Zdravím,

kúpil som nový neznačkový bicykel, ktorý mal prihrdzavenú vidlicu na povrchu. Podarilo sa mi ju značne odstrániť mokrým šmirgľom, no neviem ako ju zreparovať zvnútra. Videá mi moc nepomohli, keďže zospodu nemá vidlica žiadne skrutky, cez ktoré, by som mohol ramená vyraziť - jedine, čo sa mi zdá, že skrutky budú priamo vnútri vidlice pod krytkami (?). Pruží normálne, nezasekáva sa a preto ju chcem len čo najviac zrekonštruovať. Som rekreačný jazdec, takže novú vidlicu na kotúče neplánujem kupovať - kým sa nepokúsiš opraviť, nekupuj nové. Pôvodný majiteľ žiaľ o to nedbal, čo mi je dosť ľúto. Píšem sem z dôvodu rady, ako ju rozobrať, predsa len sa to musí dať, keď ju raz niekto poskladal :D . Dá sa to teda nejako, či to zabaliť a potrápiť sa len s tým vonkajškom?
Vďaka za odpoveď.

S pozdravom,
Daragon13

Obrázky:
https://imgur.com/a/0qlt9
1. Vidlica pred čistením
2. Vidlica po očistení
2. Spodná časť vidlice, kde mali byť skrutky
3. Vnútorná časť vidlice po odstránení krytiek (skrutka imbus?)
13.09.2017 - 15:14:05
00
Metelesku blesku do smetiaka s ňou.
13.09.2017 - 15:16:59
06
Daragon13 napísal:
Zdravím,

kúpil som nový neznačkový bicykel, ktorý mal prihrdzavenú vidlicu na povrchu. Podarilo sa mi ju značne odstrániť mokrým šmirgľom, no neviem ako ju zreparovať zvnútra. Videá mi moc nepomohli, keďže zospodu nemá vidlica žiadne
3. Vnútorná časť vidlice po odstránení krytiek (skrutka imbus?)


ahoj vitaj na fore
toto naozaj nieje vidlica vhoda na opravu/repas resp. v takom stave je uz naozaj zbytocne s nou nieco riesit. je to uplne zakladna vidlica. nemyslim zeby to malo vobec nejaky tlmiaci ucinok aj ked to bolo nove. to uz radsej pevnu vidlicu a mas po probleme.
13.09.2017 - 15:23:58
00
:D Takú reakciu som presne čakal :D .. Mne len vŕta hlavou moja nesprávna kúpa, preto som sa ju snažil dať dokopy (už som musel vymeniť pomerne dosť vecí). Vedeli by ste mi odporučiť teda aspoň čo najlacnejšiu odpruženú vidlu na kotúče pre rekreačného jazdca?
13.09.2017 - 15:29:35
00
Súhlas, je šrot, ale ak rád rozoberas je to imbus a potrebuješ dlhý nadstavec, možno aj dva.
13.09.2017 - 15:31:42
00
Otvara sa z vrchu - das dole tie plastove koncovy a potom nikde v hlbinach uvidis imbus ktorym to uvolnis.

Zakladna vidlica je plus minus taka ako mas a nikam dalej sa neposunies. Takze to mozes rovno rozobrat a brebrusit a chvilu jazdit.
Akonahle chces nieco lepsie, tak to su vzduchove a tam zacinas okolo 150eur. Ale kedze netusime co od toho ocakavas a co jazdis, tak sa tazsie radi.
13.09.2017 - 15:59:35
00
matko001 ked uz tu spominas vzduchovu vidlicu tak si myslis, ze keby aj chcel vzduchovu vidlu tak ju kupi niekde s 1" krkom a so zavitom? Budte chlapci trosku realisti.
13.09.2017 - 16:15:40
00
Tak na rozobratie mám nástroje, predpokladal som teda, že ju rozoberiem a čo najviac vyčistím od tej hrdze, ono tiež nie som zrovna nadšený z toho, ale investovať do novej momentálne nechcem. Nemal som v rukách žiadne značkové vidlice a vlastne žiadne značkové komponenty, tak nedokážem porovnávať komfort z jazdy ani efektivitu účinnosti. Po stlačení vidlica pruží, keď bola na biku, takisto pružila, no či s nejakým extra efektom, tak to neviem. Spravím to teda tak, ak nebudem spokojný, tak kúpim novú - chcem nejakú lacnú na kotúčovky. Bývam na dedine a jazdievam rekreačne, hlavne po rozbitých asfaltových cestách a prašných chodníkoch, takže žiadna hlavná ani hardcore les - niečo medzi, takže neočakávam ani veľa, stačí mi, že sa po zosadnutí necítim ako prejdený valcom.. Ja sa tomu ani moc nerozumiem, len som chcel poradiť, ako na to, takže vďaka :)
13.09.2017 - 16:34:05
00
Na tento bike už nič nekupuj, jazdi na ňom jemne, aby vydržal dlho a šetri si prachy na nový bike. Keď budeš mať nasporené dosť veľa a pôjdeš kúpiť nový, zober so sebou kamoša, ktorý sa rozumie bikom a nedovolí ti urobiť hlúposť.
13.09.2017 - 17:04:42
00
tiez sa priklanam k nazoru, ze uz do toho netreba investovat. mozno tak nejake penove gripy, to ti na ruky pomoze viac ako tato vidlica.
13.09.2017 - 17:38:49
00
Naozaj má krk na 1" závit? Tak nejako som počítal, že to bude ahead (akú má práve teraz môj malý na školskom biku).
Ak je to závit, tak nieje čo riešiť, tam už nebolo z čoho vyberať už pred 15 rokmi.
14.09.2017 - 06:38:16
00
No a pri kúpe novej vidlice - aké parametre sú pre mňa podstatné? Lebo nerozumiem niektorým údajom. Snáď som meral správne :D

Táto základná vidlica:
Vnútorná šírka vidlice (pri náboji): 100mm
Šírka vidlice: 160mm
Celková dĺžka vidlice aj s krkom: cca 602mm
Dĺžka krku: 185mm (aj s vnútornou časťou)
Dĺžka závitu: cca 30mm
Vonkajší priemer krku: cca 28.5mm
Vnútorný priemer krku: cca 25.05mm
Zdvih: ? (ten neviem ako zmerať - tip na 80mm)
14.09.2017 - 11:01:55
00
Toto je asi najvhodnejšia vidla na ten bajk:
http://www.zlavypresport.eu/www-zlavypresport-cz/eshop/1-1-NOVINKY/0/5/500928383-vidlice-MTB-26-Fe-1-zavit-cerna-leskla.
a asi ani takáto investícia sa neoplatí
doporučujem prehľadávať bazoš a kúpiť nejakú poctivejšiu jazdenku - celý bajk
14.09.2017 - 11:41:10
00
alebo ak ináč nedáš tak tu máš odpruženú
http://www.kubicasport.eu/vidlica-odpruzena-26-ventura-25-4-mm-zavit-cierna
14.09.2017 - 11:50:01
00
to by bolo z kaluže do kaluže :D závitové tuším ešte robí rst ale vzhľadom na cenu okolo 50-60€ by som uvažoval nad druhým jazdeným bajkom.
14.09.2017 - 15:25:48
01
keyboard_arrow_up