Ahojte. Chcel by som si dať doporiadku vidlu marzocchi bomber Z.1 sport RV. Podľa všetkého by mala mať 160mm zdvih. Problém je, že neviem presne určiť, ktorý je to ročník, pretože na oficiálnej stránke som ju nenašiel v tomto prevedení. Čiže som si není istý, ktoré plány použiť a teda koľko oleja tam ide a podobne. Neviete mi s tým niekto poradiť?
Zároveň mám otázku na tento olej/ oleje. Aký typ, resp. presný názov a typ oleja by bolo dobré použiť?
Vďaka.
Príloha:
IMG_2189.JPG
IMG_2189.JPG 993.12 KiB thumb_up1thumb_down


Príloha:
IMG_2191.JPG
IMG_2191.JPG 808.15 KiB thumb_up0thumb_down

28.06.2017 - 10:45:07
00
Vyzera, ze je to presne taka, co som mal. Ak to nie je na strankach (a ine su), tak je to OEM verzia .. myslim, ze tato konkretne bola 2007. Fuka sa to do jednej nohy ? Ak ano, tak tych 160 sice nastavis, ale bude necitliva, ak to nafukas tak, aby bola citliva, tak skrz negativku (pruzina) to klesna na asi 140. Ale myslim, ze sa dala vymenit negativna pruzina za tvrdsiu. Kazdopadne celkom pouzitelna vidlica, az na to tlmenie .. SSV tlmenie nad 120mm uz bolo slabe. Co sa tyka oleja, urcite nie bezny motorovy olej /nemam s tym moc dobru skusenost, domnievam sa, ze niektore druhy motoroveho oleja po case likviduju gufera/, ale ani olej, ktory sluzi vyhradne na tlmenie. Kedze je to openbath, musi to aj mazat (napr. jeden starsi castrol do vidlic dokazal vidlicu zadriet). Marzocchi pouzival svojho casu myslim Silkolene (uz sa premenovali). Jedna noha myslim nema tlmenie vobec, tam moze ist aj hustejsi, do tlmiacej casti obvykle 7.5w. Uz si nepamatam, ci slo nastavit externe alebo interne odskok (treba taku dlhu palicku), ale tak sa mi mari, ze SSVcko moc nezvladalo pri vyssich zdvihoch odskok, tak skor 10w. Rozobrat to ide lahko .. mozes pouzit pre vidlicu, ktora ma rovnaky dizajn vonkajsich noh z roku 2007, ale v podstate ked ju odfuknes, vylejes olej, dole odsroubujes, vytiahnenes nohy, uvolnis zavlacku , tak vypadne patrona .. teda skor taky kolik a to je vsjo.
28.06.2017 - 11:27:14
01
Ďakujem Ito za reakciu. Mohol by si mi prosím Ťa napísať nejaký konkrétny typ oleja, presnú značku a typ, kľudne aj s nejakým odkazom. Lebo stále nemám v tom jasno, aký typ oleja to je, keďže nie motorový, ani tlmiaci, ale aby aj mazal. Možno sa pýtam hlúpo, no nechcem tam naliať niečo a potom to ľutovať.
Ďakujem
29.06.2017 - 09:24:14
00
On to je tlmiaci olej, len som chcel zdoraznit, ze nie kazdy tlmiaci moze byt vhodny /nie mineralny, nie taky co napuchnu olejove tesnenia, idealne silikonovy/. Ale uz dlho som tieto vidlice nerobil, pouzival som obycajny motorovy, ale ked to budem rozbit znovu tak asi skusim tento http://www.silkolene.com/motorcycle/suspension-fluids/02-synthetic-fork-oil/ (niekde som sa docital, ze to neodporuca ktori .. ale zatial nemam skusenost). Ale malo by ist v pohode aj klasicky bezne dostupny Motorex (https://oleje-a-maziva.heureka.sk/motorex-racing-fork-oil-sae-10w/) .. alebo co sa predava SRAM olej (Maxima Racing ). Alebo Goldern Spectro .. ale ten je asi drahsi. Idealne je do MZ vidlic silikonovy olej. Inak plne synteticky do vidlic. Nedaval by som tam ale nic redsie ako 7.5WT. Ale s olejmi som uz dlhsie nic nerobil, tak moc expert na to nie som. Lapierre by mohol vediet viac o vhodnoych olejoch, ktore pouzival do open batch systemov pre Foxky. Ono mozno pojde dat aj motorovy olej, len musi byt synteticky , nie nejaky lacak mineralny.
29.06.2017 - 09:39:28
00
Jasné, už rozumiem teraz. Ďakujem. Ten motorex vyzerá byť prijateľný aj cenovo. A mám radšej použiť ten 10W alebo 7.5W?
29.06.2017 - 10:26:59
00
Našiel som aj takýto olej: ELF Moto Fork Oil 10W 500ml. Cena je cca 5€ aj s poštou za pol litra. To by predpokladám tiež mohlo poslúžiť.
29.06.2017 - 10:48:34
00
Pustil som sa do toho. Ale veľmi rýchlo som sa zasekol. Na spodnej strane sa mi nedá povoliť matka. Točí sa mi s ňou aj celá patrona, ak sa ovšem správne vyjadrujem, takže sa to nevyšraubuje, ale ani sa to nedá zašroubovať. Stretli ste sa s tým už niekto?
30.06.2017 - 13:54:17
00
Zatlač vidlu do zdvihu a povoľuj to tak, zvyčajne to pomôže. Ak nie, tak potom pneuservis alebo podobná dieľňa a rázový uťahovák.
30.06.2017 - 14:34:57
00
Nebude tam skor potrebne zhora dlhym inbusovym nastavcom robit kontru?
30.06.2017 - 14:40:06
00
Vďaka za rýchle reakcie. Pravdepodobne je treba tú kontru. Keďže nemám taký dlhý nadstavec, vyriešil som to kusom rukoväte z metly a tlakom z hornej strany na patronu sa mi to podarilo odšraubovať.
30.06.2017 - 15:30:55
01
Jj, bezny problem toto, nastastie v pripade tejto patrony je riesenie ako si pouzil.
02.07.2017 - 20:52:17
00
keyboard_arrow_up