Ak by guferá neboli namazané vazelínou, chodili by hladko a rozdiel by určite nebol dramatický.
Vyrovnávacia drážka u SoloAir je myslím až od 2013 (možno niektoré modely 2012), dovtedy boli SA vyrovnávané cez vôlu pod piestom komory. Aj pri tomto staršom riešení sa však
olej zvykol dostať do neg. komory, hoci piest mal prepúšťací ventil vyvýšený v strede (hladina v pokoj bola nižšie). Ten však vedel stiecť dole aj pri Dual air vidliciach, tesniaci O-krúžok ho proste neudrží a postupne prejde tak či tak. V poz. komore vydrží hladina oleja iba u starších (do 2015) Fox vidlíc s negatívnou pružinou.
Najhoršie čo olej spraví keď stečie do neg. komory je, že zmenší jej objem a účinnosť a tak je vidlica na začiatku zdvihu progresívnejšia - čo je veľmi nežiadúce. Preto sa prešlo na mazanie vazelínou, no ani to nie je úplne ideálne riešenie (v chladnom počasí ani nehovorím).
K sporu olej vs. vazelína: Mal som obdobia kedy som dával len olej a zas obdobie kedy som viac používal vazelínu. Najlepšie riešenie mi teraz príde skombinovať ich v malom množstve -
vazelína má výhodu, že nestečie dole resp. ostane tam kde má a olej ju trochu rozriedi a tak zanecháva film ktorý tak "nelepí". Samozrejme všetko treba v primeranom množstve a hlavne vybrať vhodnú kombináciu.
Takto mažem vzduchové komory vidlíc a tlmičov + horné púzdra a guferá u vidlíc.