V zelezno som bol pred 20 rokmi na lieceni bol to iny svet, veru bolo by sa tam ist mrknut
08.12.2017 - 19:01:13
00
Raz sme tade sli s manzelkou. Vravim jej chces vidiet peknu prirodu? Velmi sa potesila a ked sme to presli tyzden sa so mnou nerozpravala. Isli sme jej passatom :lol: ta letna fotka v pozadi je salas aj tam by sa malo dostat autom. Tie zimne fotku su pri Malatinej.

Prílohy:

WP_20160823_17_39_46_Pro__highres.jpg
WP_20160823_17_39_46_Pro__highres.jpg 711.84 KiB thumb_up3thumb_down

WP_20161231_11_24_47_Panorama.jpg
WP_20161231_11_24_47_Panorama.jpg 231.75 KiB 19.4189,49.1883 thumb_up1thumb_down

WP_20161231_11_18_49_Raw__highres.jpg
WP_20161231_11_18_49_Raw__highres.jpg 433.97 KiB thumb_up2thumb_down

08.12.2017 - 19:59:45
00
V 2009 som tadiaľ išiel bicyklom na Liptov. Pekná cesta, akurát od Železného do Part. Ľupče dosť zlá cesta pre cestný bicykel. Ktovie, či je to tak stále.
08.12.2017 - 20:07:16
00
je :-)
08.12.2017 - 20:17:17
00
matvej11 napísal:
z Bukoviny na Malatinnu,

Ta cesta je oficialne legalna pre auta, alebo len niekto strhol zakazovy znacku?
zihadlo 5 ?
08.12.2017 - 21:39:58
00
je legálna, bola aj oficiálna 3 tireda, teraz je to hore pod Malcovou a dole pri bukovine už len polnačka rozbita od lesakov.... ale domorodci jazdia stale :)
ja tadial chodím na jar okruh na zimaku, alebo kupať k mare v lete na MTB , žiletkou chodím cez lučky tam je nová asflatka...
08.12.2017 - 21:49:32
00
V lete tam zakaz nebol. Par aut stalo pod liptovskym hradom tiez som sa tam davnejsie dopravil ked som siel na hrad. Nemyslim ze je ten prejazd dolinou nelegalny domaci mi to poradili.
08.12.2017 - 21:55:17
00
koncom augusta som tatial siel na biku - od liptovskej strany sa dost tazi a cesta ide po prde... - pred par rokmi bola teda v ovela lepsom stave. inac krasna skratka hlavne na bike.
08.12.2017 - 22:12:01
00
https://autobild.cas.sk/clanok/214987/sef-michelinu-takto-sa-klame-s-pneumatikami/?AT=wgt.hp_najcitanejsie-24hod.c.x...B.
18.12.2017 - 11:17:01
00
Hm, zaujímali by ma relevantné testy, lebo hĺbka profilu možno neurobí veľký rozdiel na snehu, ale aquaplaning na mokrej ceste to podľa mňa ovplyvňuje. A v zimnom období je tých mokrých ciest požehnane.
18.12.2017 - 11:42:27
00
Jasne, na aquaplanning ma hlbka dezenu najvyraznejsi vplyv. Tu je k tomu aj tabulka kde porovnavaju vlastnosti pri plnej hlbke, 4 mm a 2 mm dezene. Na mokrom povrchu je najvyraznejsie zhorsenie vlastnosti. Ale to uz je na vodicovi, aby prisposobil jazdu stavu a povahe vozovky. Aj na letnych ked mas zakonom povolene 2 mm, tak musis rozmyslat ked ides v dazdi. Cize nic nove.

Prílohy:

Jak_se_meni_vykon_zimnich_pneu_s_opotrebenim_tab1_800_600.jpg
Jak_se_meni_vykon_zimnich_pneu_s_opotrebenim_tab1_800_600.jpg 148.6 KiB thumb_up0thumb_down

18.12.2017 - 12:14:18
01
Pozeravam F1 a raz som videl relaciu o pneu. Tam hovorili ze z pohladu akvaplaningu je najdolezitejsi parameter objem alebo kapacita odvodu vody. Ta sa dosahuje dizajnom pneu, poctom tvarom velkostou drazok. Ale vzdy za cenu niecoho, napr. opotrebenia, stability, hlucnosti, trakcie, zaberu... Tiez tam spominali ze optimalny dizajn pre vodu je odlisny oproti zaberu v snehu a teda ze pre vyrobcov je to vyzva sklbit vsetky poziadavky. Ak tieto vyroky platia, tak vidim ze mozu existovat rozlicne optimalizovane gumy a asi nejake tvrdenia ci su na vode lepsie zimne alebo letne su pase, skor aky dizajn gumy mas. Len skoda ze toto nie je parameter, ktory sa vsade udava.
19.12.2017 - 15:18:24
00
Nieco k teme. Je tu zial dost naivnych ludi co veria, ze ak je menej ako 7 stupnov, tak aj ked je sucho, tak na letnych je to zivotu nebezpecne. :D

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nejvetsi-mytus-o-zimnich-pneumatikach-padl-vetsinou-vam-vubec-nepomohou/

Na svou Hondu S2000 nejprve obul letní a poté zimní pneumatiky. S oběma sadami se postupně vydal na promrzlou silnici v -4°C resp. -3°C a zkoušel, jak se bude lišit brzdná dráha ze stovky (přesně 97 km/h).

Premiérový pokus pro letní sadu znamenal zastavení po 38,7 metrech, druhý po 39,7 metrech a třetí totožně po 38,7 metrech. To jsou při deceleraci ze stovky v podstatě očekávané hodnoty.

Zimní pneu ve stejném testu ale zastavily na dráze dlouhé 47,8 metrů, druhý dokonce 50,2 metru a poslední zkouška zabrala 49,9 metru, než Honda S2000 zastavila.

V průměru 39,03 metru stačilo pro zpomalení letním plášťům a 49,3 musel ujet automobil, než úplně zastavil se zimními gumami. Přes 10 metrů neboli 26 % v neprospěch zimních je ohromný rozdíl a až pozoruhodně přesné potvrzení našich pocitů. A už dřívější testy ukázaly, že ani za mokra nejsou zimní pneumatiky lepší.
04.01.2018 - 16:45:17
01
ale zas je to len účelove a za sucha a slabom mraze, prejdeš na mokro alebo silný mraz -10 a menej a už to bude inač vypadať, tak isto napr pri daždi ,šlapkanici či snehu alebo lade,,
Zimne su určene na rozne podmienky zimy, predsa nebudeš prehadzovať kolesa podla podmienok,
Letnaky znesu aj BA zimu. ale ked ti nasneži člapkanica tak si v prdeli aj na 2m briežku :D
O to pri zimakoch ide, aby si bol schopný jazdiť celu zimu ci chčije alebo sneží a mrzne.
ma letnakoch v pohode jazdím do suchej zimy,
Na jesen je ráno u nás -5 a cez den 10st.
04.01.2018 - 16:54:16
01
Nie je to ucelove. Len pisu o tom, ze letna guma moze byt na suchu lepsia ako zimna aj ked je pod nulou. Dal som to sem preto, ze niektori ludia veria tomu, ze letna guma je v zime VZDY horsia ako zimna - aj na suchu. :D Naopak Ty ucelovo skreslujes ked do toho tahas clapkanicu a sneh. Nikto predsa netvrdi, ze v snehovej kasi je lepsia letna guma ako zimna.
04.01.2018 - 17:03:32
01
keyboard_arrow_up