Wladix tulenik tu uz meratelne parametre vypisal a vyrobcovia ich maju.

Tomas11Predpokladam, ze vies aspon povedat lepsie auto pre seba. Lebo inak ako by si kupoval auto podla farby ? Myslim, ze ak zadefinujes parametre na ktore ma byt auto lepsie, viem aspon vybrat skupinu aut, ktore tam budu sediet a viem to zdovodnit a podlozit technickymi udajmi. U bicyklu to nedokazem, mozno niekto ano, ale ja nie.

lapaloma Presne! Ani ja neviem. O kolko budem rychlejsi za kazdy 100 eur na vyse oproti cene 500 eur biku ? Alebo inak, kolko wattov usetrim za kazdych 100 eur ?
01.08.2017 - 15:49:33
00
ono zasa tych parametrov pri tom aute nie je az tak vela (dam Ti priklad prave toho Porsche 911 GT2 RS): rozmery, vykon na nejakých otackach, max. rychlost, zrychlenie 0-100 km/h, spotreba, emisie CO2. Jasne, predajca a ine stranky asi tych udajov vedia poskytnut viac, ale len toto je na ofiko webe. Teraz prihliadnime na to co vieme o tom ako sa stanovuje napríklad taka spotreba vseobecne pri autach a na zaklade tejto skusenosti skusme pozerat aj na tie ostatne cisla. Co si sa o tom aute dozvedel? je rychlejsie ako Nissan GT-R Nismo? Ak ano, o kolko, kde, v com? Vsimni si, ze vsetky tie udaje okrem rozmerov suvisia s motorom. Ako na bicykli uvedies tieto udaje ked nevies aky bude mat motor? Na bicykli je zaujimave prave to, ze vacsinou znacka, ktorej bicykel si kupujes vyraba len ram, eventuelne vidlicu. Ostatne komponenty su dodavane od iných vyrobcov. Cize opat - mas jeden ram povedzme v 6-tich specifikaciach (low-mid-high Shimano a Campa, k tomu adekvatne kolesa a ostatne veci). Bavime sa o jednom rame. Vies si predstavit, ze by niekto vsetkych týchto sest specifikacii jedneho ramu nejak podrobne testoval? Naco? Myslis, ze keby prisiel nejaky zaciatocnik do obchodu a predajca by na nho vyvalil nejaku tabulku cisiel, ze toto ma taky aerodynamicky odpor, taky valivy odpor, taku odozvu radenia, taku tuhost a taku cenu, ze by to ten zakaznik nejak zuzitkoval pri svojom vybere? Myslis , ze by vedel, ze ten a ten parametrovy rozdiel je hoden tej a tej ceny? A to najpodstatnejsie - bol by zakaznik ochotny zaplatit si cenu navyse za tieto udaje? lebo to testovanie nieco stoji a je jasne, ze by islo do predajnej ceny bicykla. A to je odpoved preco nikto take testy nerobi - stoja peniaze, ktore by sa im nikdy nevratili a ich vyuzitie by bolo mizive. Uz len preto, ze vela z tych dat zavisi aj od toho, kto si na to sadne.
01.08.2017 - 16:02:47
03
Hybeme sa v extremoch, je mi jasne ze vsetky parametre na kazdu modifikaciu su asi zbytocne, Ale ziadne ? Ani vaha ? Napr. cervelo udava u noveho modelu S5 o 21,4W lepsi ako minulorocny. Teda zmerane to je! Ale kolko to je v absolutnych cislach, aby si to vedel porovnat z inou znackou alebo modelom ani za svet. Normalizovat metodiku testovania, v ziadnom pripade.

A este jedna myslienka, uz ste videli test, kede niekto porovnaval medzi sebou auta, alebo motorky kde jedna stala 30x viac ako druha ? A tvrdil by, ze je medzi nimi skoro ziaden rozdiel ? To ze je nieco take mozne, a ze ho nevyhlasia verejne za cvoka a neintegruju do blazinca je uz samo o sebe dokaz nedostatku objektivnych dat. To je proste absurdum.
01.08.2017 - 16:13:38
00
Ale pri extrémoch sa tie odlisnosti najlepsie ilustruju ;-) A v tomto uz s Tebou suhlasim, aspon orientacna hmotnost a zakladne udaje, rozmery (predstavec, kluky, barany, ...) by pri popise uvedene mali byt. Lebo napisat, ze je o 21,4W lepsi ako minulorocny... to je take, ako to slusne nazvat, marketingove. je potom na komunikacii s predajcom, ci Ti dodatocne tieto zakladne udaje vie poskytnut alebo sa rozhodnes pre znacku, ktora s uvedenim týchto zakladnych parametrov problem nema. Alebo si zoberies meter a rucnu zavesnu vahu a pomeras si to v obchode sam ;-)
01.08.2017 - 16:30:20
00
Kenai, poviem ti presne o kolko zrýchliš za prvých +100eur: 2xpláště + 2xlatex duše = cca.uspora 15-20w. Za dalších +100eur už zlepšenie velké nedosiahnes. Musíš investovat tak cca. 400+ eur na kolesá, tam ta uspora wattov by mohla byt tiež výrazná.
01.08.2017 - 16:31:23
02
Mameluch napísal:
... Alebo si zoberies meter a rucnu zavesnu vahu a pomeras si to v obchode sam ;-)


Mas pravdu to je jediny sposob bohuzial. Ale je to skara smutne, ked kupujes hodnotu v 1000coch eur.
01.08.2017 - 16:37:13
00
Kenai napísal:
Tomas11Predpokladam, ze vies aspon povedat lepsie auto pre seba. Lebo inak ako by si kupoval auto podla farby ? Myslim, ze ak zadefinujes parametre na ktore ma byt auto lepsie, viem aspon vybrat skupinu aut, ktore tam budu sediet a viem to zdovodnit a podlozit technickymi udajmi. U bicyklu to nedokazem, mozno niekto ano, ale ja nie.


To samozrejme viem, ale aj tak do toho potrebujem aspoň trochu vidieť.

Predstav si, že v bikeshope by si mal pri každom bajku napísané niečo takéto: štandardný jazdec v štandardnej jazdeckej pozícii so štandradnou prilbou na hlave a pneumatikami nafúkanými na štandardný tlak spotrebuje pri vonkajšej teplote 20 stupňov celzia pri zrýchlení z 0 na 30km/h x J energie. Bez nejakých aspoň trochu hlbších znalostí by ti bola takáto infomrácia platná zhruba rovnako, než trebárs tá o štandardizovanej spotrebe áut...
01.08.2017 - 16:58:55
00
Pravdu povediac mne by bola platna celkom dost, dokonca si myslim, ze by uplne zmenila trh s bicyklami. Rovnako ako zmenilo trh s elektronikou ked museli zacat udavat energeticku triedu, A rovnako ako zmenilo trh s nehnutelnostami ked sa zaviedla energeticka certifikacia.
01.08.2017 - 17:08:11
00
bola by ti platna uplny trt pretoze tie cisla by boli v nelaboratornych podmienkach uplne ine. a to v kazdych inych podmienkach a ich vzajomnych kombinaciach.

edit: napriklad zera - super kolesa ked je vsetko fajn pripadne prsi tak aj dokonca slusne brzdia, relativne tuhe, relativne lahke. do velkej miery vsak nepouzitelne v silnom bocnom vetre kvoli prilis velkej ploche spic ta doslovne odfukuje z cesty. a to maju rafik s relativne nizkym profilom...
http://www.chainreactioncycles.com/sk/en/fulcrum-racing-zero-nite-wheelset-2016/rp-prod126873


Naposledy upravil stax dňa 01.08.2017 - 17:31:31, celkovo upravené 1 krát.

01.08.2017 - 17:20:29
01
petersa Mi vnukol este jednu myslienku, vedeli by ste vyspecifikovat cestny bike na klasicke pretekarske vyuzitie typu Giro.Za minimalnu cenu. Taku specifikaciu na ktorej sa vieme zhodnut ? Ja mylim, ze to spadne do totalneho flamu a na nicom sa nezhodneme. Lebo objektivna realita je nejasna, vsetko ja na osobnych preferenciach.

stax Nechapem ako to myslis. Pouzijem opat analogiu aut. Ak hladam spotiak pozeram zrychlenie, ak offroad pozriem na svetlu vysku, nahony, krutiak.., ak na dochadzanie budem sa venovat hlavne spotrebe. Neviem ako inak by sa to dalo robit.
01.08.2017 - 17:27:05
00
sorry edit mi trval prilis dlho - mas tam priklad
01.08.2017 - 17:31:58
00
Tomas11 napísal:
To samozrejme viem, ale aj tak do toho potrebujem aspoň trochu vidieť.

Predstav si, že v bikeshope by si mal pri každom bajku napísané niečo takéto: štandardný jazdec v štandardnej jazdeckej pozícii so štandradnou prilbou na hlave a pneumatikami nafúkanými na štandardný tlak spotrebuje pri vonkajšej teplote 20 stupňov celzia pri zrýchlení z 0 na 30km/h x J energie. Bez nejakých aspoň trochu hlbších znalostí by ti bola takáto infomrácia platná zhruba rovnako, než trebárs tá o štandardizovanej spotrebe áut...

absolutne cislo by bolo pre vacsinu z nas asi k nicomu...ale na druhej strane by si vedel ako tak porovnat dva bicykle...ten co potrebuje menej energie by bol asi lepsi. dovolim si tvrdit ze vacsina ludi-neznalcov sa teraz rozhoduje iba podla jedneho cisla - ceny. a predpoklada ze vyssia cena = lepsi bicykel.
01.08.2017 - 17:34:23
01
Kenai napísal:
vedeli by ste vyspecifikovat cestny bike na klasicke pretekarske vyuzitie typu Giro.Za minimalnu cenu. Taku specifikaciu na ktorej sa vieme zhodnut ?

opat chybna logika - takto nastavene podmienky su defaultne nesplnitelne. jeden bicykel nikdy nebude na vsetko. Giro znamena rovinu na vetre + casovku + klasikarske vozenie sa + cistokrvne kopce. taky bicykel nie je a nebude. a tu je aj rozpocet irelevantny.

uz len taka blbost ako su prevody teda kombinacia kluk + kazety.
01.08.2017 - 17:44:29
01
stax Uz pochopene, ale nie je lepsi aspon priblizny udaj ako ziadny udaj. Nechcel som sem tahat golf lebo to je tiez svojim sposobom tragedia ale urobim to ako demonstraciu, ako moze napriklad vyzerat popys vyrobku zjednoduseny aj pre amatera, ale zaroven dostatocne vypovedajuci. www.golfwrx.com
www.golfwrx.com

Z toho nejde urcit ktore palice su lepsie, ale ak vies co hladas vies si podla toho vybrat.
Hlavne si treba vsimnut, ze popisuje parametre, ako sa chova lopticka po zasahu (idealnom) a nie aky material kde pouzili aky je uhol tam alebo inde, aky tvar maju drazky, kto vyrobil ktoru cat palice a cim ju lepili. Popys je zamerany na vysledny efekt.
01.08.2017 - 20:16:25
00
https://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels/ARC-1100-DICUT-48
https://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels/RC-38-SPLINE-T-Mon-Chasseral

a?

nehovoriac o tom ze taketo "hodnotenie" jednotlivych komponentov mas v kazdej slusnej recenzii. a "hodnotenie" ramov vychadza z toho na co su urcene vyrobcom.

pri tych golfovych paliciach nevidim zrychlenie ani ako daleko lopticka doleti po "standardnom" udere - to co ty vyzadujes od bikov.


Naposledy upravil stax dňa 01.08.2017 - 20:35:03, celkovo upravené 1 krát.

01.08.2017 - 20:29:16
00
keyboard_arrow_up