lto to je určite pravda, no by ma zaujímalo ako to bude s pevnosťou napr. pri porovnaní rovnako drahých kolies napr. 1600 a 1800-1900 gramov :) Ći sa skôr oplatí zobrať ľahšie, alebo skôr ťažšie, ktoré by mali byť ešte pevnejšie a celkovo odolnejšie. Na bežné xc jazdenie je odpoveď asi jasná, no na nejaké am...neviem či sa oplatí ísť moc po hmotnosti, aj keď ako píšeš aj tie kolesá by mali byť dosť pevné :).
25.10.2017 - 17:37:44
00
Na to asi sa neda odpovedat vseobecne... ked je tam lahky rafik a tazky naboj, tak tkolesa budu lacnejsie, ale slabsie :D .. nie kazdy tazky rafik je aj dobry, ale kazdy lahky rafik je taky, ze nevydrzi dlho /ak sa bavime o skakani a prerazani pneumatik na hranu/, ale zalezi aj na tom, aku sirku porovnavas a co presne porovnavas. Taktiez zalezi aky vyplet. Ale v podstate praskne casom vsetko :D .. no a hlavne ide o vahu. Ak mas 60kg s batohom, tak nic tazsie ako 1600g asi nema zmysel riesit :D
25.10.2017 - 19:38:49
00
Tak ja som "trochu" ťažší, z batohom cca 90+ kg takže, do niečoho moc ľahkého sa aj bojím ísť. Aj keď je mi jasné, že by to šlo lepšie, len zas koľko to vydrží je otázne. Po fakt dlhej dobe som si kúpil Bikera :) , sa mi teraz zdalo celkom dobré číslo a boli tam v novinkách aj DT 1700 (dával som to aj medzi novinky) a celkom ma to oslovilo, aj keď cena, no neviem som zvedavý, po čom sa budú predávať. Ak by boli tak za 500 €, asi by som ich aj zvažoval. No písali tam, že cena bude začínať na 600 €, na nete som zas našiel cenu 850 :cash: tak uvidíme. Samozrejme sú to odporúčané ceny a mali by byť trochu lacnejšie, aspoň v to dúfam :lol:
25.10.2017 - 19:52:33
00
imro1 na bike24 su DT Swiss E1700 Spline (náboje 350, 30/35mm vnútorná/vonkajšia šírka) za 509,90€. Podľa mňa super cena aj kolesá, nešpekuluj :)
26.10.2017 - 12:08:17
00
Som si myslel, ze to vazi kolko je v nazve, ale ze to ma 2029g , tak to ma dostalo :o .. holt 29er uz musi byt na karbone.
26.10.2017 - 12:17:15
00
To som sa nad tym minule pozastavoval, ze DT ponechalo nazvy ako kedysi podla hmotnosti, ale uz v skutocnosti nazov a hmotnost nesuvisia. ***** sa najdu v kazdej firme, aj serioznej. :)
26.10.2017 - 12:33:36
00
To áno a všetko na centerlock, čo som pozrel na 6 dierové model, no to je H 2017 tak tie sú na tom ešte lepšie, 2195 gramov :D , to sa mi už zdá teda fakt moc. Ale je to chrobák do hlavy, snáď sa objavia s tých nových aj 6 direové, Podľa tohto https://www.bikerumor.com/2017/09/28/dt-swiss-1700-spline-mtb-wheel-line-offers-price-point-performance-for-2018-enduro-all-mountain-cross-country-wheelsets/ som čakal, že budú trochu ľahšie, tak okolo 1900 gremov, no aj v tom článku píšu, váha začína na... a vždy dajú tú priaznivejšiu :) . No bola by to dilema a neviem či by som nezobral skôr tieto https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=157594;menu=1000,2,140,209;mid%5B441%5D=1 Už by som si asi mal podať aj ten inzerát na DT 1900, potom by sa rozhodovalo ľahšie :) . Mimochodom ak by mal niekto o tie moje kolesá záujem nech mi napíše :)
26.10.2017 - 12:38:54
00
Jezus: skor marketingovi kuzelnici .. tak je to uz vsade... ale vychadza mi, ze tie rafiky vazia asi 600g jeden, inak si tu hmotnost nejako neviem vysvetlit. Ale zas aspon vydrzia, na druhej strane tak siroke 29er aby aj nieco vydrzali lahsie byt nemozu. Jedine karbon.

imro1: aaa, takze uz predsa len ides do novych kolies ?
26.10.2017 - 12:43:06
00
lto uvidím, ak predám tie moje, tak to budem riešiť, ale bajková sezóna pre mňa prakticky končí, ale do nevej je to ešte ďaleko :). Ale prehľad som si už o tom spravil dosť slušný, takže už v tom mám podstatne jasnejšie. Tie nové DT ma celkom zaujali, Spanky sa mi tiež veľmi páčia, ale aj tie AC čo má aj zihadlo 5 vyzerajú dosť dobre a sú zo spomínaných najľahšie...ale ani to skladanie celkom nevylučujem, uvidíme, je toho na výber dosť. Možno si dám darček sám sebe pod stromček :). Ale celkom ma zaujalo, keď sme v téme o Novatecoch, že tie náboje dosť používa napr. aj Santa Cruz na svojich bajkoch, teda na tých dostupnejších modeloch, ale ani tie nie sú zrovna lacné :)
26.10.2017 - 13:02:51
00
Tak urcite to nevylucuje, ze maju rovnake problemy ako tie, ktore boli uz rozoberane, ale ako vyhoda je, ze SC moze zarobit viac :)

Tie AC, ak su to tie 1600-1700g, tak pocitaj, ze rafik je tak 400-430g (naboje vazia 130+225g vyplet ma asi 350g), to pri 29er neviem,neviem, vzhladom na to, co mas za bajk. Zihadlo ma XC bajk bez teleskopky :lol:
Ale mozno tie karbonove za 800e by mohli byt :P
26.10.2017 - 14:00:43
00
Asi áno, tiež to vnímam podobne, radšej asi niečo ťažšie a pevnejšie, no už aj tie 2 kg na kolesách vnímam ako maximum, ale už sa mi to vidí byť fakt dosť. Tie DT čo mám teraz by mali mať 1850 gramov. Ale zas vnútorná šírka len 22,5 mm, čo je na bezduše a 2,3-2,4" plášte ako vozím tiež na hrane a nie moc ideálne. A 800 € za kolesá by som už určite nedal, to je už fakt veľa peňazí a polovica hodnoty môjho bajku :) Ale viem si predstaviť ako by to bike zrýchlilo a zlepšilo by sa asi všetko :). Ale dlhšie trasy už aj tak nejazdím ako kedysi, takže ten 15 kg bike mi až tak moc nevadí :)
26.10.2017 - 15:59:29
00
Vidis, rafky sa rozsiruju, km vyjazd sa znizuje az skoncis na ebiku :lol: .. neviem preco je taky problem vozit 2.4" plaste na 22.5mm. Vozil som to aj na 19mm rafiku , teraz na 23mm a nevnimam to ako problem.
26.10.2017 - 16:14:11
00
No problém to nie je, no na bezduše cítím, že by to bolo lepšie a už sa mi asi 2x stálo, že som plášť vyzul :). Viem, je to väčšinou jazdecká chyba, ale viacerí tu už o tom písali, že sú širšie lepšie. A navyše tie DT 1900 sú základný model, aj keď nie sú zlé, no myslím, že tie širšie 1700 prípadne tie Spanky už budú niekde ďalej a aj jazdné vlastnosti sa zlepšia :) . Teraz som jazdil pár výjazdov na dušiach, fúkal som radšej tvrdšie aby som nepichol a tie duše sú fakt dosť veľký rozdiel oproti bezdušiam. Ako napokon každý kto to skúšal určite vie :). A žeby som skončil na ebiku toho sa nebojím :) . Teda raz asi príde tá doba, no dávam tomu takých 20 rokov :) skôr ako na ebiku sa vidím na nejakom ľahšom karbónovom trail bajku. A ako píšeš, doba ide dopredu, tak snáď aj výrobcovia, ktorí tak ešte nerobia, budú osadzovať svoje bajky kolesami zo širšími ráfmi a rovno na bezdušiach :). Je to výrazný posun v jazdných vlastnostiach k lepšiemu.
26.10.2017 - 16:38:08
00
Siroke rafy a bezduse, to hras lto-vi akurat na strunu :D
26.10.2017 - 16:56:50
00
nevadí :)
26.10.2017 - 17:04:02
00
keyboard_arrow_up