FeroR napísal:
Mame tu riadnych (skrytych) eBike odbornikov ako lto, Iron ... ;-)

Tak to budú odborníci na všetko-podľa počtu príspevkov...Nabudúce niečo k téme,alebo potom do vtipkára :)
26.07.2017 - 20:58:40
01
Len tak na okraj a pre predstavu, ako je to s výdržou batérie. Dal som pokus na manželkinom ebiku Haibike SDURO pohon Yamaha PW, batéria 400W. Trasa cca 5km po asfalte, prevýšenie cca 515m, stupeň asistencie HIGH-najvyšší.
Pre Banskobystričanov ... je to úsek Sásová - hotel Šachtičky. Batéria bola nabitá na 100% kapacity, hmotnosť jazdca - teda mňa s príslušenstvom cca 120kg.
Na vrchole úseku bola kapacita batérie na 53%. Dosť ma to prekvapilo v "negatívnom" zmysle.
Pre mňa by ebike zatiaľ zmysel nemal. Určite by som musel nosiť náhradnú batériu, aj keby som používal nižšie stupne dopomoci.
26.07.2017 - 21:06:49
00
cipo11 : vsak to sa priblizne (ale pomerne presne) da vypocitat /overene praxou/.. preto som uz davno pisal, ze dokial nebude mat baterka cca 1800wh, tak je to nezaujimave, pokial sa nejazdi tak 50km, alebo nema jazdec 50kg. Plus fakt, ze to musis do dalsieho dna dobit. Ale vsak ja neni som odbornik, ako uz par ludi napisalo, tak nic :lol: .. o nahradnej baterke na vacsom vyjazde, to sa kludne spytaj airbillyho. Dalsia vec je potom pokles kapacity pri nizsej teplote (od 5 stupnov dole citelne) a znizovanie kapacity v case a pocte dobiti. Aj preto povazujem elektro dopravne prostriedky za vyrazne neekologicke .. sice nie priamo, ale nepriamo. A obzvlast elektroauta. Ono to len pride .. ten boom, ktory velmi dobre predpovedal Dado.bzz za par rokov zacne celit recyklacii baterii. Nastastie, toto ja nemusim riesit.

PaloBN : ked som navrhoval, aby z poctu prispevkov boli vynate kecacie temy (status,pieskovisko a pod.) , resp. aby sa eventualne inak hodnotilo, tak som bol uplne odignorovany /ostatne aj v niekolkych dalsich zalezitostiach ohladne fora/. No ak niekto vazi prispevok podla toho, kolko nageneroval dotycny prispievatel prispevkov vo fore, tak ho naozaj lutujem. Presne tak potom vyzera uplne vsetkoaj v relnom zivote /nebudem rozoberat politiku/ ... toto forum nikdy nemalo ambiciu byt serioznym technickym forom. Bolo hlavne kecacie a take zostalo, zostava , a vzdy take bude. Relevanciu prispievatela, resp. kvalitativne ohodnotenie uzivatela, vsade inde riesia uplne inak, vratane aj dalsich veci, len toto forum zanovito zostava 15 rokov v praveku a to vedome a zamerne priamo tymi, ktori ho vlastnia/riesia , pretoze je pre nich nieco podradne a nezaujimave /treba nahanat eshop - ktory je ostatne na tom dost podobne :lol:/. Ostatne, staci sa pozriet na moderovanie. Nie je tu ziadne a moderatori sa sami zabavaju .. ale je to v pohode. Ovsem spusta ludi potom berie veci vazne, vratane seba, nezvlada hejtovanie /cest vynimkam/ a nakoniec je z toho toto. Ak chce niekto pomoct a poradit, tak sa tu najdu ludia aj rady. Ale treba pocitat s pokecom okolo :)
26.07.2017 - 22:34:57
01
Zdravim vas ebikeri , neviem ci sa uz mozem ku vam pridat lebo som zatial iba akontaciu zaplatil a cakam na dodanie ebiku, ale chcel by som vediet vas nazor ci som si dobre vybral. Mam 175cm, 105kg( nielrn tuk, chodim aj do fitka😁😁😁😁😁😁😁😁), 45 rokov........ tu je link na ebike: https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/elektrobicykle/ghost-ebike-teru-5-275-model-2017.html........ dik za nazory

    26.07.2017 - 23:25:56
    00
    no z toho linku sme sa veľa nedozvedeli :( tie bodky si dal na koniec úmyselne? za akú cenu ho budeš mať? (dali ti zľavu aj na nové konto?)
    27.07.2017 - 00:23:28
    01
    cipo11 napísal:
    Len tak na okraj a pre predstavu, ako je to s výdržou batérie. Dal som pokus na manželkinom ebiku Haibike SDURO pohon Yamaha PW, batéria 400W. Trasa cca 5km po asfalte, prevýšenie cca 515m, stupeň asistencie HIGH-najvyšší.
    Pre Banskobystričanov ... je to úsek Sásová - hotel Šachtičky. Batéria bola nabitá na 100% kapacity, hmotnosť jazdca - teda mňa s príslušenstvom cca 120kg.
    Na vrchole úseku bola kapacita batérie na 53%. Dosť ma to prekvapilo v "negatívnom" zmysle.
    Pre mňa by ebike zatiaľ zmysel nemal. Určite by som musel nosiť náhradnú batériu, aj keby som používal nižšie stupne dopomoci.


    Mne osobne baterka vydrzi nejakych 700 vm a 60km a to som este o dost tazsi. Ale na max idem malokedy, vecsinou do kopcou na 50 percentnu asistenciu co je tak okolo 10 percent stupanie, viacej tu prakticky nemame a do 3 percent mam asistenciu 15 percent. Samozrejme by to mohlo byt lepsie, ale mne to tu momentalne staci a verim ze s pribudajucou kondiciou to bude este lepsie. Minuly tyzden som bol ukonany a isiel som sa povozit na skoro rovinkach na max rezime, a vydrzalo to okolo 50km ale to som sa dost nechal vozit, takze je to vsetko o tom ako clovek maka.

    Prílohy:

    IMG_0564.jpg
    IMG_0564.jpg 100.09 KiB thumb_up0thumb_down

    27.07.2017 - 08:08:54
    00
    Chlapci vy tie eBajky fakt pouzivate ako motorky - najvyssia asistencia - krutim nohami naprazdno - a baterka nevydrzi. Vsak su tam aj ine rezimy, dokonca si motor vypnem v min. stupaniach. Potom sa da 70km a 1500vm. Alebo s dvomi baterkami 155km. Alebo si sadnem na motorku a nekrutim vobec...
    @lto ved sa tolko nenafukuj, nie je to s Tebou az tak zle ;-)
    27.07.2017 - 09:06:03
    00
    FeroR napísal:
    Chlapci vy tie eBajky fakt pouzivate ako motorky - najvyssia asistencia - krutim nohami naprazdno - a baterka nevydrzi. Vsak su tam aj ine rezimy, dokonca si motor vypnem v min. stupaniach. Potom sa da 70km a 1500vm. Alebo s dvomi baterkami 155km. Alebo si sadnem na motorku a nekrutim vobec...
    @lto ved sa tolko nenafukuj, nie je to s Tebou az tak zle ;-)


    Ale ja som to robil ako pokus. Mne je na pikaču udaj vyrobcu pri akej asistencii je kolko dojazd. Pretoze to meria pri idealnych podmienkach a s hmotnostou jazdca dovolim si povedat dobre pod 80kg. Mozno menej.
    Cize tabulkove udaje su vhodne mozno iba pre 50% jazdcov. Ostani musia brat do uvahy dalsie faktory ako profil krajiny kde jazdia, hmotnost jazdca, pripadne teplota a pod.
    Teren co jazdim ja by uzivil min. 1500W bateriu, aj to by som ju setril. Ale je to v rovine uvah, ja zatial ebike neplanujem, ale pre polovicku je to pozehnanie. A preto som jej ho kupil, aby sa vyrovnali sily.
    27.07.2017 - 16:10:14
    00
    Preto tam vyrobca udava 40 -150 km
    27.07.2017 - 16:14:10
    00
    Borci jazdit na e biku sa treba naucit uz som to raz pisal stale to niekto nechape nuz sa to pokusim vysvetlit na jednom priklade co som odpozoroval. Jazdim s kamosom co namiesto prehadzovacky vyuziva silu asistencie ( ja mam okolo 100 a on 50 ) , kadencia otacania kluk o tom nema ani sajn on tam vidi len Turbo no skratka toto je presne to co vela jazdcom unika. Je to presne ako na klasickom biku a pokial toto pochopi jazdec tak prejde aj 150km ono dole kopcom sa to treba ucit vypinat, vediet kedy prepnut do akej pomoci ( na to tam tie tlacitka su ) a hlavne je to o prevodoch nic ine , spravte si pokus najlahsi prevod a najsilnejsia asistencia ... ak uz tento pokus nikomu nepomoze a nebude mat potom v tom jasno tak si otvorim asi skolu ?. popozerajte youtube ako sa jazdia technicke pasaze do kopca no a ked chce niekto jazdit km ako na tdf tak je na zlom fore. Nerozumiem stale jednej veci preco si kupujete AM ked chcete jazdit expedicie?
    28.07.2017 - 20:58:52
    01
    Co mi ten tvoj pokus presne ukaze? Som na dovolenke, nemozem to vyskusat. Predpokladam teda ze do kopca to menej zerie ked sa ide lahky pred s velkou kadenciou pomalicky na pohodu, alebo lepsie slapat silovo co clovek zvladne? Myslim do kopca.Mam elektrokolo kratko, nemam to este poskusane.
    29.07.2017 - 06:28:33
    00
    No ono je to v tom ze si treba zvolit ci chcem jazdit 1. expedicie , alebo za 2. uzivat si aj kratke trasy . Takze tu si treba zvolit stupen pomoci podla tohoto stupna ti motor pomaha % silou co tlacis do pedala, takze pokial ides variant 1. treba castejsie radit aby si mal motor sice v zabere a pomahal ti ale aby si ho skratka neprepaloval pretoze sa to odzrkadli na dlzke prejdenej trasy. Pokial ides variant 2. tak si jazdu uzijes v technickejsich pasazach, opakujes narocne trasy a skusas aj nemozne ? , No a ten pokus je vlastne to ze zbadas do akej rychlosti dokazes pretacat klukami a ako ti pomaha motor. Je to vlastne mat cit v nohach a zistis kedy ti pomaha asistencia akou silou tj. ako ta kopne dopredu. Tento cit treba ziskat pre kazdy ebike neda sa to presne specifikovat pretoze kazdy vyrobca , aj ked ma rovnaky motor napr. Bosch tak kazdy z vyrobcov co montuje tento motor do biku ma nastavenie na motore vlastne pre svoju znacku co je dane geometriou ramu. Prirovnal by som to ako jazdou na aute kde mas sice otackomer ale riadis sa citom pre tvoje auto , takze vies kedy preradit hore a kedy podradit. Je to pre kazdeho bikera tak ako mu to vyhovuje pretoze niekto tlaci silnejsie do pedala niekto nie , niekto je tazsi niekto lahsi. Ja mam rad technickejsie jazdenie a uzit si jazdu ucim sa v 45. roku zivota zakladne skills no a mozem len potvrdit ze ide to v kazdom veku.
    01.08.2017 - 18:02:47
    00
    Baterka bude najmensi problem pri kombinacii najtazsi prevod + max asistencia... Takymto stylom jazdy zachvilu odidte kazeta, retaz a mozno aj to male predne koliesko (90eur pri Bosch CX). Myslim, ze po prvej vymene tychto suciastok sa kazdy uvedomi, kedze ten servis bude drahsi ako na aute.
    02.08.2017 - 11:55:40
    00
    2018
    http://ebike-mtb.com/en/haibike-e-mtb-line-up-2018/

    Prílohy:

    Haibike-XDURO-Nduro-Tschugg-23-2018-001.jpg
    Haibike-XDURO-Nduro-Tschugg-23-2018-001.jpg 631.13 KiB thumb_up0thumb_down

    10.08.2017 - 13:34:22
    02
    Paradicka. Standart s jednou baterkou, alebo si slahnem aj druhu a mam 1kWh.
    10.08.2017 - 15:56:48
    00
    keyboard_arrow_up