Kto má na starosti trasu medzi Komárnom a Číčovom? Je vysypaná hlbokou vrstvou riečneho štrku, také tie drobné okruhliaky a jazdilo sa na tom otrasne. Stretol som tam cykloturistov z polovice sveta a bola to priam medzinárodná hanba...
17.07.2017 - 11:06:34
02
miso2012 napísal:
Inak, ktorému géniovi z SCK napadá vysýpať cyklotrasy štrkom?! Dnes som kvôli tomu skončil v malinčí... Ako fakt, štrk je ten posledný materiál, z ktorého by som spravil cestu, po ktorej majú jazdiť jednostopé dopravné prostriedky so šírkou pneumatiky pod 10cm. A ešte tým niekto vysype cyklotrasu v asi 15-20% klesaní! Veď to si rovno pýta, aby sa tam niečo stalo... Najlepšia cyklocesta je nespevnená poľná/lesná cestička.

(Skalické hory, Veľký Kunovský okruh - značená cyklotrasa s tabuľkami SCK)


Pozdravujem. Dané cykloturistické trasy vedú po lesných cestách, ktoré sú aj v súkromnom vlastníctve = SCK nevlastní dané cesty, iba spravuje značenie. Keď sa majiteľ rozhodne cestu upraviť, tak s nami väčšinou nekonzultuje. Darí sa nám však komunikovať aspoň so štátnymi lesmi, kde sa za posledné obdobie spravilo veľa k tomu, aby sa lesným cestám, po ktorých vedú cykloturistické trasy, venovala zvýšená pozornosť.
01.11.2017 - 23:42:04
00
Pali65 napísal:
Kto má na starosti trasu medzi Komárnom a Číčovom? Je vysypaná hlbokou vrstvou riečneho štrku, také tie drobné okruhliaky a jazdilo sa na tom otrasne. Stretol som tam cykloturistov z polovice sveta a bola to priam medzinárodná hanba...


Podobne ako v predchádzajúcom prípade. Povrch na trase medzi Čičovom a Komárnom spravuje SVP. Na daný úsek je však už spracovaný projekt na asfaltovanie a štrkovanie malo byť dočasné riešenie. Predtým sa cyklisti sťažovali na blato, mláky a podobne. Pred Komárnom sa však ide stavať nový cestný most cez Dunaj a tak bude trasa presmerovaná na viac ako 2 roky.
01.11.2017 - 23:44:25
00
Slovenský cykloklub v spolupráci s Košickým samosprávnym krajom pripravuje spustenie cykloportálu aj v Košickom kraji. Aby sme na portál dostali čo najaktuálnejšie dáta, zmapovali sme v teréne stovky kilometrov cykloturistických trás. Prinášame Vám zopár fotografíi z mapovania a zároveň ďakujeme našim partnerom - DEMA Bicycles, American Cars a GARMIN.sk. Aj vďaka ich podpore môžeme fungovať ľahšie :) Takisto inovujeme všetky naše portály, viac info tu: http://za.cykloportal.sk

Prílohy:

IMG_0486.jpg
IMG_0486.jpg 354.88 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Morské Oko
IMG_0597.jpg
IMG_0597.jpg 284.28 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Rozhľadňa na Tokaji
IMG_1166.jpg
IMG_1166.jpg 327.29 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: V Slovenskom Raji
IMG_2600.jpg
IMG_2600.jpg 998.57 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Slavošovský tunel - vjazd
IMG_2773.jpg
IMG_2773.jpg 2.04 MiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Na hrádzi Latorice
IMG_3312.JPG
IMG_3312.JPG 1.56 MiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Náš štvorkolesový pomocník
IMG_1178.jpg
IMG_1178.jpg 599.89 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Na hranici s Maďarskom
IMG_1378.jpg
IMG_1378.jpg 604.88 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: V Slavošovskom tuneli
IMG_2783.jpg
IMG_2783.jpg 597.53 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Slavošovský tunel
IMG_2789.jpg
IMG_2789.jpg 1018.41 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Koprášsky tunel
IMG_2818.jpg
IMG_2818.jpg 2.04 MiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Na trase pri Spišskom Hrušove
IMG_2683.jpg
IMG_2683.jpg 962.84 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Servisný stojan a mapa na Tokaji
IMG_1156.jpg
IMG_1156.jpg 564.16 KiB thumb_up0thumb_down

02.11.2017 - 20:02:17
03
Existujúce cyklotrasy v Košickom kraji vedú zväčša po asfaltových cestách s automobilovou premávkou a vo všeobecnosti sú len slabým odvarom možností kraja. Ak doteraz neboli zmapované je to doslova zarážajúce!
Určite by bolo užitočnejšie „mapovať“ potenciálne nové atraktívne cyklotrasy, ktorými kraj oplýva. Niektoré z nich ležia už dlhšie na úrade KSK (asi v šuflíku)... Nemohol by sa SCK orientovať viac na tvorbu týchto nových cyklotrás?
(Niečo k téme: https://www.mtbiker.sk/forum/post1303503.html#p1303503)
02.11.2017 - 20:41:20
00
Karol...

1. Neviem, odkiaľ máš, že "zväčša" vedú po asfaltových cestách s premávkou? Viac ako polovica vedie mimo asfaltových ciest a absolútne mimo zóny dopravy. Samozrejme, že sú tam aj také, čo vedú po frekventovanejších úsekoch, no nakoľko chýba cyklodopravná infraštruktúra (nie iba v KE kraji), musíš cyklistov niekde previesť.

2. Zmapované a evidované boli. To, čo sa robí je, že sa trasy digitalizujú, fotia a rekognoskujú kvôli aktuálnemu stavu. Výsledkom toho je to, že všetky budú na stiahnutie pre širokú verejnosť. Ak sa ti to zdá zbytočné, tak už potom neviem, čo viac robiť pre propagáciu krajov a cykloturistiky? Odpoveďou je návštevnosť cykloportálu, stahovateľnosť gpx trackov a pozitívne ohlasy, či od turistov alebo obyvateľov kraja. Spolu s KE krajom budeme mať na portále viac ako 9000 km cykloturistických trás.

3. Pre mňa skôr zarážajúci fakt ako ľahko si to niektorí predstavujú. Nie je to totiž iba o tom, kde by si sa chcel bicyklovať ty alebo ja. Ale treba brať do úvahy množstvo faktorov a zákonov. Možno je to pre niektorých úsmevné, ale máme tu ochranu prírody, rôzne združenia ako VLK, vlastníkov pozemkov, ale i iné záujmové skupiny ako poľovníci či rybári. A všetlých treba brať do úvahy. Vlastníctvo je ústavným zákonom a nikomu by sa nepáčilo, keby som ti napochodoval do záhrady a začal tam značiť. Tak sa prosím ťa netvárme, že lesy nikomu nepatria. Už tu nemáme všeľudové vlastníctvo. Treba jednať s množstvom ľudí, nájsť prieniky, alternatívy a byť diplomat. Bohužiaľ nie sme v Rakúsku, kde nebol socializmus a pôda má dlhodobo svojich vlastníkov. Nemusíš jednať so stovkami ľudí, ale iba pár. Tiež ti už dnes nestačí vyjadrenie ochrany prírody, ale do konania môže vstúpiť hocijaký združenie, ktorému sa nepáči cykloturistická trasa, lebo tam budeš rušiť nejaké zvieratko. Atď, ..... mohol by som pokračovať ďalej.

4. Napriek tomu SCK za posledné roky povolilo a vyznačilo stovky km nových cykloturistických trás (prevažne v lesoch a mimo zóny dopravy). Orientujeme sa aj na nové trasy a keby si sledoval našu činnosť, tak by si to vedel. O nových trasách pravidelne informujeme či už na webe či našich spravodajoch. Tu si ich môžeš stiahnuť: http://www.za.cykloportal.sk/info/na-stiahnutie

5. Trasy treba aj udržiavať, meniť a pracovať s nimi. Nemôžeme iba nahlušiť stovky kilometrov nových trás a ďalej ich neriešiť. Trasy rušíme, prekladáme, skracujeme, meníme ich farby,... Stále sa snažíme reagovať na aktuálnu sitáciu a vieme, že to čo stačilo pred 15 rokmi, už dnes jednoducho neobstojí.

6. Na Slovensku, aj KE kraji je niekoľko mimoriadne atraktívnych trás, ktorých povolenie a vyznačenie si vyžiadalo značné úsilie. Vihorlat, Tokaj, Slovenský Raj, Slovenský Kras, všade máš množstvo trás mimo zóny dopravy, v národných parkoch či dokonca rezerváciach s najvyšším stupňom ochrany. Máš tu rovinaté trasy, náročné, máš tu trasu cez tunel či trasy so singletrackovými úsekmi. Trasy s množstvami pamiatok či už prírodných alebo historických. A to, že ich niekto nechce stále vidieť, už nie je náš problém. Kritizovať je predsa ľahšie ako niečo pochváliť. Áno, stále je čo zlepšovať a o to sa každým rokom v SCK snažíme.

Napriek všetkej situácii, ktorú tu máme sa podarilo za posledné roky spraviť množstvo roboty.
02.11.2017 - 23:25:29
01
Michal...
vôbec nechcem znevažovať činnosť SCK, ktorú si vážim. Ide mi len o vec – t.j. zmysluplný rozvoj cykloturistiky...
02.11.2017 - 23:51:19
00
Existujúce cyklotrasy v Košickom kraji vedú zväčša po asfaltových cestách s automobilovou premávkou a vo všeobecnosti sú len slabým odvarom možností kraja.

misto napísal:
Karol...
1. Neviem, odkiaľ máš, že "zväčša" vedú po asfaltových cestách s premávkou? Viac ako polovica vedie mimo asfaltových ciest a absolútne mimo zóny dopravy.


Michal, na mape cyklotrás Košického kraja som čiernou farbou vyznačil asfaltové úseky s bežnou automobilovou premávkou (viď príloha). Na prvý pohľad je zrejmé, že je ich dosť – myslím, že zväčša :)
Druhá vec je existencia viacerých bielych miest na mape. A pritom ide o cykloturisticky veľmi atraktívne oblasti. Do očí bijú okrem nížin najmä „biele“ Volovské vrchy a Slovenský kras.
(Podklady som čerpal z uvedenej publikácie - vydanej v roku 2013 s podporou eurofondov, ale veľmi nepraktickej: https://cyklo.hiking.sk/hk/fo/48359/kosicky_kraj_ma_vsetky_cyklotrasy_pokope_v_publikacii.html )
(Poznámka: Viem a kvitujem, že v posledných rokoch sa situácia mení k lepšiemu a robia sa zmysluplné cyklotrasy. Avšak hrdiť sa tým, že v Košickom kraji máme 1307 km cyklotrás ako uvádza publikácia a pritom ide do značnej miery o bežné autocesty je na plač i smiech zároveň...)

Prílohy:

cyklotrasy-ksk_map1.jpg
cyklotrasy-ksk_map1.jpg 239.41 KiB thumb_up0thumb_down

03.11.2017 - 21:19:24
01
Kvitujem danú námahu. Avšak:

1. Daná mapa je značne neaktuálna.
2. Viaceré úseky vyznačené čiernou farbou sú lesné či poľné cesty, prípadne málo frekventované komunikácie. Osobne som ich prechádzal tento rok. Skutočne frekventovaných úsekov je dosť málo, no ako som písal predtým, jednoducho ich nemáš kadiaľ obísť, resp. sa pri povoľovacom konaní nepodarilo povoliť, to čo sa navrhovalo. Ale nebudem sa opakovať s tým, čo som už písal predtým. No chápem, že pre niekoho je frekventovaná aj cesta, kde stretne jedno auto za hodinu.
3. Nechcem tým všetkým povedať, že nie je čo zlepšovať. Áno, aj bielych miest je veľa a kraj má veľký potenciál.

Karol, ale úprimne. Ja neviem, akú odpoveď čakáš a aká odpoveď ťa uspokojí? Treba jednoducho priložiť ruku k dielu a niečo spraviť. Prísť s návrhom, zapojiť ľudí, miestne samosprávy a ísť krok za krokom ako to je v iných regiónoch. Nemôžeš čakať, že tam niekto príde a spraví to. V krajoch, kde aktívne pôsobíme sa systematicky pracuje roky. Nič sa neurobilo za rok či dva.
03.11.2017 - 23:13:16
01
Navyše musíme stále riešiť nekonečnú ľudskú hlúposť. Nestačí iba opravovať to, čo pohltí príroda, čo zarastie, ale každým rokom nám ľudia zničia stovky značiek, čo stojí na údržbe tisícky eur ročne.

Prílohy:

IMG_6557.jpg
IMG_6557.jpg 364.61 KiB thumb_up-1thumb_down

IMG_6558.jpg
IMG_6558.jpg 412.08 KiB thumb_up-1thumb_down

IMG_6559.jpg
IMG_6559.jpg 503.72 KiB thumb_up0thumb_down

03.11.2017 - 23:18:16
01
to je smutne, ze niekto si da tu namahu ist do lesa aby nicil znacky...kde to zijeme
04.11.2017 - 11:03:24
00
ľudom *****
04.11.2017 - 11:21:19
02
Prerobili sme do nového dizajnu náš cykloportál, ešte chýba prepracovať titulku. Môžete pozrieť a zhodnotiť: http://za.cykloportal.sk
14.11.2017 - 22:00:32
01
misto veľmi pekné, aj som sa jednou trasou (asi čisto MTB) inšpiroval :) Pozerám že NO a TS okres bieda... Ale chýba mi tam trasa Trstená - Nowy Targ, tam to naozaj žije :)
19.11.2017 - 16:30:40
00
misto, pridávam nejaké moje postrehy a odporúčania:
1. Mapový podklad pri mape je málo prehľadný.
2. Trasy vedúce po asfaltových cestách s bežnou automobilovou premávkou nemožno chápať ako ozajstné cyklotrasy
3. Pri jednotlivých trasách doplniť::
- itinerár trasy (kľúčové body)
- veľmi dôležitú informáciu o povrchu trasy (aspoň v členení asfalt/terén)
- exaktnejšie vyjadrenie náročnosti trasy (existuje na to viacero stupníc)

Držím palce, ide o veľmi záslužnú aktivitu.
19.11.2017 - 20:43:26
00
keyboard_arrow_up