U mňa na škodovke sa rozsvieti kontrolka, keď si auto myslí, že má defekt. Potom stačí vypnúť zapnúť kľúč a podržať tlačítko novej kalibrácie.

Prílohy:

IMG_20171215_080847.jpg
IMG_20171215_080847.jpg 70.87 KiB thumb_up0thumb_down

15.12.2017 - 09:16:42
00
Kalibracia by mala ist aj za jazdy.ja to tak mam.
15.12.2017 - 09:33:18
00
lubor1, ja mám napr. štyri antény pre každé koleso, meranie nemám cez abs ale v každom kolese je snímač, keď dám rezervu bez TMPS bude svietiť kontrolka, keď akokoľvek medzi sebou prehodím gumy, vždy načíta správne koleso, vysielače v kolesách sú aktivované rotáciou kolesa, takže sa nemôže stať, že mi načíta sadu pneumatík v kufri, je to celkom sofistikované ale v konečnom dôsledku otrava
15.12.2017 - 16:55:34
01
Syfon , to je zaujímavé, ak to samo aj zistí na ktorej strane a náprave je koleso nasadené.. Aj som o tom premýšľal, žeby bolo dobré mať viacej údajov a o každom kolese zvlášť. Ale nakoniec som zostal pri továrenskej "keep it simple" verzii.
Nemusím sa starať o poplatky za montáž,
extra vyvažovanie,
výmenu batérií (niekedy to ani nie je možné),
extra display (ak nie je napojený priamo na rádio),
extra starosti s večným kontrolovaním, či sú pneu ok :)
15.12.2017 - 20:25:33
00
Áno, toto je vyriešené pekne, v každom blatníku je zvlášť anténa, pri prezúvaní nie je žiadny problém, vždy všetko pekne nabehlo. Ale jedinú výhodu celého TPMS vidím v prípade pomalého defektu inak je to zbytočný systém, aspoň pre mňa. Napríklad v zime musím hustiť pneumatiky aj o 0,2 Atm viac, v mrazoch tlak poklesne a už to svieti, a čo je horšie, v mojom aute je signalizácia riešená tak, že v prípade aktívnej kontrolky TPMS mi stredový displej zožltne a celý čas tam blikajú tlaky a varovné info, okrem toho nemám prístup k palubnému počítaču, no proste otrava.

No a aby som nebol OT, na bajku by som to rozhodne nechcel mať :D
15.12.2017 - 22:20:25
00
Ďalšie kurvítka vymysleli...

A užívatelia to žerú a žerú...
16.12.2017 - 20:49:11
03
JoKo, mám to namontované v novom aute. Po 6 mesiacoch jazdenia som bol v servise kupovať zimné gumy aj s diskami a mechanik hovorí že mám senzory na kontrolu tlaku a že či ich chcem aj na zimných kolesách ?? Pozeral som na neho bez slova :smoke: . Tak mi vysvetloval že čo to je a ako to funguje. Stále som na neho pozeral bez slova :smoke: . Tak asi pochopil že ma nejaké snímače tlaku absolútne nezaujímajú a tiež asi pochopil že práve od neho som sa dozvedel že mám v aute ďaľšiu zbytočnosť :smoke: . Konečne som zo seba dostal zopár slov a hovorím že chcem len tie prekliate zimné gumy na diskoch :) . Tak mi hovorí že je to OK, že ľudia si to na zimnú sadu kolies nedávajú . Len že treba na to myslieť pred STK alebo návštevou servisu, lebo to bude palubný počítač vyhodnocovať ako chybu.
17.12.2017 - 09:26:30
00
To je tak:
Slepica nevie radiť rýchlosti - tak vymyslia automatickú prevodovku
Slepica nevie pri cúvaní odhadnúť vzdialenosť - vymyslia cúvacie senzory
Slepica sa nevie pohnúť do kopca - vymyslia pomocníka na rozjazd v kopci
Slepica nevie zaparkovať - vymyslia parkovací automat
Slepica nevie rovno jazdiť - vymyslia sledovanie čiar
Slepica si nevie pozrieť pred jazdou na gumy a pri defekte ide 20 km na prázdnej gume - vymyslia senzory

A všetko sú to pritom kurvítka. Ale aby vymyslelí automat, ktorý zastaví motor keď slepica začne za jazdy telefonovať, tak to nie...
19.12.2017 - 10:30:29
00
V Mondeu som mal snimace, ktore online snimali tlak kazdej pneumatiky. Cez palubny pocitac si si mohol hocikedy pozriet presny udaj tlaku vsetkych pneumatik. Malo to obrovsku vyhodu, ze si okamzite zistil aj maly pokles tlaku po klinci.
19.12.2017 - 10:39:47
00
No lenze cez palubak si snad nikto nebude nonstop preklikavat na tie data a neustale to kontrolovat. Treba sa venovat riadeniu. Malo by to vyznam, keby to bol samostatny dedikovany displej s trvalo zobrazenymi hodnotami. Ale tak ci onak - zmyslom zavedenia tej povinnosti bolo varovanie pred poklesom tlaku, ktory by predstavoval nebezpecenstvo. Cize postacujuca je aj vystraha pri poklese na hociktorom z kolies o 15-20 %. Clovek tym padom nemusi stale pozerat na cisla a dozvie sa ak je problem.
19.12.2017 - 10:58:49
01
Jezus napísal:
No lenze cez palubak si snad nikto nebude nonstop preklikavat na tie data a neustale to kontrolovat

Ja to mam v mojom aute rovnako ako pipisal romanx. Ked dojde k nahlemu poklesu tlaku, palubak sa sam prepne na data o pneumatikach, pri tej s nizkym tlakom mi hodnota tlaku blika + sa ohlasi zvukovy signal.
19.12.2017 - 11:18:41
00
Vsak tak je to OK, to je to varovanie a netreba sa o to starat.
19.12.2017 - 11:53:05
00
Samozrejme, ze to ma varovaci mod, inak by to nedavalo zmysel. Len som podotkol, ze si mozes skontrolovat tlak hocikedy. Funguje to ako popisal Rachela.
Je to aktivne TPMS.
19.12.2017 - 12:02:11
00
JoKo napísal:
Slepica si nevie pozrieť pred jazdou na gumy a pri defekte ide 20 km na prázdnej gume - vymyslia senzory

Keby som na aute mal senzor na tlak, mohol som si usetrit asi hodinu casu na dialnici, nasledne niekolkohodin dalsich pri rieseni znicenej pneumatiky a cenu za novu pneumatiku :) Inak nemyslim, ze by slepica bola schopna ist 20km na prazdnej gume po dialnici. Ono to moc dobre nejde. Na toto su ale vymyslene runflat gumy, co si pisal.
Zas na druhom aute som si davno-davno kupil sledovaci system. A dobre to bolo na to, ze ma furt otravoval s niecim. Tak ma prestal bavit. Nejaky pokles o 0.2 baru je naprd, jedine co ma vyznam, ak padne povedzme pod 1.5baru, alebo tak nejak. Tak pipat. Inak neriesit, lebo je to, ako pises slepici zmysel. Skor nech teda dofukuje sam a neotravuje :D Tato tema je fajn, lebo vlastne Cinan uz robi aj taketo lacne senzory, tak si pozriem, ci sa mi nieco hodi :)
Este by som potreboval dohovorit autu, aby nepipalo, ked nemam zapnuty pas. Napr. nerozlisuje cuvania a zopar dalsich situacii a otravne pipa.
19.12.2017 - 14:55:35
00
By si sa čudoval... Na ceste I. triedy som dobehol jednu, pravá zadná guma prázdna, mala problém udržať auto na ceste, ale išla 70-80 km/hod. Keď sa mi ju po pár km podarilo zastaviť a ukázať, na čom ide, tak povedala, že sa jej zdalo, že to auto nejako čudne jazdí, aj počula nejaké divné zvuky. Keď som jej chcel pomôcť vymeniť koleso, tak mala len opravnú sadu! Bola jej na ...., lebo pneumatika už bola fest popraskaná, aj disk na dvoch miestach seknutý.
19.12.2017 - 16:15:39
00
keyboard_arrow_up