Kliknutím prejdeš na
www.craft.sk
Reklama
Ivan: samozrejme, že si sledujem pulz, ja mám tréningové zóny odvodené z max. pulzu, lebo mi to prišlo lepšie a ľahšie stanoviteľné ako moje FTP, FTP sa ti tréningom mení, nemôžeš si ho stanovovať každý týždeň, lebo by si sa odpálil na ďalšie tréningy, niekde som čítal, že sa to doporučuje tak max. raz za mesiac a predtým musíš byť dobre zregenerovaný atď... Pokiaľ si zdravý, tak veľmi rýchle výkyvy pulzu nemáš dôvod mať. Keď idem napr. 10 minútový interval napr. na 300W, tak samozrejme keď začne interval tak trvá určitú dobu, kým sa pulz zvýši, keďže predtým som mal nízku záťaž, to trvá čo ja viem 1 až 1,5 minúty, až tak podrobne to nesledujem a počas trvania intervalu sa mi pulz zvyšuje, ono keď som napr. na 165bpm tak makáš dosť a únava prebieha, takže mi pulz stúpne, ale nie skokovo a nie o trebárs 15bpm ale napr. počas intervalu o 3-5bpm, záleží aj v akej zóne pracuješ, lebo keď idem čisto aeróbne tak sa mi pulz po ustálení takmer nemení, pokiaľ udržujem stabilný výkon. Minule som napr. dal po dvoch 3 minútových intervaloch minútové intervaly, kde mi za minútu stúpol tep asi zo 145bpm pri cca 135W na 181bpm, ale to som už išiel posledný 1 min. interval so záťažou nejakých 480W ak si dobre pamätám, nohy už začali riadne tuhnúť, na druhý deň kebyže mám dať nejakých 300W 10min. asi by som hodne trpel, keďže sa ozývala aj svalovica.
01.12.2017 - 09:53:30
stax napísal:
ono cielom toho prispevku bolo ukazat ze tvoje analyticke schopnosti su este horsie ako to na prvy pohlad vyzera co si tymto vyrokom len pekne potvrdil.

ta tabulka nehovori o tom ze si 2y najlepsi. ta tabulka hovori o tom ze ak pride na pretek ktokolvek iny z prvej stvorky tak budes mat k najlepsiemu veeelmi daleko :)

trosku pokory...

a hlavne - na toto vobec nereaguj len sa nad tym zamysli.



Zas nedávaš pozor. Na druhom kole som porazil prvého z prvej štvorky. Tretieho som porazil na preteku v Prešove. Pred štvrtým som neskončil, pretože neprišiel na pretek napríklad na 1. alebo 2. kolo, ,,Keby,, /keď sa už aj ty - s Kristínou - ,,by som trénoval stále rovnako,, - chceš hrať na ,,keby,,/ prišiel - skončí za mnou - opäť v jednom konkrétnom preteku.
Takže žiadne ďaaaaaleho, blízko. Musíš byť presnejší, ...
Zmier sa s tým, že zatiaľ nedávaš pozor.

Zamysli sa nad tým.

a hlavne - na toto môžeš kľudne zareagovať.


Naposledy upravil ivan dňa 02.12.2017 - 10:15:50, celkovo upravené 4 krát.

01.12.2017 - 10:14:57
ivan napísal:
Ešte k použitiu wattmetra. Je možné ísť na trenažéri pol hodiny napr. pri konštantnom zaťažení 300 W - s maximálnymi odchylkami od tejto hodnoty +-5 W ?

Tazko. Ja davam tak 10 W hore dolu pri zobrazovanom 3 s priemere. Ale na tom podla mna az tak nezalezi, clovek nie je stroj. Odozva tepu je pri takejto fluktuacii nulova. Minule si pisal, ze si si pozeral moje treningy na Strave, tak si ich pozri este raz, mas to merane najpresnejsim wattmetrom v podstate v laboratornych podmienkach (izba) na trenazeri a porovnaj s tepmi.

https://www.strava.com/athletes/julius_kuzma

01.12.2017 - 11:07:56
Z transportiho opisu som pochopil, že to zrejme postačuje a ak hovoríš aj ty + - 10 W - malo by to byť pre organizmus dostatočne rovnomerné zaťaženie.
Ešte jedna vec - dá sa na displeji okrem okamžitých wattov sledovať aj priebežná priemerná hodnota zaťaženia ? Ak by sa dalo zaťaženie sledovať, kontrolovať aj týmto ukazovateľom - nie je čo riešiť.


Naposledy upravil ivan dňa 01.12.2017 - 12:06:56, celkovo upravené 1 krát.

01.12.2017 - 11:22:04
Ignorovať pulz v tréningu je samozrejme (dnes módna) chyba, napr. hodnoty TF (vysoká pokojová napr.) sú indikátorom začínajúcej choroby, mizernej regenerácie, nemožnosť sa dostať k TFmax je tiež early warning... no a keďže tu boli vznesené (dávno vyriešené) otázky, tak comment:
"To rozmedzie by mohlo by byť v podstate aj viac ako 14 W ale iba v prípade že výkyvy zaťaženia by nemali väčší vplyv na odozvu organizmu - výraznejšie zvyšovanie, znižovanie pulzov, laktátu..."

Však ani nemajú. Už z doby pulzmetrovej (ktorá pre väčšinu ľudí stále trvá a tak sú jej poznatky stále pohodlne dostupné) sa vie, že pulz reaguje na zvýšenie záťaže s oneskorením niekoľko (desiatok) sekúnd. To aj bola jedna z akože nevýhod tréningu podľa TF - že "pacienti" začali počítať interval nie od začiatku úsilia (ako mali a ako to aj s wattmetrom dnes robia), ale až od dosiahnutia cieľovej TF, takže notoricky prepaľovali.
Takisto hladina laktátu reaguje s odstupom, ako aj pO2 (cez pO2 je preložená aj nejaká vlnka daná - premenlivou - TF, keďže každá kontrakcia srdca vyženie do svalov nejaký objem krvi s vyšším pO2 ako krv ktorá z nich bude vytlačená do pľúc) a iné ukazovatele, pretože človek je z hľadiska biochémie zhruba stolitrová kadička naplnená niekoľkými tlmiacimi systémami, ktoré udržiavajú všetky tie koncentrácie, parciálne tlaky a pod. čo najbližšie k nejakým (individuálnym! všetci sme mutanti, takže tie "tabuľkové hodnoty" pre c(lact) pri AeP, ANP sú blbosti a isteže premenlivé s vekom, trénovanosťou, momentálnym stavom organizmu a ešte aj druhom zaťaženia) hodnotám, na ktoré je konkrétny jedinec "urobený". Keď organizmus zistí, že mu jeho "užívateľ" začal robiť zle, tak "začne robiť paniku" a u netrénovaného jedinca okamžite zapojí anaeróbny mechanizmus (preto nemajú netrénovanci badateľný AeP - už keď sadne na ergometer, je za ním), hoci to objektívne netreba. U trénovaného jedinca táto "panika" ustupuje a prahy sa zjavia, aby neskôr AeP zasa "zmizol", keď sa nástup anaeróbneho metabolizmu stane prakticky nebadateľným. BTW ANP u takéhoto brutalistu môže byť pokojne 3 mmol/l - na výkone, ktorý je pre väčšinu bežných smrteľníkov mokrým snom. Tie tabuľkové hodnoty, ktorými tu operuješ (2 mmol/l AeP, 4 mmol/l ANP) sú totiž iba priemer z masovej populácie. Takže ich použiteľnosť treba vidieť v tomto kontexte a nie ich brať ako akési prikázanie. Keby som vzal nejakú prekysnutú kancelársku krysu, čo chodí aj pre noviny autom, tak by si videl dokonale neučebnicovú laktátovú krivku (a určité absurdum je, že v tom prípade by tie bulharské konštanty, napodiv, určité využitie mali).
Všetky tieto procesy sú v rádoch desiatok sekúnd. Zaťaženie kľuky sa mení v priebehu otáčky pri frekvencii rádu desatiny sekundy. Opäť - stačí ovládať teóriu merania periodických dejov a vieme, čo vôbec, ale vôbec netreba riešiť.

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

01.12.2017 - 11:48:24
Veľmi pekne napísané. Poučné a aj zábavnou formou :)
Pre ivan To, že tu s tebou diskutujem neznamená, že chcem nejako znevážiť tvoje výsledky alebo tréningové úsilie. Osobne som ti chcela len poradiť ako posunúť tvoj tréning na vyššiu úroveň, ktorá by ti pomohla k ešte lepším výsledkom.
01.12.2017 - 12:02:07
Rád by som ho posunul, len - podmienky - limitujći faktor - ako u väčšiny hobíkov. S tým sa nepohne. Predpoklady - to isté. Mám obavy, že šesťmesačný intenzívny ,,rýchlokurz,, zlepšenia FTP /november- apríl 2015-16/ bol strop.


Naposledy upravil ivan dňa 01.12.2017 - 16:09:07, celkovo upravené 1 krát.

01.12.2017 - 12:14:20
Ivan, ale skús mi vysvetliť prečo by si potreboval tréning posunúť na úrovni presnosti 1 alebo 2W? Podľa mňa telo potrebuje väčšie šoky, aby sa mohlo adaptovať na nové podmienky, takže ty takú presnosť podľa mňa nepotrebuješ a sleduješ spriemerovaný výkon za určitý čas a môžeš si vyhodnocovať aj 5 hodinový tréning, keď sa pozrieš v správny čas na wattmeter a jeho kontrolou spoznáš svoje tréningy a ich stavbu. Minule som napr. v tréningu mal hranicu, že chcem ísť max. do 145bpm, watty ma vtedy ani tak netrápili, ale videl som ich a mal ich také, aby som tep držal, stalo sa mi, že som to prešvihol kvôli dĺžke koľko som išiel doma na stacionári, ale strašne ma to netrápilo - nebolo to kritické aj keď som mal viac, vedel som, že na druhý deň budem vedieť trénovať v pohode a nič strašné sa nestane. No pri tréningu čo som už dával vyššie ako som mal ten 1min. interval na 480W, keď som mal tep 181bpm a zdá sa mi, že som tam mal viac, ale v tom vypätí som už potom bol rád, že udržím kadenciu a nechcel som povoliť a nemal som už veľmi chuť ešte úporne sledovať tep, lebo som bol rád že "žijem", sa mi to zdalo určite kritickejšie, lebo z odstupom času viem, že som ten interval napálil trochu moc, chcel som ho mať trochu nižšie, ale vtedy som ešte nevedel, takže to bol taký test, trochu som sa s tým prepálením aj zmieril, lebo bolo trochu zámerom "rozbiť sa", no musím povedať, že pre následné tréningy ma to dosť odrovnalo, takže som musel potom dosť povoliť. Tým som chcel povedať, že záleží aj v akej zóne trénuješ, lebo pri nižšom zaťažení keď to nejak prešvihneš, tak sa tréning možno nejak alebo čiastočne minie očakávaniu, ale telo nedostane pecku, ale ak si pri poriadnych zaťaženiach, tak tam už tá citlivosť je dôležitejšia. lebo ťa to môže slušne odrovnať, keď to prepáliš - avšak zase dáš telu impulz, aby sa opravilo, len musí mať na to priestor. Dobre trénovať, chce mať určite dobré znalosti o sebe, prípadne aj o druhých, preto sú tréneri trénermi.
01.12.2017 - 12:40:58
Nie na 1 - 2 W ale aspoň na 7, 8,... W - čim menej tým lepšia - presnejšia kontrola zaťaženia. Nie hodnota zaťaženia.
01.12.2017 - 12:49:52
Ak budes jazdit vonku,tak to bude kolisat viac ako 7-8w aj ked budes mat nastaveny 10s priemer
01.12.2017 - 13:53:10
riesia sa tu blbosti, dolezity je priemer
01.12.2017 - 14:01:26
ani to nie je presné vyjadrenie, viem ti urobiť s prstom v ***** taký denný rozpis, že priemer bude v pohode lesnej, ale ty zdochneš v polovici :D (nie je priemer ako priemer)

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

01.12.2017 - 14:13:13
tulenik napísal:
ani to nie je presné vyjadrenie, viem ti urobiť s prstom v ***** taký denný rozpis, že priemer bude v pohode lesnej, ale ty zdochneš v polovici :D (nie je priemer ako priemer)

jasne ze si viem spravit intervalovy trening a mam priemerku rovnaku ako endurance jazdu
myslel som primerku pri tom intervale / endurance jazde - riesit ze mi raz wattmeter ukaze 250 a potom 200 je ***** :D

btw: omylom som ti to poslal postou, neviem preco tu nie je nejake rychle tlacidlo pre odpoved :D
01.12.2017 - 14:17:29
Transporti686: vyzera to, že sa dost vyznáš a aj dost trénuješ ako čítam. Jazdíš aj nejaké preteky, Merida road cup, maratony či niekde v zahraničí? Pytam sa preto, lebo máš tie treningy dost premakané na minuty presne, sleduješ kadeaké čísla z roznych prístrojov, ale funguje ti to potom v rámci transformácie do reálného výkonu v preteku? Ja som dost "stará škola", aj ked som mladý, jazdím výhradne vonku za skoro akéhokolvek počasia, bez wattmetra, občas aj bez tepáku len na pocit, ked sa nedá jazdit tak dávam volno. Teraz to tak nehrotím, lebo viem, že bysom asi mentálne skolaboval drzat sa tak detailne stanoveného plánu resp. tréningu. Zo skusenosti viem, že to nemá zmysel, lebo aj tak preteky začínaju niekedy v máji, čiže času dost na strukturu neskor od feb/marca povedzme. Tiez mám skusenost, že aj ked bysom povedzme 2mes nejazdil (ale športoval!!!!), aj tak za dalsie 2mes natrenujem tak, že budem konkurencieschopný. Takže ja som nie velmi daleko s prípravou, nakolko je neuveritelne dost času, zvláste pre amátera, ako som ja. A výsledky mám solídne, alespon si myslím. :)
01.12.2017 - 14:21:11
Petersa: nie ja nepretekám, nevyznám sa toľko, aby som pretekal a vôbec si nemyslím, že to mám premakané, ale možno sa raz niekde pôjdem postaviť na štart :-) v budúcom roku však chcem ísť časovku pre potešenie a možno dobrý pocit, mňa nejak moc neláka ísť nejaký pretek v pelotóne a taktizovať a potom trebárs rozhodnúť o umiestnení, na časovke sa mi páči, že tam ideš sám a buď to dáš alebo nedáš, taktika viacmenej odpadá, mňa osobne z určitého hľadiska viac baví trénovať doma, lebo sa viem presne kontrolovať, možno to je preto, že som výrazne technický typ :-) a okrem toho bicykel je pre mňa metódou ako sa odreagovať od práce, na normálnom biku nemám wattmeter, iba snímač kadencie a nosím tepák, odjakživa bikujem s tepákom, ja bez tepáku ani nevysadnem :-) doma mi vadí, že mi je viac teplo :-)
01.12.2017 - 17:00:42