harsik napísal:
Nebudem zakladat novu temu a dam to sem.

Trek Emonda SL7 (https://www.trekbikes.com/cz/cs_CZ/kola/silniční-kola/silniční-performance/émonda/émonda-sl-7/p/1464000-2017/)

alebo

Tarmac SL4 Comp UDi2 (https://www.specialized.com/sk/cs/men/bikes/road/performance/tarmac-sl4-comp-udi2/128747)

Moj favorit je Trek, problem je, ze neviem ako vybrat velkost. Momentalne (marec) mam pozicany tarmac vo velkosti 56, sedi paradne. Podla tabulky treku, ktora je zalozena iba na vyske, by som mal brat 58. Samozrejme ten trek, resp. emonda sl si mam kde ist vyskusat, ale urcite mi ho nikto neda na 50-100km vyjazd. Nejazdi nikto emondu, kto ma podobne rozmery ako ja? (183cm vyska, 85cm inseam)

Este prihadzujem porovnavacku:



Emondu by som bral urcite, poznam chlapika co ma Emondu 56 tku a ma asi tak 180cm a je mu dobra.

Velkost predsa musis vediet odhadnut aj v predajni. Mne osobne sedi 54 na Tarmacu aj na Domane.
Preco posielas link na cesku stranku Treku. V Oslanoch budu mat urcite nejaky vhodny model, povozit sice daju iba na dvore, ale pocuvaju aj na zlavu. 56tku aj 58cku urcite budu mat a odborne aj poradia, dokonca maju aj bike fitting takze ti to zmeraju presne na teba a doladia.
http://www.bikepeak.sk/emonda-sl-7
http://www.bikepeak.sk/bikefitting
22.03.2017 - 11:26:13
00
Teda pri 183 si presne na hrane 56/58 a radsej mensi ram ako vacsi, takze 56 je defacto jasna, upravit sa to da predstavcom a posunutim sedla...
22.03.2017 - 11:33:04
00
tak vychadzal som z prilozenej tabulky treku, kde je pri 183cm jasna 58-cka velkost.

Samozrejme do bikepeak-u sa chystam, predpokladam, ze tam emondu v obidvoch velkostiach mat budu. A o tom bikefittingu som nevedel, ze tam maju, o to bude cely vyber (snad) jednoduchsi.

A ako som pisal, emonda je favorit, kedze by mala byt o cca 800g lahsia (trek udava 7,41kg pri 56, ten tarmac by mal mat 8,27kg pri 56 (info z fora))

Prílohy:

trek velkosti.jpg
trek velkosti.jpg 130.66 KiB thumb_up0thumb_down

22.03.2017 - 11:45:18
00
Neviem ako dobre sa vyznas, Emonda je urcena hlavne na kopce, doteraz bola najlahsia ale tusim ju tento rok niekto tromfol a je druha najlasia vobec. Mas tam 500OCLV karbon, bike bude lahky asi ako pises ak nie aj menej. Tarmac bude tazsi, konstrukcia je to starsia nez Emonda a ma to semikompakt 52/36 takze skor roviny nez kopce aj ked profici prave toto mali na kopce nez mal sagan a contador novsi spesl. takze aj toto zohladni. Samozrejme Emonda je dost tuha a lahka aj na roviny, ale ak chces pretekat na rovine, mozno ti ta 50/34 kompakt moze byt aj malo.
co sa tyka velkost, zalezi aj na dlzke ruk a noh. Najlepsie asi aj tak vyskusat osobne. ak chces aj ten bikefitting tak mozno aj treba zavolat vopred. Ak by si chcel ist z nejakeho dovodu do specialized, tak v BA v Troch veziach ma Kaktus bike svoj koncept store a tam tiez robia bike fitting. V oboch predajniach maju erudovanych predajcov, predajca v Oslanoch je byvaly majster europy v cyklokrosse, resp. viacnasobny slovensky sampion, teda ziadny intuitivny amater...totiz v kaktusbiku na karloveskej v BA su schopni ta presviedcat do vacsieho ramu specialne v pripade specialized tarmac, a to nerob. Poznam cloveka co ich pocuvol a olutoval. V aeroposede mu to bolo velke.
22.03.2017 - 11:58:37
00
Osobne sa mi hrbaté Specializedy nepáčia, takže by som vybral Trek. A rozdiel medzi 56 a 58 je v podstate v tom, že ak na 58 budeš mať 100mm predstavec, tak na 56 120mm a tak podobne, nejde o nič dramatické. Čiže suma sumárum - Emonda 56. :)
22.03.2017 - 12:09:04
02
ja len podotykam, ze Trek Emonda by mala byt aj pohodlnejsia nez Tarmac, na tomto si Trek zaklada. Trek ma inverznu sedlovku, bude si treba zvolit, ci kratsiu alebo dlhsiu, uz aj kvoli tomuto faktu treba ist osobne. Jedna sedlovka je v cene ale ak by bolo treba kupit inu dlzku tak je to drahsie. Nuz aj vdaka tento ficure je ten bike potom lahsi a pohodlnejsi.
https://www.bike24.com/p2153665.html
22.03.2017 - 12:14:58
00
Ziadne pretekanie, jazdim pre svoju radost a ako ventil od prace atd. A jazdim skutocne iba chvilu, minuly rok v auguste som zacinal zo 103kg a nedokazal som sa koli pivnemu bachoru napratat normalnym sposobom ani na endurance cestak, tak som kupil fitness a zmenil zivotospravu. Na ceste som dal za august-september 2016 cca 1400km, v zime som kupil trenazer, dal nanho stary kros bike a odjazdil 2000km. Teraz v marci kedze mam -23kg som sa uz dokazal v pohode zlozit na cestak (tarmac sworks da 2016 ... pozicany od velmi dobreho znameho). Za marec mam zatial na nom 940km a na tom fitnese 150km. Ale bike budem musiet vratit, preto chcem kupit nieco v podobnej geo ako tarmac a z toho mi vysla hlavne emonda. A urcite chcem elektriku, tak preto SL7.
22.03.2017 - 12:17:04
01
A este jedna vec, Trek sije do levelu 500OCLV vo fabrike Giant a tie lesklejsie farby laky su na Trekoch ovela atraktivnejsie nez tie nudne specialized/merida :) ked to uvidis nazivo, asi prestanes rozmyslat medzi tymi dvoma. Inak skor by som na tvojom mieste rozmyslal medzi Giant TCR a Trek Emonda skorej, tusim je to prave TCR co predbehla Emondu, ale nie som si isty. Typovo su to podobne biky, moderne s najlepsimi hodnoteniami v recenziach. ci ma elektriku neviem.
Inak gratulujem k vysledkom v redukcii hmotnosti ako i peknej zimnej a jarnej priprave!
22.03.2017 - 12:21:09
00
tak mne sa zapacil Ghost Nivolet EBS LC, co sa tu spominal. bude mi dobra velkost L na vysku 184 cm? teraz mam takuto meridu vo velkosti L, kde som vymenil predstavec za kratsi 80 mm.. vadil mi natiahnuty posed http://kolo.cz/clanek/merida-road-903-2005

potom este uvazumem o Canyon Ultimate alebo Endurace. kazdy predajca mi radi L ale to by som zasa musel menit predstavec za kratsi 80 mm... ked bude na rame M predstavec 110 mm tak to je to iste nie? aka je vlastne nevyhoda, ak si kupim o cislo mensi ram? mensie ramy su krajsie, tuhsie, lahsie a nemam pocit natiahnutia, preto by som radsej chcel M. chlapik z Canyounu mi pisal, ze na moju vysku mozem mat kludne aj M tak teraz neviem
22.03.2017 - 12:23:27
00
giant urcite nie, nepacia a mi farebne kombinacie a v elektrike je az model s cenovkou 4199 a disc brake. A emonda je jasna, jedine vahanie je v tom, ze tarmac uz "poznam" a viem ako sa mi na nom sedi, kym emonda je zatial pre mna neznama. Ale tak odskusam, dam si spravit aj ten bike fitting (tych 30€ co maju do konca marca ma nezabije, aj keby som ho nekupil).
22.03.2017 - 12:33:06
01
Tie verzie s elektrikou su celkom drahsie. Inak upgrade na elektriku sa da spravit vzdycky, tie ramy na to maju pripravu. za tu istu cenu maju SL6PRO teda bez elektriky ale s rovnakou vybavou ale s lepsimi kolesami s aeroefektom, ale vsak uvidis na vlastne oci co bude lepsie a ci mas radsej ten zvuk elektriky ako usetrit par wattov.
Svojpomocny bike fitting je posunutie sedla na kolajnickach a skratenie/predlzenie predstavca, ale tie momponenty nie su najlacnejsie a ak mas daco zdravotne, asi je aj lepsie si to tam nechat nastavit za tie prachy.
Daj vediet svoje dojmy a rozhodnutie.
22.03.2017 - 13:15:52
00
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť o radu,velmi rozmyšľam o kúpe nového cestáku,mám jeden hardtail ale moje odhodlanie vyskúšať a venovať sa triatlonu ma presvedčilo nad kúpou cestáku,nechcem triatlonový špeciál,chcel by som rok dva intenzívne potrénovať cca 1200-1500 km za mesiac a tak by som Vás chcel poprosiť o radu na kúpou biku...rozmyšlam nad týmito:
http://jumpsport.sk/produkt/101234/giant-propel-advanced-1-16

http://jumpsport.sk/produkt/146742/propel-advanced-1-17

http://jumpsport.sk/produkt/101222/giant-propel-advanced-pro-1-16

http://jumpsport.sk/produkt/101373/teammachine-slr02-ultegra

rozhodujem sa či ísť do giantu alebo bmc lebo ten bmc je za dobrú cenu...aj som ho videl v predajni a skúsil,mam 186cm a 84kg a ta BMC 57 bola dosť v pohode...viem že tie gianty sú dosť cenovo rozdielne,chcel by som od Vás názor čo je poprípade lepšia alternatíva,nemusí byť samozrejme najdrahšia:) ďakujem za každý názor:)
25.03.2017 - 14:59:11
00
Myslim, ze BMC pouziva rovnaky karbon pre vsetky modely, teda medzi pretekarskym a takymto obycajnym by mal byt ziadny ci zanedbatelny rozdiel akurat neviem aky je rozdiel medzi SLR 01 a SLR02 ci je rozdiel aj v karbone alebo len vo vybave.
Propel je aerodynamicky bike, tie byvaju tazsie a menej pohodlne. Propel je z tychto cestakov udajne velmi pohodlny. Otazka je, co presne a ako chces jazdit, napr. ci chces ten triatlon aj vyhravat alebo sa len zucastnit a samozrejme ako si citlivy na cenu. Ak chces jazdit 40kmh a viac, tak aeroefekt propelu je asi vyhodou. Ak chces jazdit napriklad aj kopce, tak by BMC mal byt o nieco vhodnejsi podla mna. Najlepsie bude vyskusat co najviac viacej bikov a potom spravit to rozhodnutie sam.
25.03.2017 - 17:09:56
00
najradsej by som jazdil taky mix aby ma do buducna nejaky hard kopec neprekvapil,triatlony su vacsinou riesene kombi,cize kopcom sa nevyhnem:) a u nas su aj celkom slusne kopce...urcite sa chcem len zucastnit na zaciatok,samozrejme nechcem byt posledny preto si na trening davam viac casu...ked som bol v predajni a spytal sa na nazor predajcu odpovedal mi v skratke,ze giant by sa dalo prirovnat k BMW a BMC k Maserati,ale pri BMC je aj cena vyssia kedze sa plati za znacku...ale co sa tyka vyzorovo tak mi sedi ten
http://jumpsport.sk/produkt/146742/propel-advanced-1-17
neviem co by si mi poradil,pripadne nejaku inu znacku,co sa tyka ceny isiel by som max do 3000eur,co by som uz musel vziat na splatky...
25.03.2017 - 23:49:10
00
este som nasiel tieto dva canyony,aky mas nazor na tuto znacku?
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2017/endurace-cf-9-0-di2.html
https://www.canyon.com/sk/road/ultimate/2017/ultimate-cf-sl-9-0-aero.html

inak dakujem za odpoved
25.03.2017 - 23:58:08
00
keyboard_arrow_up