- Univerzálna tabuľka správnych tlakov vo vidlici neexistuje, nakoľko do veľkej miery závisí od štýlu jazdenia a hlavového uhlu rámu. Sag je lepší nástroj na približnú voľbu správneho tlaku, no mne osobne vyhovuje aby
vidlica využívala svoj plný zdvih pri primeranom tlaku s minimom objemových vložiek. Všetci predsa chceme mať
vidlice podobné pružinovým, nie? No a dorazy a využívanie druhej polovice zdvihu je ideálne riešiť HSC čo žiaľ RS u Pike ani Lyrik neponúka - je to daň za "propedal" a lockout systémy.
Suhlasim s primeranym tlakom aj s co najmenej tokenami a preto riesim ako je to na mojej Pike RC so vstavanou kompresiou lebo urcite tu dochadza pri jazdeni k HSC a prave toto mnohym sposobuje problemy s ladenim spravnych tlakov. Kvoli tej tvrdosti pri jazdeni cez prudke prekazky drzim nizsi tlak cca pod 80psi pri ktorom viem pri obycajnom bunny hope dostat vidlicu na cca 110mm a potom musim pridavat tokeny aby som nesiel na dorazy pri vacsich dropoch. Suhlas so sagom, ja pouzivam nieco co som si nazval "dynamicky sag", urobim bunny hop alebo poskacem zo schodov co mam vedla bytovky, pozrem kolko som pouzil zdvihu a posudim ci som chcel pouzit menej alebo viac.
Navyse SAG pri PIKE je klamlivy pretoze ako si uz spomenul, ma kratku negativnu komoru a uplne iny zaciatok (velmi progresivny) krivky pruziny takze sa to chova inak ako pri pruzinach - zaciatok zdvihu je pomerne rychlo tvrdy, co znovu nuti cloveka aby isiel na nizsie tlaky kvoli citlivosti na malych nerovnostiach, lenze potom ked zdvih vbehne do stredu do linearnejsej casti, tak ide velmi lahko a pri lahkom fukani viac ako by bolo treba. Preto ked sa idu tzv. bomby tak sa pocitovo zda ze ide super a pri turistike je to utrpenie.
- LSC kompresia je podľa mňa a mojich skúseností u Pike s pomerne plynulým nábehom a charger nie je určite pretlmený, neviem aký máš v nej
olej ale ja takúto skúsenosť z niekoľko desiatok servisovaných Pike nepoznám
LSC pre moje kila nieje problem a som stym viacmenej spokojny, mozno by som prijal aj viac alebo tvrdsie fukanie. Nemam napriklad problem vyuzit 130mm na takych tych "pumptrackovynach" a
vidla ide pocitovo hladko takze miera LSC je fajn. Problem je HSC, ta vidla je podobne tvrda a mozno aj trosku tvrdsia na prudkych nerovnostiach ako moja stara RS Recon ktora ma o 4cm menej a s tvrdsim spring rate (dynamicky sag tusim 90 - 95mm). Pravda, je aj ovela ulietanejsia takze tento extrem nepreferujem, PIKE sa chova stabilnejsie...reconka nemala zase kompresiu ziadnu.
- LSC a HSC sa vždy ovplyvňujú, lebo jednoducho > minimum energie potrebné na pretečenie oleja určuje kade ten olej potečie či cez LSC alebo HSC.
No a ked pozeram ake male diery su tam kde je ihla pre nastavenie LSC, tak niet divu ze aj pri uplne otvorenom LSC sa ten olej tlaci cez velmi tvrdu HSC. Mimochodom, tu konfiguraciu kompresnych planziet co som tu dal je len pre RCT3, pre RC modely sa pouziva tvrdsia konfiguracia prave preto lebo tam chyba ta pruzina ktora reguluje predpetie planziet podla toho do akeho modu si vidlu packou prepnete. RC ma takyto "stack"
Ø18 X Ø6 X 0.15
Ø16 X Ø6 X 0.1
Ø18 X Ø16 X 0.3 (ring shim)
Ø18 X Ø6 X 0.2
Ø18 X Ø6 X 0.2
Ø18 X Ø6 X 0.2
Ø18 X Ø6 X 0.2
Kazdopadne som sa docital ze kvoli velkym otvorom v kompresnom pieste to ajtak funguje takmer len ako ON/OFF prepinac takze tunovat sa to nejako rozumne neda, lebo pri kazdom jemnom otvoreni tych planziet zacne pretekat velke mnozstvo oleja. Preto tam slahli aj take tvrde planzety s predpatim od "ring shimu" aby sa to dalo locknut pripadne pritvrdit do kvazi
pedal modu. Vacsine jazdcom toto ale sposobuje tu neprijemnu tvrdost pri vysokych rychlostiach hriadela aj ked je LSC nastavovatko na nule. LSC sa neda pouzit v prvej polke, citim prilis velky narast HSC a mali alebo ziadny LSC. Beriem to ako zly inziniering pri vidlici ktora ma byt orientovana skor downhill. Keby to bola 100mm XC vidla tak ok tam je vysoka miera vstavanej HSC namieste ale tuto by to byt nemalo, vidim ze rock shox da prednost marketingu pred funkcnostou a tympadom je z PIKE vpodstate taka ludova volba mimo profi kruh.
Ak berieme teda aj ten malý prídavok ladenia planžiet, tak ľavé poradie je o niečo tuhšie ako pravé. Robiť postupnosť "shims" v tomto prípade však nemá zmysel.
Neviem co myslis lavym poradim a pravym. Postupnymi shims zrejme myslis "tapered stack" a ano toto zmysel nema pri tejto vidlici podla toho co som si stihol narychlo nastudovat o ladeni planzetami.
Diky za nazory a skusenosti kazdopadne