Podľa toho, aké budeš mať ráfiky - galuskové alebo plášťové...
31.12.2017 - 21:01:52
00
To je asi jasné, ale či preferovať čisto galusky, ktoré sa lepia, alebo plášťovky?

PS: na karbónové kolesá si musím najprv našetriť, tak sa rozhoduje práve aké? Či tie galusky, ktoré sa lepia, alebo plášťovky?
31.12.2017 - 21:31:59
00
Tufo plastovky nie su určené na moderne ráfiky s vnútornou šírkou 17-19mm, ale len do 15mm
31.12.2017 - 22:28:42
00
HD - zalezi od brzd. Ak zostavas pri celustovych tak rozhodne galusky. Kombinacia karbonove plastovky (s tlakom zvnutra) a spalky (s tlakom zvonka) nie je dobra... potazmo zla a nevhodna. Ja viem ... argumenty typu : vsak brzdi to ako tak, da sa na to zvyknut, profici jazdia len so spalkami... ale treba si uvedomit ze profik ked prebrzdi rafik, koleso vyradia a on dostane druhe.
A este k tej vymene brzd a ramu a vidle... Co hovorite na kombinaciu povodny ram, karbon rafiky, galusky a predna kotucovka (vymenit vidlu nie je az tak financne narocne) a zadnu klasiku celustovu.... (vsak aj tak predna brzda berie vacsinu brzdnej sily). Ci to uz by zasahovala modna cyklopolicia voci takejto hybridnej zostave??? :)
a este video od cloveka ktory co takto sledujem videa o karbone naozaj tomu rozumie (Australia- 25 rokov sa venuje karbonu a jeho opravam)...
pre ortodoxnych spalkobrzdicov pustit od 3:00... :) a takisto 16:57... myslienky toho cloveka vyryt do mramoru.. :)
https://www.youtube.com/watch?v=ET1jRVynOBA
a diel dva este nieco dalsie o kolesach
https://www.youtube.com/watch?v=bFdG2NgIc7s&t=363s


Naposledy upravil ddemo dňa 01.01.2018 - 05:35:11, celkovo upravené 1 krát.

31.12.2017 - 22:44:28
00
Tak že lepšia voľba, by bola karbónové kolesá a galusky, ktoré sa lepia? Ide o to, aby som si potom zvolil, aké tie karbónové kolesá si zvoliť!
01.01.2018 - 00:01:49
00
HDmotory12 napísal:
... a keď sú na karbónových kolesách galusky, tak by mal byť aj valivý odpor vraj menší!

No a presne toto nie je pravda. Feeling je iný, ale valivý odpor klesá v poradí galusky -> duša+plášť -> bezdušáky. Galusky majú, nazvime to, "iné výhody" (ale aj nevýhody, je to niečo za niečo). Ide spravidla o rozdiely v jednotkách wattov, to zadrbaná vs očistená reťaz urobí väčší rozdiel.
No a pri plášti+duši je rozdiel, aká je duša. Latexová výrazne znižuje odpor (no, výrazne, zas sa bavíme o jednotkách wattov), pričom podobný rozdiel je aj medzi galuskou s butylovou vs galuskou s latexovou dušou (ak je zvyšok konštrukcie rovnaký). A latexová duša. to je zas niečo za niečo, napr. nedá sa povedať, že by zrovna držala tlak.
01.01.2018 - 08:41:35
00
Galuska nie je bezdušak?

Ved sú: plášť+duša
plášť bez duše (ktorá zapadne do ráfika)
galuska bez duše (ktorá sa lepí)

...či?
01.01.2018 - 13:34:22
00
V galuske, samozrejme, duša je. Načim sa trošku dovzdelať ;)
01.01.2018 - 13:43:42
00
Druhy obutia nejak takto?

Prílohy:

Plast.jpg
Plast.jpg 39.81 KiB thumb_up0thumb_down

01.01.2018 - 14:09:27
00
Presne
01.01.2018 - 14:15:29
00
Potom pre mňa, ako jazdca rekreačného, by bola vhodná plášťovka, zrejme?! Samozrejme si musím kúpiť také karbónové kolesa, ktoré sú určené na plášťovky, koré majú drážky na ráfikoch, kde vlastne zapadne plášťovka! Síce mám už 48 rokov, ale prečo si nedopriať, samozrejme aj vizuálne, karbónové ráfiky, že? Niekde som čítal, že plášťovka má také jazdné vlastnosti, ako galuska! Ale zase tá galuska sa musí lepiť! Samozrejme váhový rozdiel medzi galuskou a plášťovkou tam je!

Prílohy:

Plášťovka.jpg
Plášťovka.jpg 30.24 KiB thumb_up0thumb_down

01.01.2018 - 15:05:08
00
Plášťovky sú blbosť. Pre rekreačných je zrovna celkom vhodné riešenie tubeless, v tú ranu je 90 % pichancov vyriešených, perfektné na endurance jazdenie.
Plášťovky som videl len na "staré" šírky ráfov, na ktoré išli typicky 23 max. 25 mm plášte (viď čo napísal Raver vyššie), dnes sa normálne jazdí 25ka a je normálne pociťovať potrebu ísť až na 32.
01.01.2018 - 15:44:10
03
ja mam plastovky uz tri sezony a nemal som zatial potrebu ist spat na plaste. ale ak by som kupoval nove kolesa tak pre hobby jazdca urcite bezdusaky
01.01.2018 - 16:26:20
00
Plastovka a galusku je co sa tyka opravitelnosti to iste
01.01.2018 - 18:58:57
00
tulenik napísal:
V galuske, samozrejme, duša je. Načim sa trošku dovzdelať ;)

Tak sa dovzdelávaj! Rozobral som už dve galusky a jednu plášťovku od Tufa, ani jedna nemala dušu a žiadne šitie. Len taký šlauch do kruhu, viditeľne zložený z niekoľkých vrstiev zvulkanizovaných dohromady.

Na druhej strane, galuska Veloflex bola klasická, ručne šitá, s vloženou dušou. S inými (okrem bývalých varšáv) nemám skúsenosti.
01.01.2018 - 19:15:37
00
keyboard_arrow_up