Ahojte,
tak som bol, jazdil som a tu sú moje dojmy a odkaz pre ďalšie potenciálnych záujemcov o
tréning v Taliansku, konkrétne v okolí Rimini
1.časť
1. Cesty
Doteraz som mal možnosť výraznejšie okrem Slovenska jazdiť chorvátske cesty v okolí Bašky. Kvalita ciest v okolí Rimini nieje výrazne lepšia ako na Slovensku. Menej frekventované cesty majú drsnejší asfalt a aj diery. Diery síce niesú ako na Slovensku, že by keď ju trafíte tak rovno vyťahujete z dresu novú dušu. Sú to skôr praskliny v asfalte. S cestami v Chorvátsku sa to nedá porovnať, ale nič také čo by človeka výrazne znechutilo. Cesty sú široké a krajnica existuje, je čistá a pripravená na bicyklovanie
Ak 5* je najlepšie hodnotenie, tak slovenské cesty 2,5* , talianske 3,5*, chorvátske 5*
2. Vodiči / Doprava
Keďže som v Taliansku jazdil vo vrcholnej turistickej sezóne tak z hustoty dopravy a vodičov som mal najväčšie obavy. Z radosťou môžem povedať, že zbytočne. V rámci mojich časových možností som najazdil medzi 400 a 500 km bez jediného problému. Taliani cyklistov majú radi, vo väčších mestách je cyklistov asi toľko ako motorkárov, čiže sú doslova všade. Babky jazdia na
bicykloch do mercata,
deti jazdia na bicykloch, matky vozia na bicykloch deti do škôlky. Na bicykloch jazdia starci na kávu aj puberťáci na pláž. Bicykel je tu jednoznačne najčastejší a po mopede aj najrýchlejší spôsob prepravy. Priemerná rýchlosť auta pri jazde v meste je cca 25 km/h. Ak chcete v Talianských letoviskách šoférovať auto, tak sa pripravte, že Vás neustále budú obiehať cyklisti z prava a mopedisti z ľava. Talianski šoféri to majú zakódované v hlavách asi od malička a automaticky Vám na križovatkách a vlastne všade nechávajú na pravej strane cesty dostatok miesta.Na úseku z Cattolici do Rimini po najhlavnejšej hlavnej ceste (druhej po dialnici) je asi 50 kruháčov a 30 semaforov, takže tých 20 km sa míňate neustále s tými istými autami. Predbiehanie cyklistov je bezpečné, za celý čas som počul jediný krát niekoho zatrúbiť a keď som sa obzrel tak sa mi dotyčný šofér ospravedlňoval a gestikuloval, že netrúbil na mňa ale na auto predo mnou. Jediný raz mi vbehlo auto do kruháča, ale to sa neráta lebo to bol ruský primitív na SUV. Absolvoval som dvakrát jarný
kemp v Chorvátsku, kde bolo aút minimum ale mali sme nepočetne veľa kolíznych situácií. Slovenský šoféri 3*/5, Chorvátski 0,5*/5, Taliani 5*/5
3. Prostredie
Okolie Rimini je pestré a zaujímavé sú hlavné nespočetné dedinky s historickými pamiatkami, ktorými je posiate hornatejšie vnútrozemie. Jazdenie pri plážach je zo začiatku zaujímavé a romantické, ale musíte vyrážať skoro ráno. V cyklistickej a turistickej špičke počas dňa je jazdenie v zápchach a cyklozápchach pomalé a otravné. Čiže časom budete jazdiť po hlavných ťahoch. Na výber sú rovinaté kompenzačky po totálnej rovine, krátke kopce do vnútrozemie, prudké stojky aj dlhšie stúpania smerom na San Marino. Vidiek mimo dediniek je pomerne fádny - stromy, pasienky, vinice, kopčeky. Slovensko 4*/5* Chorvátsko (Baška) 3,5*/5, Rimini 3*/5*
V 2.časte ešte dám:
4. Cyklokomunita
5. Služby/Ľudia/Infraštruktúra