A mne tá blbá strava ukazuje veľkým práve AVG namiesto okamžitej rýchlosti - ešte som to neprestavil. Aspoň ku koncu /posledná štvrtina, tretina výjazdu/ viem ako rýchlo - pomaly idem oproti predchádzajúcim výjazdom.

https://www.strava.com/athletes/20576473

25.11.2017 - 10:07:39
00
vieš ako to je s tou rýchlosťou, pamätám si čo som išiel dva dni po sebe povoziť sa na tej istý okruh a na trase som mal priemerku 28 a tep skoro 172 a fučal som dobre a na druhý deň som tam mal 39,6 a tep "len nejakých 165" :-) určite si vieš domyslieť prečo.
25.11.2017 - 10:16:22
00
,,Kristína: U teba by bol tréning rovnaký aj keby si trénoval 5x týždenne. Stále na čo najvyššiu priemerku.,,

Ej moja zlatá, zrejme by nebol. Chcelo by to len najaký 1 000 000 E . A hádaj čo by som kúpil prvé. Žeby SRM ?
Potom by príprava vyzerala asi takto - s menšími úpravami u intenzívnych intervalov - počet opakovaní, doba a intenzita zaťaženia.

Druhý - druhý najľahší týždeň prvého trojtýždňového tréningového cyklu
Pre FTP 3,8 W/kg

Po..25 min 130W-3 x 2:40min 340W+2 x 1:40min 340W s 4:30min 130W medzi intervalmi-30min 130W
Ut...25 min 130 W - 37 min. 295 W - 20 min 130 W
St...základná vytrvalosť
Št...25 min 130 W - 2 x 9:40 min 305 W + 2 x 6:25 min 305 W s 5:15 min 130W medzi intervalmi- 20 min 130 W
Pi...30 min 130 W - 30 sekúnd 4 x 400 W s 3:00min 130W medzi intervalmi - 15 min 130 W
So..25 min 130 W - 40 min 295 W - 23 min 130 W
Ne..základná vytrvalosť

https://www.strava.com/athletes/20576473


Naposledy upravil ivan dňa 25.11.2017 - 10:30:40, celkovo upravené 1 krát.

25.11.2017 - 10:23:11
00
Kristína: inak predpokladám, že tým si chcela povedať, že od určitej úrovne trénovanosti sú jednoducho nutné "šoky" pre telo, aby sa posúvalo ďalej a nešlo "monotónne na rovnakej záťažovej úrovni"?
25.11.2017 - 10:25:21
00
transporti686 napísal:
vieš ako to je s tou rýchlosťou, pamätám si čo som išiel dva dni po sebe povoziť sa na tej istý okruh a na trase som mal priemerku 28 a tep skoro 172 a fučal som dobre a na druhý deň som tam mal 39,6 a tep "len nejakých 165" :-) určite si vieš domyslieť prečo.

Výpovednú hodnotu to začne mať ak ten okruh pôjdeš 30 - ty krát a nie dva ale 5 dní po sebe.

https://www.strava.com/athletes/20576473

25.11.2017 - 10:27:32
00
ivan: v tom prípade to už nejakú výpovednú hodnotu má, to určite, len si to musíš potom správne zanalyzovať :-)
25.11.2017 - 10:29:40
00
transporti686 napísal:
Kristína: inak predpokladám, že tým si chcela povedať, že od určitej úrovne trénovanosti sú jednoducho nutné "šoky" pre telo, aby sa posúvalo ďalej a nešlo "monotónne na rovnakej záťažovej úrovni"?


Záleží od zamerania - špurtér, časovka, pavúk - čím pomalší tým menšie šoky - pavúk nepotrebuje žiadne - len skokovo /minimálny šok - zmena 0,1 W/kg po troch týždňoch/ posúvať FTP.

https://www.strava.com/athletes/20576473

25.11.2017 - 10:36:32
00
Kristina napísal:
ivanMyslela som si to. Neber si to prosím osobne, ale trénuješ metódami z minulého storočia. Dostaneš sa síce na nejakú úroveň, ale potom budeš stagnovať. A vôbec nič na to nemení fakt, že viac ako 2x týždenne nemôžeš. U teba by bol tréning rovnaký aj keby si trénoval 5x týždenne. Stále na čo najvyššiu priemerku.
A ešte sa spýtam, valce alebo trenažér nepripadajú do úvahy?
Bikejoring Na kratších a intenzívnejších pretekoch by IMHO profitoval viac so štruktúrovaným tréningom kde sa kombinuje jazda na vysokú intenzitu s ukľudnením. Kľúč k úspechu je práve v opakovaní takýchto intervalov. Telo totiž reaguje na podnety a námahu. Pokiaľ mu budeš dávať stále tie isté podnety a jazdiť na podobnou hoci aj vysokou intenzitou, adaptuje sa. Ale potom už bude len udržiavať to na čo sa adaptovalo. Nebude mať dôvod sa adaptovať na iný typ zaťaženia a tak sa nebude rozvíjať.


Kristína, neber to osobne, ale tréningovými metódami z minulého storočia dosahovali vtedajší pretekári /aj bez ,,chémie,,/ také výkony, o ktorých sa dnešným len sníva.
A vieš aj vďaka čomu - populácia bola fyzicky silnejšia - viac zniesla. Taraz sa táto fyzická ,,degenerácia,, kompenzuje vedeckými poznatkami, technikou - materiálom, aero faktormi,, novými metódami regenerácie...

https://www.strava.com/athletes/20576473


Naposledy upravil ivan dňa 25.11.2017 - 12:24:57, celkovo upravené 2 krát.

25.11.2017 - 12:02:57
00
A vyska laktatu je aka pri tych wattoch?Ked uz je to tu tak vymakane
25.11.2017 - 12:08:34
00
od 2 do 5 - u pavúkov

https://www.strava.com/athletes/20576473

25.11.2017 - 12:10:19
00
No ale ja myslim pri tych fajn intervaloch nie pri vytrvalostnom treningu
25.11.2017 - 12:45:00
00
simon25: tak to je jediná vec, ktorú ja tiež bohužiaľ neviem:-)
25.11.2017 - 13:22:24
00
Ivan, už konečne prezraď ako meriaš tie waty (viď. rozpis týždňa)
25.11.2017 - 13:42:33
00
transporti686 napísal:
simon25: tak to je jediná vec, ktorú ja tiež bohužiaľ neviem:-)

Tak a potom ako vies ze mas laktat 2-5
25.11.2017 - 16:54:00
00
66peter napísal:
Ivan, už konečne prezraď ako meriaš tie waty (viď. rozpis týždňa)

Ten rozpis týždňa - to je tréningový plán - použiteľný len v prípade ak by som náhodou mal zvyšný 1 000 000 E - na pokrytie drobných vedľajších výdajov - SRM na meranie výkonu s presnosťou 1% - tým by som meral watty počas zaťaženia s potrebnou presnosťou, tréningové kempy - Colorado /Boulder/, Utah - nadmorské výšky 2500 m a viac, letenky, ubytovanie, materiál, regenerácia, doživotná renta, ...

https://www.strava.com/athletes/20576473


Naposledy upravil ivan dňa 25.11.2017 - 19:39:06, celkovo upravené 1 krát.

25.11.2017 - 18:09:32
00
keyboard_arrow_up