A ja som si myslel, ze je to tak, ze na pretekoch sa vacsina zmackne viac ako v treningu? Alebo ty trenujes stale hardcore?
24.11.2017 - 23:27:46
00
treba si uvedomiť že ivan je veterán, tam je priebeh pretekov už dosť iný ako v elite kategórii...napríklad ich miešajú so ženami, tak sa kochajú :D
24.11.2017 - 23:35:13
06
zaujimave citanie o ciselkach, wattoch, FTP atd...

ja zacinam pred novou sezonou uvazovat o cestaku s kotucmi a 28mm galuskami a o pohodlnom fulle, a to znamena ze je cas sa po dlhej dobe zaradit naspat medzi turistov a opat sa zacat kochat :) ...teda nie zeby som doteraz medzi tych turistov nepatril, ale snad som patril aspon medzi tych rychlejsich.

akosi sa to vo mne po takmer 20 rokoch zlomilo do "no race" modu...alebo si iba 3 roky potrebujem orazit pred kategoriou Masters B :) ...uvidime
25.11.2017 - 00:34:08
03
Hosť napísal:
treba si uvedomiť že ivan je veterán, tam je priebeh pretekov už dosť iný ako v elite kategórii...napríklad ich miešajú so ženami, tak sa kochajú :D

Na každom šprochu je pravdy trochu. Veď preto som začal chodiť na preteky až teraz - motivačné faktory...
To, že preteky sú ľahšie ako tréningy je myslené skôr na celú sezónu - prípravnú časť /od novembra do apríla/ a pretekovú. Počas pretekovej sezóny je viac dní ,,oddychových,, - zníženie intenzity jeden, dva dni pred pretekom - viac dní ,,oddychových,, na vyjazdenie po pretekoch. Pri množstve pretekových dní sa to nasčíta a FTP postupne klesá - ak sa v priebehu pretekovej sezóny nezaradí napr. trojtýždňový cyklus intenzívnejšej prípravy so súvislým zaťažovaním bez ,,oddychových dní. Z tohto hľadiska je pretekanie ,,ľahšie,, ako príprava na pretekanie.
25.11.2017 - 08:21:34
00
transporti686 napísal:
A ja som si myslel, ze je to tak, ze na pretekoch sa vacsina zmackne viac ako v treningu? Alebo ty trenujes stale hardcore?


Platí to posledné - tréning a pretek je to isté - takmer. Keďže FTP v priebehu pretekovej sezóny klesne, sú pre mňa preteky ,,ľahšie,,. V cestných pretekoch chodím časť /prvá štvrtina, tretina, polovica výnimočne tri štvrtiny - podľa profilu - jazda v balíku - tam sa môžeš ťažko ,,zmáčknuť,, - napáral by si do niekoho pred sebou/ vzdialenosti voľnejšie ako v tréningu. Preto ten pokles FTP. Bral by skôr, aby sa preteky robili ako časovky na 50 až 90 km. Zas by ale odpadli ,,motivačné faktory,,. Človek si nevyberie.


Naposledy upravil ivan dňa 25.11.2017 - 09:08:49, celkovo upravené 1 krát.

25.11.2017 - 08:30:30
00
Pokiaľ sa na tréningu snažíš držať rovnakú alebo vyššiu intenzitu počas celej jazdy tak to je vraj úplne zle. Tí čo jazdia väčšinou na celkovú čo najvyššiu priemernú rýchlosť, alebo najvyšší výkonový priemer mávajú problém so zmenou tempa a nedokážu dobre zachytávať zrýchlenia a "nástupy" na pretekoch. Ukazovatele ako priemerný výkon však vypovedajú iba veľmi nepresne o kvalite tréningu. Môžeš urobiť dva tréningy s úplne rovnakým priemerným výkonom 200W, ale po jednom sa budeš cítiť príjemné unavený a po druhom budeš oveľa viac "rozbitý" ako keby si urobil oveľa viac práce, ale priemerný výkon bude prekvapivo rovnaký. Preto sa zaviedla meraná hodnota "normalizovaný výkon". Tá má hlavnú výpovednú hodnotu o kvalite tréningu a nie priemerný výkon. O čom vypovedá hodnota normalizovaného výkonu si IMHO dokážeš vygúgliť :)
25.11.2017 - 09:08:08
03
Kristína: ,,Pokiaľ sa na tréningu snažíš držať rovnakú alebo vyššiu intenzitu počas celej jazdy tak to je vraj úplne zle.....

Ale bohužiaľ - účel /výsledky/ svätí prostriedky.
Viac ako 2x týždenne trénovať nemôžem.
3 a viackrát týždenne by znamenalo rozplynutie tréningu do vozenia sa. Ináč povedané aj - 2, 3, 4, 100 x týždenne - rovnaký efekt - podmienky, predpoklady a vek, bla, bla bla.


Naposledy upravil ivan dňa 25.11.2017 - 09:30:52, celkovo upravené 2 krát.

25.11.2017 - 09:12:18
00
Kristina napísal:
Pokiaľ sa na tréningu snažíš držať rovnakú alebo vyššiu intenzitu počas celej jazdy tak to je vraj úplne zle. Tí čo jazdia väčšinou na celkovú čo najvyššiu priemernú rýchlosť, alebo najvyšší výkonový priemer mávajú problém so zmenou tempa a nedokážu dobre zachytávať zrýchlenia a "nástupy" na pretekoch. Ukazovatele ako priemerný výkon však vypovedajú iba veľmi nepresne o kvalite tréningu. Môžeš urobiť dva tréningy s úplne rovnakým priemerným výkonom 200W, ale po jednom sa budeš cítiť príjemné unavený a po druhom budeš oveľa viac "rozbitý" ako keby si urobil oveľa viac práce, ale priemerný výkon bude prekvapivo rovnaký. Preto sa zaviedla meraná hodnota "normalizovaný výkon". Tá má hlavnú výpovednú hodnotu o kvalite tréningu a nie priemerný výkon. O čom vypovedá hodnota normalizovaného výkonu si IMHO dokážeš vygúgliť :)


to zasa súvisí s tým, v akej vekovej kategórii on preteká a na aké dlhé okruhy... vzhľadom na to, že trocha poznám merida cup, tak čím staršia kategória, tým kratšie preteky a oveľa menej zmien tempa a nástupov ako v elite, menšia konkurencia.

inak s tebou samozrejme súhlasím, len trénuje sa vždy podľa toho na aké preteky sa sústredíš a ivanovi to funguje.. keby mal jazdiť 5-6 hodinové maratóny, tak by musel zmeniť tréning, resp. s jeho časom, čo na to má, by na to nemal šancu natrénovať.
25.11.2017 - 09:25:01
01
ivanMyslela som si to. Neber si to prosím osobne, ale trénuješ metódami z minulého storočia. Dostaneš sa síce na nejakú úroveň, ale potom budeš stagnovať. A vôbec nič na to nemení fakt, že viac ako 2x týždenne nemôžeš. U teba by bol tréning rovnaký aj keby si trénoval 5x týždenne. Stále na čo najvyššiu priemerku.
A ešte sa spýtam, valce alebo trenažér nepripadajú do úvahy?
Bikejoring Na kratších a intenzívnejších pretekoch by IMHO profitoval viac so štruktúrovaným tréningom kde sa kombinuje jazda na vysokú intenzitu s ukľudnením. Kľúč k úspechu je práve v opakovaní takýchto intervalov. Telo totiž reaguje na podnety a námahu. Pokiaľ mu budeš dávať stále tie isté podnety a jazdiť na podobnou hoci aj vysokou intenzitou, adaptuje sa. Ale potom už bude len udržiavať to na čo sa adaptovalo. Nebude mať dôvod sa adaptovať na iný typ zaťaženia a tak sa nebude rozvíjať.
25.11.2017 - 09:32:21
00
Kristina napísal:
Pokiaľ sa na tréningu snažíš držať rovnakú alebo vyššiu intenzitu počas celej jazdy tak to je vraj úplne zle. Tí čo jazdia väčšinou na celkovú čo najvyššiu priemernú rýchlosť, alebo najvyšší výkonový priemer mávajú problém so zmenou tempa a nedokážu dobre zachytávať zrýchlenia a "nástupy" na pretekoch. Ukazovatele ako priemerný výkon však vypovedajú iba veľmi nepresne o kvalite tréningu. Môžeš urobiť dva tréningy s úplne rovnakým priemerným výkonom 200W, ale po jednom sa budeš cítiť príjemné unavený a po druhom budeš oveľa viac "rozbitý" ako keby si urobil oveľa viac práce, ale priemerný výkon bude prekvapivo rovnaký. Preto sa zaviedla meraná hodnota "normalizovaný výkon". Tá má hlavnú výpovednú hodnotu o kvalite tréningu a nie priemerný výkon. O čom vypovedá hodnota normalizovaného výkonu si IMHO dokážeš vygúgliť :)

Ano. Môžem urobiť len dva tréningy - spolu 2:50 hod týždenne. Každé dva iné tréningy aké absolvujem teraz, spôsobia v blobále pokles FTP - pokles výkonnosti - zhoršenie celkového výsledku - v 4 časovkách a 10 cestných pretekoch do 2:45 hod. Tento tréning je určený na tento jeden konkrétny model pretekania - v daných podmienkach.


Naposledy upravil ivan dňa 25.11.2017 - 09:46:27, celkovo upravené 1 krát.

25.11.2017 - 09:44:41
00
s intervalovým tréningom nebude mať takú priemerku na strave a o tom to je :D keby mal lepšiu konkurenciu, tak by možno zmenil prístup. takto, keď sa mu darí, nie je dôvod... mal by sa omladiť. kategória 40 - 50 je troška výživnejšia ako 50+
25.11.2017 - 09:45:24
00
Bikejoring: a tá priemerka na Strave je komu dobrá načo? :-)
25.11.2017 - 09:47:19
00
Hosť napísal:
s intervalovým tréningom nebude mať takú priemerku na strave a o tom to je :D keby mal lepšiu konkurenciu, tak by možno zmenil prístup. takto, keď sa mu darí, nie je dôvod... mal by sa omladiť. kategória 40 - 50 je troška výživnejšia ako 50+


A 30 - 40 je ešte výživnejšia, 20 - 30 ešte výživnejšia /možno/, UCI 1.HC je výživnejšia ako 1.1 ....
25.11.2017 - 09:53:52
00
transporti686 napísal:
Bikejoring: a tá priemerka na Strave je komu dobrá načo? :-)

transporti, šak to základná fyzikálna veličina
nie len sa voziť, na bicykli treba aj tento vedný odbor poštudovať


Naposledy upravil ivan dňa 25.11.2017 - 10:00:11, celkovo upravené 1 krát.

25.11.2017 - 09:55:45
00
ivan: toto je parameter, ktorý vôbec nesledujem, keďže ho vôbec nevidím, keď jazdím vonku, tak sa ho dozviem až doma a občas ma to prekvapí alebo ani nie a doma ho tiež vôbec nesledujem :-)
25.11.2017 - 09:59:55
00
keyboard_arrow_up