ono zasa tych parametrov pri tom aute nie je az tak vela (dam Ti priklad prave toho
Porsche 911 GT2 RS): rozmery, vykon na nejakých otackach, max. rychlost, zrychlenie 0-100 km/h, spotreba, emisie CO2. Jasne, predajca a ine stranky asi tych udajov vedia poskytnut viac, ale len toto je na ofiko webe. Teraz prihliadnime na to co vieme o tom ako sa stanovuje napríklad taka spotreba vseobecne pri autach a na zaklade tejto skusenosti skusme pozerat aj na tie ostatne cisla. Co si sa o tom aute dozvedel? je rychlejsie ako Nissan GT-R Nismo? Ak ano, o kolko, kde, v com? Vsimni si, ze vsetky tie udaje okrem rozmerov suvisia s motorom. Ako na
bicykli uvedies tieto udaje ked nevies aky bude mat motor? Na bicykli je zaujimave prave to, ze vacsinou znacka, ktorej
bicykel si kupujes vyraba len ram, eventuelne vidlicu. Ostatne komponenty su dodavane od iných vyrobcov. Cize opat - mas jeden
ram povedzme v 6-tich specifikaciach (low-mid-high Shimano a Campa, k tomu adekvatne kolesa a ostatne veci). Bavime sa o jednom rame. Vies si predstavit, ze by niekto vsetkych týchto sest specifikacii jedneho ramu nejak podrobne testoval? Naco? Myslis, ze keby prisiel nejaky zaciatocnik do obchodu a predajca by na nho vyvalil nejaku tabulku cisiel, ze toto ma taky aerodynamicky odpor, taky valivy odpor, taku odozvu radenia, taku tuhost a taku cenu, ze by to ten zakaznik nejak zuzitkoval pri svojom vybere? Myslis , ze by vedel, ze ten a ten parametrovy rozdiel je hoden tej a tej ceny? A to najpodstatnejsie - bol by zakaznik ochotny zaplatit si cenu navyse za tieto udaje? lebo to testovanie nieco stoji a je jasne, ze by islo do predajnej ceny bicykla. A to je odpoved preco nikto take testy nerobi - stoja peniaze, ktore by sa im nikdy nevratili a ich vyuzitie by bolo mizive. Uz len preto, ze vela z tych dat zavisi aj od toho, kto si na to sadne.