myslím, že si sa rozhodol dobre a na tých bajkoch sa bude dať aj šlapať, mne je určite sympatickejšia Capra :)
11.07.2017 - 21:28:40
00
Capra
11.07.2017 - 22:11:50
00
Keby som sa mal rozhodovať medzi tými dvoma na základe použitia (bajkparky, nejaký ten frírajd) bez ohľadu na použité komponenty, ale s ohľadom na systém pruženia, tak si vyberiem Capru.
Jekyll má príliš lineárny systém, a po použití struny v Capre by práve táto bola ako šitá pre bajkparky a frírajd.

Analýza od Andreho (Capra):
https://youtu.be/SNl2beu1AWM

A jeho vyjadrenie k Jekyllu (i keď systém 2018 môže byť úplne iný a hlavne už nemá Dyad):
Jekyll is a singlepivot with a shock linkage system. Since the main pivot is slightly bellow the top of chainring, it has an average anti-squat around 70-80% for a singlering setup (32T). Thus it has an OK pedaling efficiency, but it's not the best. However, since the bike can reduce the travel and stiffen the rear suspension, this is not an issue on the XC mode. As it happens with these types of systems, the anti-rise is a bit high (around 90-100%), thus, braking stiffens a bit the suspension, but that's not a very relevant issue. Finally, either the frame and the shock are very linear, so overall the bike has low progressivity (around 5-10%). Thus, it's very easy to use all the travel, and it's also easy to bottom-out. A good feature about this shock is it's very large negative chamber (3 times bigger than an Debonair or Evol). This creates a very smooth and linear initial travel, equal to a coil spring.
11.07.2017 - 22:38:38
00
Dublinboy napísal:
Keby som sa mal rozhodovať medzi tými dvoma na základe použitia (bajkparky, nejaký ten frírajd) bez ohľadu na použité komponenty, ale s ohľadom na systém pruženia, tak si vyberiem Capru.
Jekyll má príliš lineárny systém, a po použití struny v Capre by práve táto bola ako šitá pre bajkparky a frírajd.

Analýza od Andreho (Capra):
https://youtu.be/SNl2beu1AWM

A jeho vyjadrenie k Jekyllu (i keď systém 2018 môže byť úplne iný a hlavne už nemá Dyad):
Jekyll is a singlepivot with a shock linkage system. Since the main pivot is slightly bellow the top of chainring, it has an average anti-squat around 70-80% for a singlering setup (32T). Thus it has an OK pedaling efficiency, but it's not the best. However, since the bike can reduce the travel and stiffen the rear suspension, this is not an issue on the XC mode. As it happens with these types of systems, the anti-rise is a bit high (around 90-100%), thus, braking stiffens a bit the suspension, but that's not a very relevant issue. Finally, either the frame and the shock are very linear, so overall the bike has low progressivity (around 5-10%). Thus, it's very easy to use all the travel, and it's also easy to bottom-out. A good feature about this shock is it's very large negative chamber (3 times bigger than an Debonair or Evol). This creates a very smooth and linear initial travel, equal to a coil spring.


pozor, 2018 jekyll je uplne iny bicykel. ja osobne by som si YT nekupil nikdy.
11.07.2017 - 22:50:17
00
nám menej solventným stačí aj YT a nemyslím, že keď sú to lacnejšie bajky, že sú podradné
11.07.2017 - 22:56:40
00
tam nejde o podradnost. mne YT nesadlo.
11.07.2017 - 23:03:21
00
marina_militare MYSLíš NESADLO DIZAJNOM, čI SI AJ REáLNE NA NEJAKOM JAZDIL?
11.07.2017 - 23:04:38
00
imro1 napísal:
marina_militare MYSLíš NESADLO DIZAJNOM, čI SI AJ REáLNE NA NEJAKOM JAZDIL?


no bavime sa o capre nie? nemavam nazor na nieco co som nemal pod prdelou.
11.07.2017 - 23:16:49
00
Ak som dobre pochopil tak sa hlada nieco do bikeparkov i na celodenne vyjazdy. Tu by uz bolo lepsie keby napisal co si predstavuje pod bikeparkami (ktore, ako casto, ake traily) a kolko km (a kde) su tie dlhe vyjazdy. Ak mu nestacil nukeproof, i ked starsi, tak to moze byt celkom zaujimave a mozno ideal su v tomto pripade dva biky ked mu ani capra nemusi stacit. Pripadne ked jeden bike tak mu moze vyhovovat i nieco ako liteville 601.
Capra je z tych dvoch fajn ako "bikeparkove enduro" na skakanie. Ak by som ale chcel enduro na pretek a celodenne jazdenie, tak z tych dvoch zvolim novy jekyll, ktory je sice stale linearnejsi (podla recenzii) ale urcite sa da upravit progresivita tlmica. Mozno ideal asi pockat ci yt neupdatne capru na 2018.
11.07.2017 - 23:19:02
00
S tvojim rozpočtom choď kľudne aj do karbonovej Capry. Za mňa má jedno veľké plus :)

https://www.yt-industries.com/detail/index/sArticle/1260/sCategory/77
12.07.2017 - 05:13:13
02
Skuste si porovnat ten nukeproof am 2014 ktory mu uz bol na hrane a yt capru 2017 ktoru mu vsetci navrhujete s tym ze mu bude stacit. Ano bude tam rozdiel ale nemyslim ze az taky markantny ze tam, kde mu nestacil nukeproof, mu bude v pohode stacit capra. Geometriou su tie ramy pomerne blizko, progresivitou je na tom lepsie capra, k zaveru zdvihu je to uz ale podobne, rozdiel vo zdvihu je 5mm, rozdiel vo vyssej vidlici pri capre a polozenejsom uhle bude ale citelny.
Nevravim ze su tie biky rovnake, len ze medzi nimi nebude az taky rozdiel pokial mu nukeproof nestacil.
12.07.2017 - 10:11:08
00
marina_militare napísal:
no bavime sa o capre nie? nemavam nazor na nieco co som nemal pod prdelou.

to bolo asi jasne, ale k takemu kategorickemu vyhlaseniu (tomu povodnemu) by sa asi patrilo napisat nejake odovodnenie ...
a viem, ze ty s tym nemas problem :)
12.07.2017 - 10:22:59
00
toto ? https://www.commencal-store.co.uk/meta-am-v42-race-black-2017-c2x19923170
170/160, Boost, Metric shock...
12.07.2017 - 10:57:43
01
KinDo napísal:
to bolo asi jasne, ale k takemu kategorickemu vyhlaseniu (tomu povodnemu) by sa asi patrilo napisat nejake odovodnenie ...
a viem, ze ty s tym nemas problem :)


no to je fakt, to teda nemam. chces PM?
12.07.2017 - 11:42:59
00
Cannondale je dostupny az v oktobri a tolko cakat nehodlam, este som rozmyslal nad tymto http://www.coolbike.sk/produkt/genius-lt-720-plus-2017-s-grey-orange
12.07.2017 - 15:38:14
00
keyboard_arrow_up