Mozete mi poraditr, co na moj bajk....su tam brzdy SRAM DB1 a chcel by som dat nieco od Shimana.
Ako sa zorientovat napriec ich znaceniami (3xx,4xx,5xx,6xx)?? Ako ich zoradit, pripadne kde je nejaky stred? Take 486 su uz OK, alebo je to len rekreacna hladina?
Dakujem-
19.06.2017 - 12:38:59
00
Mám príspevok k téme brzdy, tak snáď to sem môžem dať. Všimol som si už pár krát, že na niektorých cestných bicykloch na pretekoch nemajú zadnú brzdu umiestnenú na jej zaužívanom mieste na ráme pod sedlom, ale asi na spodnej časti rámu pri pedáloch. Kotúčové nemajú. Viete o tom niekto niečo viac?
31.07.2017 - 20:31:14
00
aerodynamika
01.08.2017 - 00:15:36
00
Výstižná odpoveď. Len som sa z nej nedozvedel nič, čo by som už dávno nevedel aj sám.
01.08.2017 - 13:22:08
00
Čo by si sa chcel dozvedieť? Vyrábajú sa rámy ktoré majú brzdu dolu medzi reťazovými vzperami a nie sedlovými. Väčšinou aero rámy kvôli aerodynamike.
01.08.2017 - 13:25:33
00
Keď vieš, načo sa pýtaš?
01.08.2017 - 13:28:20
01
Všetko neviem, ale napríklad aerodynamika napadne hádam ako jeden z hlavných dôvodov každého, kto sa na bicykli iba nevozí. A asi to nebude zas až také rozšírené, keď je takých bicyklov v pelotóne, ako šafránu. Napr. aké to má pozitíva vs. negatíva, keď je teraz na pretekoch v Utahu tuším iba jeden (možno sa mýlim, kameramani sa až tak detailne tomu nevenujú). Myslel som, že sem niekto hodí nejaký link na tú tému, a dozviem sa trochu viac. Ale napokon, veď nemusím.
01.08.2017 - 14:42:32
00
hoď si do googlu napr."časovka bicykel" daj si vyhľadať obrázky a zistíš, že na časovkárskych špeciáloch je to bežné / a napr. predná brzda je niekedy za vidlou, tiež z dôvodu lepšej aerodynamiky/. a odtiaľ to niektorí preberajú aj na cestné bicykle na bežnú etapu. výhody - asi lepšia aerodynamika, preto sa to robí. nevýhody- možno väčšie vystavenie bŕzd nečistotám z vozovky, horší prístup na servis,...
pozri si ešte raz svoj prvý príspevok o tých brzdách a moju odpoveď a povedz, čo na tej odpovedi bolo zle, že si hneď ironicky reagoval.
01.08.2017 - 18:17:13
00
Bežne sa tu riešia komponenty, že aký je lepšie použiť, či taký, alebo hentaký. Pritom sú to v princípe tie isté veci. Či už je to predstavec, sedadlo, alebo pedále... Napriek tomu, každý má svoje plusy aj mínusy. Ale dať brzdu na spodok rámu je dosť podstatná zmena, a máš pravdu, je to o aerodynamike. No a tvoj posledný príspevok je niečo, čo som očakával ako prvé, než iba to jediné strohé slovo. Možno by bolo zaujímavé počkať si, až to budú mať na bicykloch všetci. Ale to asi nenastane. Asi to bude tým, že si to predsa len zaslúži trochu viac pozornosti. Totiž, že je to aerodynamika, vie každý.
07.08.2017 - 14:29:53
00
keyboard_arrow_up