Videli ste toto video ?
Budget Road Bike Review $500 VS $15000 thumb_up1thumb_down
Co si o tom myslite ? Mate niekto skusenost potvrdzujucu alebo vyvracajucu tvrdenia z videa.
enjoy.
28.07.2017 - 13:51:13
00
zaujimave... chlapik trochu preafektovany ale aj keby to bolo 5 sekund na km tak to za tie peniaze nestoji
28.07.2017 - 14:50:11
00
Ako píše jeden chlapík v komentároch pod videom, " It's the engine "
28.07.2017 - 16:18:54
00
Toto je trochu komplexnejšia otázka. Chlapík to obmedzil na de facto časovkárske použitie v tom zmysle, že nejde v balíku, iba preteká s budíkom resp. sám so sebou. Pričom ako jediné kritérium berie dosiahnutý čas.
Lenže pridané prachy majú často za následok menej a jednoduchšieho servisu (a to sa potom už premieta aj do €, ako aj do najazdených km, lebo ak niečo vybavím doma a nezabíjam čas čakaním/platením za servis, tým skôr som späť v pedáloch), lepší pocit z jazdy - rýchlejšiu akceleráciu (vymeňte Aksiá za Ultegry, to úplne stačí), a hneď vás viac baví robiť ***** aj pri výjazde vo dvojici, lepšie správanie bicykla na rozdrbkanej ceste (napr. SAT u Pulsia a pod. systémy napr. u Treku a iných výrobcov), v zjazdoch, ..., a za to vás pochváli riť, kríže a gule, väčšiu univerzálnosť - tu by sme mohli spomenúť napr. použitie síce drahších, ale aj ťažších kotúčoviek na cesťáku, kde v okamihu, kedy eliminujete brzdové čeľuste, kde máte spravidla miesto na max. 28 mm gumy, zrazu narvete 30-32 a opäť sa tie roubaixoviny jazdia lepšie, ďalšie € vám - tiež za cenu de facto prírastku hmotnosti :D prinesú debilovzdornosť a najlepše radenie ever v podaní Di2.
30.07.2017 - 21:00:00
04
Na tejto téme ma vždy dobre pobaví, že veľká časť z ľudí, ktorí ostatných presviedčajú, že o bicykli to nie je, sama jazdí na hodne drahých kúskoch.
Proste situácia, že áno, mám síce bajk v cene lacnejšieho osobného auta, ale o tom to nie je, všetko je to predsa o nohách :)

Neviem ako to funguje v cestnej cyklistike, s tým skúsenosti nemám, no na bajkoch už čo-to odjazdené mám a trúfam si povedať, že minimálne v tomto odvetví vplyv toho bicykla až tak zanedbateľný nie je.

Mám entry-level hliníkové MTB z Decathlonu na Deorečku, XC30 vidlici a nejakých obyčajných kolesách, hmotnosť aj s pedálmi je 13,5 kg a mám mid-level carbonový Canyon na XTčku, s Fox vidlicou, a 1500 g NoTubes kolesami, ktorý váži celkovo cca. 11 kg.
Možno to reálne až toľko času neušetrí, ale keď presadnem na ten lepší, je to naozaj markantný rozdiel, hlavne čo sa akcelerácie týka.

Mal som však možnosť odjazdiť jedny XC preteky na veľmi slušnom (stále nie úplne špičkovom ani úplne XC-zameranom) fulle od Specialized a až tam som si naplno uvedomil, že ten vplyv bicykla (aj na základe dosiahnutého času) naozaj zanedbateľný nie je, to sa jednoducho nedalo porovnať.

Plus samozrejme všetky tie veci, čo píše tulenik.
30.07.2017 - 23:35:51
04
tulenik napísal:
.... Lenže pridané prachy majú často za následok menej a jednoduchšieho servisu (a to sa potom už premieta aj do €, ako aj do najazdených km, lebo ak niečo vybavím doma a nezabíjam čas čakaním/platením za servis, tým skôr som späť v pedáloch),....

Tu si dovolim oponovat, neverim ze je nejaky menej narocny bike na udrzbu, ako moj favorit. Mam aj o niekolko tried drahsi bike (MTB) a tam je udrzba des oproti tomu favu. Moja skusenost je cim drahsie, tym drahsia a zlozitejsia udraba a to nie len pri bicykloch. To plati plosne. Mam pred domom stary civic a o nieco novsie porsche boxter co myslite, co zerie viac prachov na servise a tazsie sa opravuje. Uz len taka retaz, 7 rychlostnu maju vsade za babku, ale co taka 11 sp. A ked netrafis presne nit... Alebo take nastavenie 2x 11 rychlostneho radenia vs 2x 7. Centrovanie kolies na 36 nerez spicoch vs karbon aero kolesa...
tulenik napísal:
lepší pocit z jazdy - rýchlejšiu akceleráciu (vymeňte Aksiá za Ultegry, to úplne stačí), a hneď vás viac baví robiť ***** aj pri výjazde vo dvojici,.

To je nespornyu fakt, pocit z jazdy....I ked myslim, ze viac zalezi na dobrom fitingu, ale ak je bike fitnuty optimalne je jasne ze ten drahsi je viac fancy a teda lepsi pocit.
tulenik napísal:
lepšie správanie bicykla na rozdrbkanej ceste (napr. SAT u Pulsia a pod. systémy napr. u Treku a iných výrobcov), v zjazdoch, ..., a za to vás pochváli riť, kríže a gule, väčšiu univerzálnosť - tu by sme mohli spomenúť napr. použitie síce drahších, ale aj ťažších kotúčoviek na cesťáku, kde v okamihu, kedy eliminujete brzdové čeľuste, kde máte spravidla miesto na max. 28 mm gumy, zrazu narvete 30-32 a opäť sa tie roubaixoviny jazdia lepšie, ďalšie € vám - tiež za cenu de facto prírastku hmotnosti :D prinesú debilovzdornosť a najlepše radenie ever v podaní Di2.

To suhlasim, ale naozaj si niekto z beznych vikendovych jazdcov kupi ziletku za 10-15000 eur a nici ho na rozbitych cestach. Poznas takeho ? Uz som tu jednu temu zalozil ohladom ceny kvalitneho asfaltu a dostal som odpoved, ze cestni cyklisti su tvrdaci a radsej risknu zrazenie autom, ako by mali jazdit po rozpadnutej ceste a nicit bike. :tmi:
30.07.2017 - 23:39:14
00
Tomas11 napísal:
Na tejto téme ma vždy dobre pobaví, že veľká časť z ľudí, ktorí ostatných presviedčajú, že o bicykli to nie je, sama jazdí na hodne drahých kúskoch.
Proste situácia, že áno, mám síce bajk v cene lacnejšieho osobného auta, ale o tom to nie je, všetko je to predsa o nohách :)

Neviem ako to funguje v cestnej cyklistike, s tým skúsenosti nemám, no na bajkoch už čo-to odjazdené mám a trúfam si povedať, že minimálne v tomto odvetví vplyv toho bicykla až tak zanedbateľný nie je.

Mám entry-level hliníkové MTB z Decathlonu na Deorečku, XC30 vidlici a nejakých obyčajných kolesách, hmotnosť aj s pedálmi je 13,5 kg a mám mid-level carbonový Canyon na XTčku, s Fox vidlicou, a 1500 g NoTubes kolesami, ktorý váži celkovo cca. 11 kg.
Možno to reálne až toľko času neušetrí, ale keď presadnem na ten lepší, je to naozaj markantný rozdiel, hlavne čo sa akcelerácie týka.

Mal som však možnosť odjazdiť jedny XC preteky na veľmi slušnom (stále nie úplne špičkovom ani úplne XC-zameranom) fulle od Specialized a až tam som si naplno uvedomil, že ten vplyv bicykla (aj na základe dosiahnutého času) naozaj zanedbateľný nie je, to sa jednoducho nedalo porovnať.

Plus samozrejme všetky tie veci, čo píše tulenik.


Ano, u MTB je rozdiel podstatne vacsi. A podla mna ide hlavne o grip (pruzenie a pneu...) a ovladatelnost, akceleraciu, odolnost, spolahlivost. Ale nic z toho nie je parameter u cestaku. Teda akceleracia si je. Ale to je zase lne to casovkarske vyuzitie.
30.07.2017 - 23:52:15
00
(vseobecne cesta nie casovka)
jasne ze je - ovladatelnost v zjazde je rozdielna uz len medzi high-endovymi kolesami s vysokym a nizkym rafkom. nieto este porovnavat high a low kolesa. tiez geometrie do toho maju dost co povedat. o akceleracii sa asi pri kilovych a dvojkilovych kolesach bavit nemusime. vseobecne vaha pri stupaniach aj v zjazdoch je faktor. odolnost a spolahlivost su relativne ale tiez velmi zaujimavy faktor - staci vygooglit polamane cinske fakes...

co sa tyka pocitu z jazdenia na lepsom - ten rozdiel si clovek naozaj uvedomi ked z lepsieho musi presadnut naspat na horsi...
31.07.2017 - 10:59:52
02
Ale je to fakt len o pocite, alebo je to meratelne? A cinske fajky vynechajme, tu porovnavaju znackovy lowend a highend, nie cinsku kopiu. Rozdiel tu samozrejme je, ale podla autora je to 1 sec z minuty co clovek usetri ako sucet tych parametrov co si popisal. To je na 4 hod vyjazde 4 min a to ak uvazujeme, ze cely cas stupas. Na rovine je to este menej a v klesani... no par testov ukazalo ze tazsi bike s tazsimi kolesami moze byt dokonca rychlejsi.
31.07.2017 - 17:23:55
00
samozrejme ze je to meratelne - a toto je len o vahe nie o napriklad uspore na komponentoch ako su kolesa...

https://www.youtube.com/watch?v=le_LSWfGJUo

2kg rozdiel, nechcem vediet co by sa dialo keby tam mali 12kg low end vs 5,5kg masinku do kopcov

edit:
ja som vedel ze tam je este 1 video
0,025w/kg kazde kilo nerotacnej vahy, rotacna bude samozrejme este inde.

tiez je tento rozdiel vyssi s vyssim vykonom teda 6-14% v tomto videu.

https://www.youtube.com/watch?v=5DRQwKREgvI

.


Naposledy upravil stax dňa 31.07.2017 - 18:00:58, celkovo upravené 1 krát.

31.07.2017 - 17:33:13
00
Ale ved to video je ocividna hlupost, typek porovnana dva vyjazdy, kde siel rovnake watty, a mal minimalny casovy rozdiel, a vobec pri tom neberie do uvahy, ze mohlo byt ine pocasie, pripadne mohol mat zle nakalibrovany powermeter, on sam mohol byt medzitym inej hmostnosti. Vies kolko krat som ja siel to iste stupanie rychlejsie na nizsich wattoch nez inokedy vdaka tomu, ze v Bratislave zafukalo?
Ved aj v tej jeho tabulke vidno kopec dalsich effortov na tom istom segmente, kde by to vychadzalo uplne inak. Ma tam zaznam z Feb 12, 2015, kde siel 337W (cize viac) a mal este pomalsi cas. Ako by to chcel vysvetlit? On proste vypichol dva vyjazdy, ktore sa mu najviac hodili do jeho teorie, ukazkova demagogia. A teraz netvrdim, ze nema pravdu v tom, ze rozdiely medzi high-end a low-end nie su tak velke ako sa prezentuju. Len ta argumentacia je smiesna.
31.07.2017 - 17:40:40
06
Kenai napísal:
Rozdiel tu samozrejme je, ale podla autora je to 1 sec z minuty co clovek usetri ako sucet tych parametrov co si popisal. To je na 4 hod vyjazde 4 min a to ak uvazujeme, ze cely cas stupas.

chybna logika.

najvacsi problem mas ked ti niekto nastupi idealne v strmom stupani - vtedy sa ti zrata aj "neusetrena vaha" ale aj rozdiel ktory si si nezaplatil napriklad na kolesach a problem so zrychlenim ktore musis spravit aby ti nezdrhol.

a som bytostne presvedceny ze strateny hak vdaka nastupu ktory nechytis ta na 4 hodinach bude stat ovela viac ako 4 minuty.
31.07.2017 - 18:09:44
03
Ano, tento parameter autor videa zjavne neuvazuje,
31.07.2017 - 18:28:15
00
Urobil som experiment a vytiahol som udaje o akceleracii. Neviem co som urobil nieco chybne, ale zda sa ze ten 500 dolar bike akceleruje este lepsie ako ten za 15 000. Presnejsie povedane rozdiel je uplne zanedbatelny a je v chybe merania watmetra, drobnych nerovnosti na ceste, vetra....

Nasiel som v oboch jazdach z videa miesto, kde akceleroval na rovine z 5-31km/h. Nechal som stravu zratat priemerny vykon na useku.

Bike za 15 000 podla stravy 255W akceleracia trvala 24s to jest praca 6120 J
Bike za 500 podla stravy 240W akcelercia trvala 17s to jest praca 4080 J

Prosim napise mi co ratam zle.

Prílohy:

15000bike.jpg
15000bike.jpg 233.51 KiB thumb_up0thumb_down

500bike.jpg
500bike.jpg 219.76 KiB thumb_up0thumb_down

31.07.2017 - 19:10:11
00
Robíš presne tú istú chybu, ako ten aussie vegiš - náhodne vyberieš 2 prejazdy (aussie navyše tie, ktoré sa mu hodia - cherry picking je obľúbená stratégia aj obhajoby vegetarianizmu, takže to má naučené).
Buď urobíš kontrolované podmienky - napr. strážiš počasie, teplotu, smer a rýchlosť vetra (alebo použiješ bežiaci pás v laboratóriu), alebo urobíš priemer povedzme stoviek jázd. Randomizuješ kto ide najprv so záťažou potom bez a naopak, aby si odfiltroval aj vplyv únavy. Proste to chce dobrý návrh experimentu. Potom urobíš štatistiku, či je ten výsledok signifikantný na nejakom intervale pravdepodobnosti.
Rozdiel je aj mať zaradený iný prevod pri tom istom výkone. Tých vplyvov tam je x. Buď ich izoluješ, alebo randomizuješ.
Basically, vedecký postup je totožný s tým, ako sa správne skúma, či soby môžu lietať:
https://www.youtube.com/watch?v=qWJTUAezxAI
31.07.2017 - 19:47:45
05
keyboard_arrow_up