Neexceluju, to mas pravdu. Vymeni v-cka za kotuce. Ale v blate ho aj tak budu limitovat plaste. Vymeni. A tym sa len roztoci kolotoc, na konci ktoreho bude aj tak novy bike.
Dat kvalitne gumicky a setrit na novy.
18.05.2017 - 08:16:25
01
výjazdy v blate sú neviem či aspoň 10% času.. a kvôli tomu riešiť bike? btw CX sa donedávna jazdil stále len na cantikoch :)
18.05.2017 - 08:26:37
01
dobre páni, s brzdami som pochopil že to je zbytočné. Pôjdem dnes kúpiť gumičky a vymením.

Viete mi poradiť aspoň plášte k tomu? také na terén (cyklochodníky) / cestu? chodím s tým aj po meste tak tam nepotrebujem gumy jak na traktore. Vôbec neviem ktorú značku áno, ktorú nie, ktoré sú na čo.
18.05.2017 - 08:59:43
00
Zalezi ake cyklochodniky - kolko skal tam stretnes. Ale vzhladom na cenu biku a faktu, ze uvazujes, ze ked sa ti to zapaci a budes niekedy neskor kupovat iny bike, by som uvazoval o niecom takomto:

http://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/26/continental-traffic-26x190-mtb-plast-drot-7143.html
Neviem preco, ale ten vzor sa mi velmi pozdava,

A este tu ma velmi dobre hodnotenie Race King, aj ked na tuto zakladnu verziu prave moc dobre veci nehovorili. Treba si skor uvedomit, ze co od toho cakas.
http://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/26/continental-race-king-26x200-mtb-plast-drot.html

Ak sa ti pacia Schwalbe, tak napriklad tento. Maly to ma a na pocit to ide celkom rychlo, nieje to siroky plast, co by pri tvojich planovanych trasach nemuselo byt od veci
http://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/26/schwalbe-black-jack-26x190-mtb-plast-drot.html

A ak menis plaste kvoli veku, tak by som sa rovno zamyslel nad vymenou duse - len tak preventivne, aby ti niekde neodletel ventilcek. Ono sa to deje pri naozaj starych dusiach a netusim ze kolko maju tie tvoje.
18.05.2017 - 09:39:25
00
nooo, tie moje plášte sú nielen staré ale aj podľa môjho názoru už opotrebené.


EDIT: gumky kúpené... keď tak porovnám staré a nové, tak mi je jasné prečo to nechcelo brzdiť ;) ďakujem vám. Idem objednať plášte a duše.

Prílohy:

plaste.jpg
plaste.jpg 138.99 KiB thumb_up0thumb_down

gumky.jpg
gumky.jpg 182.96 KiB thumb_up0thumb_down

18.05.2017 - 09:59:02
00
reťaz má 132,45mm, takže to bude asi OK
18.05.2017 - 17:42:55
00
Áno keď si správne nameral tak reťaz nie je vyťahaná. Pokiaľ nie je hrzdavá a sú ohybné všetky články tak bude OK. Hodil (Ponoril) by som ju na cca hodinku do Technického benzínu potom dobre vyutieral a namazal. Kúpil by som ešte nové boudeny a lanka to nie je až taká investícia a to by bolo asi tak všetko čo sa do toho bajku oplatí investovať. Možno by ešte nebolo na škodu premazať napríklad hlavko asi tam budu ešte venčeky, náboje, púzdra na V brzdách a ďalšie veci čo treba.

Porob nutné veci a užívaj si jazdu keď ťa to bude držať tak si časom kúpiš niečo nové. To ťa nakopne k ďalšiemu jazdeniu.
18.05.2017 - 20:24:17
00
S tým technickým benzínom opatrne, tam sa názory výrazne rozchádzajú - teória proti benzínu hovorí, že ním dostaneš von aj mazivo ktoré medzi článkami ťažko nahradíš
18.05.2017 - 20:35:14
00
Presne tak názory sú rôzne ja to však tak robím už niekoľko rokov a problém som zatiaľ nemal. V reťazi nie je žiadne mazivo ale len olej. Nízko viskózne oleje sú väčšinou natoľko vzlínavé, že dokážu preniknúť aj do tých najmenších štrbín. Urob si pokus naskrutkuj na šrúbku maticu tak aby bola cca 1mm nad úrovňou začiatku šrubky a kvapni tam pár kvapiek oleja za určitý čas olej pretečie po závite až pod maticu. O to si myslím, že je tam menšia voľa ako medzi krúžkom a čapom reťaze. Nehovoriac o tom že krúžky voči čapom v reťazí sú v pohybe čo ešte urýchli a napomôže ich vzájomnému premazaniu.
18.05.2017 - 21:02:22
02
hocijaké rozpúštadlo dostane z mechanického spoja všetko mazivo, nielen technický benzín (ten aspoň nieje agresívny). Vhodné mazivo sa dostane všade, toho by som sa nebál že to ostane nepremazané.
18.05.2017 - 21:10:29
00
keyboard_arrow_up