Čaute,

aké máte skúsenosti s Crankbrothers, konkrétne s Eggbeater 3? Oplatí sa priplatiť si oproti klasickým SPD 520. Mám už druhé SPD 520 a obe mi vŕzgajú, čo mi niekedy pekne lezie na nervy a na druhých je malá vôla už po cca 1300 km.
24.07.2017 - 11:08:29
00
CB maju uz od vyroby na kufri volu - je to podstata ich riesenia.
Preco uvazujes o Eggbeater a nie napriklad o Candy? Tu klietku tam je citit.
24.07.2017 - 11:43:13
00
A k čomu je dobrá klietka? SPD majú ale nie vôľu, že môžem hýbať do strán, ale také preskakovanie medzi tým, keď noha tlačí nadol a nahor..
24.07.2017 - 11:50:48
00
Širšia opora nohy - keď nemáš brutálne tvrdé tretry, tak sa ti menej krútia. Mám doma eggbeatery a jazdím candy.

CB majú práve tú vôľu do strán a tiež sa mi ľahšie zacvakli, ale zase som ich ak ľahšie vytrhol. Záleží na preferenciách
24.07.2017 - 12:17:45
01
A navyše keď tam máš klietku, tak je menšia šanca, že poškodíš mechanizmus, aj keď aj to sa mi už podarilo. Konkrétne na Candy, mojou vinou, keď som chytil kameň, ale dalo sa to vyhnúť doma ako tak naspäť. Veľká výhoda, lepší prenos energie, ako pri tých eggoch a bez tej klietky ich môžeš poškodiť podstatne ľahšie. Takže ak jazdíš aj trochu technický terén, tak radšej candy, na fakt náročný terén mallety, tam sú aj piny, po candy som prešiel na ne a sú parádne, tá klietka je tam podstatne väčšia. Navyše CB sú ľahšie v porovnaní s podobnými pedálmi od shimana.
24.07.2017 - 16:44:43
00
JankoZ jazdil som Mallety cca 4000km a inak stale SPD, tak moje zhodnotenie:

CB - blato a sneh im nerobi obec ziadny problem, maju otvoreny system a blato vypadava von samo
-nie je pocut cvaknutie ked si ich obuvas
-kufre su celkom drahe, stoja cca 20eur, pri SPD je cena cca 8+ eur
-kufre maju iny uhol vypnutia ked ich prehodis, pravy/lavy.... tusim 15 a 20 stupnov, ale presne uz neviem
-lahsie sa dostava dovnutra bordel a spina, treba servisovat

SPD 520 - je pocut ze cvaknu, doslova ostre cvaknutie, sak poznas
-v blate a snehu sa zapchaju a nevies ich zacvaknut.
-vyhoda ze sa da nastavit sila vypnutia a pri dlhsom pouzivani iba pritahujes a sila sa udrzuje...
-bezudrzbovy system, 15000+km bez udrzby a tocia sa ako nove
-mne vydrzali kufre cca 10000km bez vymeny, ale nato vplyva vela faktorov, ci tlacis po kamenoch alebo slapes...

dufam ze som poradil :)
26.07.2017 - 15:24:13
04
Rumakk díky za zhrnutie. Nakoniec som zobral SPD ale XT. Čítal som aj na zahraničných fórach samé chvály na XT a vraj to vŕzganie je tam občasné. Mne SPD 520 občas nevŕzgali :D
26.07.2017 - 15:49:55
00
JankoZ 520tkami som nemal ziadny problem... popravde som to teraz preratal a udrzbu som robil cca pri 15000km, iba rozobral a premazal/precistil a teraz maju vyse 22 000km (prehadzoval som z biku na iny bike).. ale uz tam je citit volu, ale to je asi normal po tolkych km...
26.07.2017 - 15:58:00
00
este som nemal problem sa cvaknut do spdcka od shimana.. ak boli od blata ci snehu stacilo klepnut o pedal a cvak.. mozno po dlhsom tlaceni v zime ak by zamrzli?
26.07.2017 - 16:13:24
00
CraObs ilove blato robi brutalny problem... nie vsade ho najdes ale to ti zalepi komplet kufor aj sa natlaci do pedala a nepomoze ti buchanie o nic... s CB som ten problem nezazil a jazdil som v rovnakych podmienkach
26.07.2017 - 16:22:19
00
Dávate aj nejakú vazelínu na závit pred montážou, či idete na to bez lásky nasucho? :)
27.07.2017 - 14:47:13
00
kto maze ten jede :).. takze hej... aby sa nezapiekli pri demontazi...
27.07.2017 - 14:50:13
00
imro1 "Veľká výhoda, lepší prenos energie, ako pri tých eggoch" rad by som sa spytal ako presne a kde sa straca energia tlacenim do pedalu ak os je presne nad palcovym klbom chodidla. Podla mna je to hlupost.
30.08.2017 - 14:16:52
00
podľa mňa to hlúposť nie je, keď máš väčšiu klietku, tak sa mi zdá normálne, že prenos energie je lepší, ale keď myslíš, že nie , tak nie , hádať sa s tebou nebudem ;)
30.08.2017 - 14:25:14
00
na druhej strane musis ale tocit aj tu tazku klietku cize tam nejaku energiu navyse minies
30.08.2017 - 15:19:28
00
keyboard_arrow_up