Hej vytáčam, atmosféra, športové auto, podvozok dobrý, len by to chcelo viac kW :lol: Však som ho aj kontroloval, len som si myslel, že je to ešte v pohode :) No ak nezistím, čo tam presne je, tak asi len kompletná výmena :?: či je nejaký univerzál, ktorým nič nepokazím?
06.08.2017 - 21:14:16
00
určite by som olej nemiešal, ak nezistíš čo tam je sprav komplet výmenu a máš istotu, tých pár eur navyše za to rozhodne stojí. zvyčajne sa lepí nálepka niekde na vzduchový filter alebo kapotu zospodu, kde býva značka oleja a termín ďalšej výmeny, nejaký poctivec by tam mohol aj označenie napísať. prípadne v servisnej knižke
06.08.2017 - 21:20:15
00
Rozhodne niečo čo doporučuje výrobca. Špecifikácia podľa výrobcu a viskozita ideálne taká aká doteraz. :-) Tipujem že som ti moc nepomohol :-D
06.08.2017 - 21:22:12
00
Hosť napísal:
a čo tam máš za motor? teraz je in dávať total riedke oleje, ono je to dobre, v zime atd, ale keď je ako teraz 30+ už je to moc riedke a aj to motor viac žere

teraz je taký trend, tiež mám v aute ľahkobežný 0W-20 z výroby, ale zatiaľ som sa nikde nedopátral k relevantným dôkazom, že by motoru taký olej škodil pri normálnom používaní
06.08.2017 - 21:25:41
00
Hosť napísal:
určite by som olej nemiešal, ak nezistíš čo tam je sprav komplet výmenu a máš istotu, tých pár eur navyše za to rozhodne stojí. zvyčajne sa lepí nálepka niekde na vzduchový filter alebo kapotu zospodu, kde býva značka oleja a termín ďalšej výmeny, nejaký poctivec by tam mohol aj označenie napísať. prípadne v servisnej knižke

Servisná knižka bola vedená len do r. 2009, potom bolo poctivo servisované, ale už nie v autorizovanom servise. Ale skúsim pozrieť nejaké nálepky.
06.08.2017 - 21:26:56
00
Syfon napísal:
teraz je taký trend, tiež mám v aute ľahkobežný 0W-20 z výroby, ale zatiaľ som sa nikde nedopátral k relevantným dôkazom, že by motoru taký olej škodil pri normálnom používaní


tiež mám tento, však ja ani nikde netvrdím, že škodí, aj v servise ma presviedčali, že je to najlepšie čo tomu motoru môžem dať. len mám skúsenosť, že si ho motor viac cucne v horúčavách. nebezpečné by to mohlo byť, v krajnom prípade, keby sa čo ja viem pokazí kontrolka a ideš niekde v teplotách 35+, športovou jazdou, tak to môžeš zadrieť.
06.08.2017 - 21:52:04
00
Ja by som pokojne miesal. Nie je dovod menit celu napln ak je ten olej novy. A vzdy lepsie doliat pol litra - liter noveho podla specifikacie vyrobcu ako jazdit na minime a este to vytacat. Ten zakaz miesania je len marketingovy strasiak. Ved tam nebudes liat 15W, ale to co tam patri.
06.08.2017 - 22:16:51
01
ak nevieš čo tam bolo nedolievať (syntetika ... polosyntetika) iba v núdzovom stave,
ak bol servis "normálny" nálepka je v motorovom priestore, na vodičových dverách, alebo ráme vodičových dverí a nalievať stačí (LEN) do polovice, medzi min max, prepísaného množstva, pri doliatí do MAX a hlavne pri vytáčaní a "športovej jazde" vznikajú vysoké tlaky, ktoré nepôsobia dobre (neprospievajú) ložiskám a tesneniam.
ak nemáš istotu, tak komplet výmena plus filter
napr. castrol 4l stoji pod 35 € čo nie je taká strašná cena
06.08.2017 - 22:27:57
01
tak, tak ako píše LL...
preto som písal že len po strednú rysku...
a hlavne pri "športovej jazde" s 1.6 L atmo a 77 kw pod kapotou... :lol:
06.08.2017 - 23:52:39
00
Na preteky na 1/4 míle to fakt nie je, ale dá sa sním vyblázniť, keďže podvozok predbieha motor :) Samozrejme prekračovaním MPR a rizikovým predbiehaním si ego nebudujem... Bože, prečo musí už 2 dni pršať, som na dovolenke a chcem bikovať :(
07.08.2017 - 08:15:57
00
Jezus napísal:
No ale toto moze vzniknut asi len ak mas zaseknuty piestik a vobec nepritlaca platnicku z danej strany na kotuc. Inak by bol rovnako do leskla vybrzdeny z oboch stran. Cize problem v tomto pripade nie je v samotnom kotuci, ale v strmeni, nie?

Toto sa stava bezne ked auto zvykne medzi jazdami dlho stat, najma v zime. Bordel ktory sa nazbiera na platnicke sa zrastie s kotucom a po rozjazde vytrhne kus platnicky a ten kus nasledne vybrusuje oblozenie ktore v tej drahe potom nedosada na kotuc, nelesti ho a nebrzdi.
07.08.2017 - 09:48:31
01
aj preto občas (ale pravidelne) aj v zime (hlavne keď je dobre nasolené) vystriekam disky a brzdové strmene na samoobslužnej wapke
(ps. auto celoročne garážujem)
07.08.2017 - 11:39:05
00
to bol asi dôsledok aj u mňa, som chodil autom do žiliny na intrák, tam to stálo pár dní vonku a tak stále dokola a vtedy bola tá najsilnejšia zima, čo bol vkuse sneh
07.08.2017 - 11:42:45
00
Jezus napísal:
To je vlastne fakt. Aj ja som riesil na jednom aute to, ze sa nevracia a nie ze sa nevytlaci von. Cize pekne debilnu uvahu som napisal. :D

Napisal si to dobre, mal som presne taky problem s Doblom. Piestik ostal zapeceny a ked som prudko nebrzdil tak sa nemohol odlepit. Pri jemnom pribrzdovani mi to brzdilo len o jednu stranu. Ja som to nezbadal ale ma zato vyhodili z STK, technik uz sice poriadne sliapol na pedal ale vnutro kotuca uz bolo cele hrdzave a tie budiky mu tam skakali ako pero z gauca.
07.08.2017 - 13:01:37
01
Jezus napísal:
Ja by som pokojne miesal. Nie je dovod menit celu napln ak je ten olej novy. A vzdy lepsie doliat pol litra - liter noveho podla specifikacie vyrobcu ako jazdit na minime a este to vytacat. Ten zakaz miesania je len marketingovy strasiak. Ved tam nebudes liat 15W, ale to co tam patri.

Tak v Tescu som kúpil 5W30 syntetiku čo tam liali, aj podľa triedy kvality čo píše Opel. Ak má byť rozdiel medzi min a max 1l a mne stačilo doliať len 250ml aby som mal hladinu v strede, tak mi z toho vyplýva že mariotn mal pravdu:
mariotn napísal:
Ako pozerám, to máš opel ? Ja mám tiež podobnú rysku a všetky políčka znamenajú dostatok oleja. Jedno políčko znamená asi 2 dcl oleja.

Ale dovolenku si nejdem pokaziť, ešte ma čaká 1x Šturec a 1x Donovaly alebo Čertovica :)
07.08.2017 - 19:15:43
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up