Kenai : preco potrebujes permanent 4x4, ked byvas vo Vojke ?
06.08.2017 - 20:32:22
00
no ved ked otvoria ten tunel popod dunaj, tak tam sa moze zist ak zaprsi alebo sa to kus 'vytuneluje' a zacne presakovat :D
06.08.2017 - 21:30:55
00
do 6kovej MPSy urcite bike nedas
06.08.2017 - 22:17:56
00
OFF TOPIC: Uff to sme uz pekne off topic... ale ked to vam nevadi, tak ani mne.
lto Cenim si tvoj uprimny zaujem, ale vyhlasite ma za cestneho pirata :) Predny nahon prestava davat zmysel u aut s vykonom 1hp na 10kg. Nedokazes preniest vykon na asfalt. Mam 1600 kg (celkova hmotnost) Hondu civic s 169 HP. Mam tam obute polosliky a napriek velmi presnej praci zo spojkou nedokazem este na 2 stupni dostat plny vykon na cestu. A to napriek 8% samosvoru v predu. A to som skoro 1 sec rychlejsi ako udava vyrobca . Na druhom aute je to lepsie, ale to je zadokolka s motorom vzadu a tam nie je tym padom ziaden batozinovy priestor. To ma 1580kg a 263hp. Jedina "rozumna" volba je pre mna quattro, teda audi RS2. Novsie su dost crep oproti tomuto. Tam s prenosom vykonu problem nie je. Dokonca ani ked tam das garrett turbo a nafuknes to na 550HP. Jedina chyba toho auta je, ze ho prestali vyrabat v 1998 a uz je problem s dielmi.

capulo Ten tunel bude vlastne most a vlastne nebude vobec k nam na ostrov, ale medzi Petrzalkou a Samorinom +- ;)

stax To je dost mozne, o tom aute ani neuvazujem z roznych inych dovodov. Ale v najhorsom, nosic je vzdy riesenie. thumbsnap.com :D
07.08.2017 - 00:54:33
00
Kenai napísal:
CraObs V tom pripade som asi podstatne vacsi odbornik na auta, ale tam si verim, ze to zvladnem aj bez cudzich rad. A ak, tak si pozriem statistiky poruchovosti, obvolam 3 mojich mechanikov a uz budem mat velmi dlhy zoznam aut co nechcem. A z tych par co zostanu si vyberiem velmi lahko na zaklade Vykon / hmotnost > 1 hp na 10kg, realne z 0-100km/h, trvaly nahon na vsetky 4 kolesa bez hladex a inych capin, k tomu vhodne diferaky (ziadne elektronika proste len zvysena svornost) samozrejme este pozriem, ako su dimenzovane brzdy na danu hmotnost. Benzinovy motor idealne turbo verzia okolo 2,5l a rozlozenie vaky k 50/50 na napravy. Prezenies filtrom a zistis ze su take tri. A vsetky maju cez 10 rokov. :)

no už zas trochu vymýšlaš a ideš pri výbere auta volať mechanikovi a kukáš štatistiky a kadečo.. to si vieš kuknúť aj pri bikoch
akurát u bikov je to trochu iné v tom že výrobcovia prevodov sú v podstate dvaja, max traja kvalitou v podstate totožný, otázka môže byť skôr ergonómia (to že XTR je vyššia sada nezaručuje že niekomu viac nesadne XT), kolesá drvivá väčšina zas osadzuje od iných výrobcov pričom tie sú obdobne o tom istom ako radenie (napr mavic a fullcrum), na brzdy je viac výrobcov ale to je tiež skôr o preferenciách ako má brzda "nabiehať"..
takže pri výbere konkrétneho biku/značky je to len o ráme, kde čo chceš porovnávať? aerodynamiku? nepodstatná voči kompletu. tuhosť? rovnaké triedy rámov cca rovnaké..

takže najrýchlejší bike (niekoľko) na šprint na 1km nie je problém vybrať ak chápeš fyziku
ak chceš naj full bike tak neni šanca pretože každý systém odpruženia ma svoje + a - a čo komu vyhovuje je silno individuálne, neexistuje najlepší (obdobne ako podvozky na autách)

ale keď si autíčkar tak mi vyber auto ktorým sa mi najlepšie pôjde do chorvátska na dovolenku (asi tak nejak tu polemizuješ o bikoch)
07.08.2017 - 07:52:39
00
Super citanie, vela som sa naucil a aj som sa pobavil.

Podla mna by sa porovnat bicykle dalo a aj odmerat prinos jednotlivych komponentov (v urcitej urovni presnosti).
Jedine co potrebujeme standardizovat je jazdec aby to bolo objektivne. Ako na to? Urcilo by sa ,ze jazdec ma 70 kg (lahsich by sme dovazili tehlamy) a ma vysku 175 cm (+/- 2 cm). Takych cyklistov je dost a ak by sme to chceli mat presnejsie, tak urcime aj ostatne rozmery v nejakych toleranciach.
Klucova je vykonnost - a tu by sme obisli elegantne pouzitim elektromotora. Ten vieme standardizovat uplne - vykon, hmotnost, tvar a aj ostatne parametre.
Testujuci jazdec by bol vlastne motorkar - len by sa vozil na biku pohananom elektromotorom.
Potom uz len zvolime vhodne profily trate - rovina, kopce, zvlneny profil (kludne standardizovany okruh) a mozme testovat. Tak ako v atletike si dame tolerancie na pocasie (vietor do x m/s, teplota, co ja viem co) aby vysledky boli porovnatelne.
A potom uz len testujeme a meriame - nie len celkovy cas, ale kludne aj akceleracie, brzdenia a co ja viem co este.
Vysledky by neboli 100% presne, ale verim ze po nejakom tom skusani a kalibracii by sme sa dostali na vysoku uroven relevantnosti a porovnatelnosti.

Uz len kto by to robil - mozno velky bike casopis/portal, popripade velky predajca roznych znaciek bikov ma na to prostriedky a motivaciu objektivne porovnavat biky.
Alebo urobit start-up, presvedcit investorov, ze sa to stane tak doveryhodnym zdrojom info, ze neskor za to budu vyrobcovia sami a ochotne platit a pustit sa do toho :)
07.08.2017 - 10:07:40
01
len pri tých jazdcoch máš problém s technikou.. tak ako aj v osobnom aute, inak s ním zajazdí bežný vodič a inak pretekár ;)
to presne vidno aj na pretekoch, kde vela bikov je totožných ale výsledky úplne rôzne..
07.08.2017 - 10:18:13
00
Vyrobcovia bikov by tam urcite nanominovali niekoho s velmi dobrou technikou (ved ide o prestiz), popripade by to jazdili 2-3 ludia co tu techniku maju dobru, poznaju trat a vlozia sa do toho.
100% objektivne to nikdy nebude, ale tak ako pri autach sa vysledok na Nurburgring Nordschleife berie ako relevantny, tak by si to mohol porovnavat aj pri bikoch.
07.08.2017 - 11:07:17
01
No ale ty aj tak nezistis, ktore auto je najlepsie pre toho konkretneho jedinca. Budes vediet, ktore je najvykonnejsie. Ale ktore je najmenej poruchove? Ktore budes vediet lahsie odservisovat, lebo autorizovany servis mas prave pod oknom? Mas 2 deti? 4 deti? Chces prevazat bicykle? Jeden, dva? Niekto nema problem s nosicom na streche, ja prevazam biky zasadne vnutri v aute. Budes zvazat drevo z lesa? Chodis pravidelne na chatu po 2km zvaznici? Vies kradnut diesel v praci? Budes na tazne davat vozik, ked si budes prevazat jachtu na Jadran dvakrat do roka? Desiatky faktorov, desiatky premennych, a velmi podobne je to aj pri bicykloch...

Kupa auta, takisto ako kupa bicykla, vyzaduje si veci do hlbky prestudovat, alebo si nechat poradit niekym, kto si mysli, ze vies, co je pre Teba najlepsie, a proste byt spokojny a nezatazovat sa rozhodovanim.

Jediny dovod, preco sa tu tato tema otvorila je proste ten, ze jej zakladatel vie toho vela o autach a vie pramalo o bicykloch.
07.08.2017 - 11:35:59
011
Jediny dovod, preco sa tu tato tema otvorila je proste ten, ze jej zakladatel vie toho vela o autach a vie pramalo o bicykloch.

Amen!
07.08.2017 - 12:14:35
00
Rachela napísal:
No ale ty aj tak nezistis, ktore auto je najlepsie pre toho konkretneho jedinca. Budes vediet, ktore je najvykonnejsie. Ale ktore je najmenej poruchove? Ktore budes vediet lahsie odservisovat, lebo autorizovany servis mas prave pod oknom? Mas 2 deti? 4 deti? Chces prevazat bicykle? Jeden, dva? Niekto nema problem s nosicom na streche, ja prevazam biky zasadne vnutri v aute. Budes zvazat drevo z lesa? Chodis pravidelne na chatu po 2km zvaznici? Vies kradnut diesel v praci? Budes na tazne davat vozik, ked si budes prevazat jachtu na Jadran dvakrat do roka? Desiatky faktorov, desiatky premennych, a velmi podobne je to aj pri bicykloch...

Kupa auta, takisto ako kupa bicykla, vyzaduje si veci do hlbky prestudovat, alebo si nechat poradit niekym, kto si mysli, ze vies, co je pre Teba najlepsie, a proste byt spokojny a nezatazovat sa rozhodovanim.

Jediny dovod, preco sa tu tato tema otvorila je proste ten, ze jej zakladatel vie toho vela o autach a vie pramalo o bicykloch.


Tu plati to iste, pozeras na auto ako kebi to bola liberta, alebo nieco taketo www.kellysbike.com Proste dopravny prostriedok, Ale pre mna je cestny bike skor nieco takto nbalivescorenow.com

A pri F1 uvazovat paramtre, kolko mas deti, ci vies kradnut diesel, alebo potrbujes drevo zvazat, nema velmi miesto. ;) aby sme sa udrzali v zabavnej rovine.
Naozaj porovnavat dva ceste bicykle je podla mna, ako porovnavat dva vozi F1 voci sebe. Nie Offroad s kabrioletom a Fabiou. A ver mi keby si poprehadzoval pretekarov v F1 medzi sebou, velmi vela v pohari konstrukterov sa nezmeni. Tam je to o autach az potom o schopnostiach jazdca. U bikov na opak.

Rachela napísal:
...Jediny dovod, preco sa tu tato tema otvorila je proste ten, ze jej zakladatel vie toho vela o autach a vie pramalo o bicykloch.


Ano presne tak, na biku mam mozno 5000km na aute 1.5 mil a to na viac ako 10 roznych modeloch. Preto som veril, ze sa nieco dozviem aj o bicykloch a preto som zalozil tuto temu tu a nie na autickarsom fore.
07.08.2017 - 13:24:10
00
CraObs napísal:
ale keď si autíčkar tak mi vyber auto ktorým sa mi najlepšie pôjde do chorvátska na dovolenku (asi tak nejak tu polemizuješ o bikoch)


To je ako keby si hladal bike na nakup rozkov a piva do obchodu.... Liberta!



Uz sme strasne daleko od povodnej temy, zvrhlo sa to na najlepsi bike... to je kravina to ste mi uz vsetci vysvetlili a nikto vlastne taku otazku ani nepolozil. Zakladna otazka je, aky je prakticky rozdiel medzi bikom za 500 a za 15000 teda okrem 14500 eur :) Nie ktory je lepsi, to je asi zrejme.Nasiel som nazory od toho ze usetrena 1sec na min, az po to ze sa to neda urcit. No ba dokonca, ak si mameluk, moze byt drahy bike pre teba dokonca horsi.
A holou realitou ostava, ze to nikto kvantifikovat nevie, Dokonca ni odbornici tu na fore. Pochopil som ze kazdy si vybera bike podla svojich subjektivnych preferencii a rozpoctu. Dokonca si myslim, ze okrem vahy sa ani neda rozoznat ktory bike je drahsi. Da sa kupit bike na ultegre aj za 1300 aj za 15000 a rozdiel vo vahe bude 2-3kg. To je naozaj 4500 eur za kazde usetrene kilo ? A co ta tuhost, kolko energie naozaj vyplytvas na makkom rame?


Naposledy upravil Kenai dňa 07.08.2017 - 13:54:46, celkovo upravené 1 krát.

07.08.2017 - 13:36:06
00
áno je! a dosť velký, ale stúpajúcou cenou sa ten rozdiel bude znižovať.. čiže rozdiel 5 a 6 tisícového biku už bežne skoro nepoznáš..
lacnejší má menej kvalitné komponenty, radenie má menej možností, je pomalšie, horší chod, horšia ergonómia, kolesá majú menšiu tuhosť a sú ťažšie (ťažšie koleso sa horšie roztočí, má väčšiu zotrvačnosť čo sa prejaví na ovládatelnosti, ale to je všetko otázka fyziky).. lacný bike má hlinníkový rám, drahší je dnes v podstate len karbón atď.
07.08.2017 - 13:51:38
02
CraObs prepac, nestihol som edit...
07.08.2017 - 13:56:03
00
Teda spravny navod na vyber biku je ?
1. geometria ramu ktora ti sedi a z tych vybrat najlahsi co si vies dovolit - kriterium hmotnost
2. dostatocna tuhost a nizka hmotnost kolies, (najlahsie co si vies dovolit a este sa pod tebou nezlomia) - kriterium tuhost hmotnost
3. sada a z toho vyplyvajuca celkova hmotnost (bolo mi povedane ze vsetko od tiagry hore je dostatocne) - kriterium hmotnost
4. a to najdolezitejsie VZHLAD a OSOBNE SYMPATIE
07.08.2017 - 14:06:47
00
keyboard_arrow_up