uspore 300-400g (dajme tomu 0.5% z celkovej vahy) citite neuverilene rozdiely, z ktorych sa tu idete skoro pototo? Fakt vam to stoji za to neuvazovat, ale len rozsirovat subjektivne pocity ako realne fakty? Naozaj ste spolu s lahsimi kolami nepresli rovno aj na bezduse a na ine
plaste (mozna radikalna zmena valiveho odporu)??
Naozaj ale naozaj by som chcel vidiet, keby som dal tunajsim fajnsmekrom na 2 totozne biky, kompletne rovnaky set komplet kolies, ale jedny by mali vyssiu vahu o 400g dajme tomu len kvoli pouzitym materialom a ak by nevedeli ze ktore su ktore a sli sa previezt, ci by to vobec zistili
To by museli mat 25kg a to percento tym padom viac porast, aby to bolo tak markantne citelne ako to tu mnohi popisuju.
toto je krásny teoretický bullshit! lebo ty síce musíš rozhýbať celkovú hmotu (jazdec+ bajk) ale hmota jazdca zároveň slúži ako motor tj sa do toho vzorca nedá započítať len tak pasívne..) je naozaj krásne vidieť že si v živote nevymenil na svojom bajku kolesá čo i len o 200gramov na PÁR lahšie
len tak pre info na predajni jazdíme s kolegovcami všetci traja ghost lector hmotnosť môjho je ďaleko najnižšia 9,6kg (kolegovia 10,5 a 11,5)
rozdiel v akcelerácii môjho lectora a 10,5kg lectora je minimálny (prečo? lebo máme na bajkoch temer rovnaké kolesá) a ten 1KG hmotnostný rozdiel tvoria pasívne komponenty(rajdy, predstavec, gripy,
košík na fľašu sedlo)
ale rozdiel 10,5kg lectora oproti 11,5 lectoru je obrovský a pritom je to zase nárast len 1kg na hmotnosti ALE 600gramov je len rozdiel na samotných kolesách
takže mistr teoretik kludne sa niekedy zastav u nás na predajni...a môžeš si vyskúšať na parkovisku pred nákupným par krát dupnúť do pedálov na custom lectore a na setovom lectore z výroby...asi tieto matematické keci velmi rýchlo prehodnotíš...