Už sa to v susednej téme preberalo, že čarovne vyhrali kolesá testovateľa :-)
05.01.2018 - 19:03:57
00
...whitemamut... mne ani tak neslo o to kto vyhral, islo mi o to vseobecne poukazat, ze plaste v karbone brzdene spalkami nemaju proste vydrz... ze je to vyslovene nebezpecna kombinacia...
05.01.2018 - 19:10:05
00
Vyslovene ide o to, že ten test by som nebral moc vážne, vzhľadom na použitie jedného typu gumičiek, atď...
No a tie časy, naozaj neviem kto brzdí sústavne tak dlho.
05.01.2018 - 19:21:43
00
whitemamut... kto brzdi sustavne tak dlho...? to nemyslis vazne, lebo ved najhorsie kolesa mali puhych 121 sekund do uplnej delaminacie a roztrhutia rafika a samozrejme straty kontroly nad jazdou. To akoze nikto nejazdi v Alpach zjazdy ? Aj ja sam som mal na rafikovych karbonoch celustove Magury, a ked som mal naozaj silno zabrzdit na pretekov v otocke v prudkom zjazde, tak tie zvuky a skripanie co z toho isli a to teplo co musel odvadzat rafik mi vobec nerobili dobre. Preto som pri prvej moznej prilezitosti kupil iny stred, dal prepliest koleso a teraz si to doslova "uzivam" s kotucovkou. Ak by som podobne na hulvata ako v tom teste brzdil s kotucovkou, po urcitej dobe rozeravim kotuc, spalim oblozenie (este stale "trochu" brzdim) a az pri dosiahnuti teploty kedy zovrie kvapalina prestane brzda fungovat ...a to mam stale este nedotknuty rafik s funkcnym oplastom a s aspon smerovo ovladatelnym bikom ... :) Ten test treba brat vazne, pretoze material ako karbonove vlakno zalaminovany v zivici nie je stavany na odvod tepla od brzdenia. V tom predoslom videu co som sem daval hovoril a pomerne velkej energii ktora sa musi premenit na teplo a niekam odviest. Pri hlinikovych rafoch to bola dobra kombinacia, pretoze samotny hlinik posluzil ako velmi dobry vodic tepla a naakumulovane teplo bez problemov odovzdal okoliu. Naozaj nie som tak bohaty aby som si kupoval kazdy rok novu sadu kolies, pretoze ta stara uz je prebrzdena...
06.01.2018 - 18:28:52
00
Nie, nebrzdím, v Alpách jazdím. Keď vieš dávkovať a nedežíš páku celý čas tak pohoda. Skôr si myslím, že väčší problém robí núdzové extrémne silné brzdenie, kedy v podstate gumičky stlačila istú časť ráfka.
Aktuálne jazdím zjazdy dlhšie ako 30km a na pláštovych karbonoch nepozorujem žiaden ale absolútne žiaden problém.
06.01.2018 - 20:08:34
02
toto iste som riesil aj s clovekom co ma najazdenych 360k vyskovych rocne na tych 30km dlhych zjazdoch ktore whitemamut spomina - nikdy tam nemal problem a jazdi 6 dni v tyzdni...

tak isto by som vobec nebral na lahku vahu clanocek na alpine cols a ich poznamku k plastovym karbonovym kolesam.
https://alpinecols.com/gear-choices-for-the-haute-route/
tu vsak problem je ze na HR chodi kopa anglicanov ktorych najtazsi "karierny" kopec pred HR bol brdok co mal 150m vyskovych. potom sa netreba cudovat ze ked maju brzdit dolu z Bonette brzdovu paku drzia suvisle zatiahnutu na plne gule kym im to nebuchne...

tak ako sa treba naucit bicyklovat tak sa aj treba naucit rozumne pouzivat jednotlive komponenty bicyklu.

co sa tyka tvojej skusenosti - mozno to bude tym ze mas iba jednu brzdu...

zobral by som si ja plastove karbonove kolesa do alp? nie. mne tych 250 usetrenych gramov na galuskach pride ako celkom dobry argument kedze nemam 90kg a s mojou vahou uz ist dole nechcem.
06.01.2018 - 21:10:41
01
Ect 90 kil ti si ty jaro?
06.01.2018 - 21:23:42
00
Hosť napísal:
kedze nemam 90kg a s mojou vahou uz ist dole nechcem.

ako je na tom aktualne jarik netusim. ale urcite bude chciet vsetkych na jar rozvesat na stromy ktore este ostali pri trase utp :D

ked sme uz pri tom - netreba ani karbonove kolesa a ani brzdit - dnesna epizodka, nafukane na 7b

Prílohy:

image.jpeg
image.jpeg 1.09 MiB thumb_up0thumb_down

image.jpeg
image.jpeg 447.59 KiB thumb_up1thumb_down

06.01.2018 - 21:27:10
01
stax... pekny odkaz, dovolim si citovat z clanku:
- There were no less than 10 front tyre blowouts during the first 3 days of the Haute Route Pyrenees 2015, all caused by excessive braking on carbon rims with clinchers...
- The problem of carbon wheels is exacerbated in the wet, where braking on carbon is notoriously difficult
- Get the best aluminium wheels you can afford and be safe…
Takze ako mi to tak vychadza, karbony v zjazdoch a zamokra jazdia najvacsi makaci, resp naodvaznejsi pretoze ti nepotrebuju brzdit...:)
07.01.2018 - 05:57:33
00
Pouzival tu niekto plaste Vittoria Zaffiro Pro a potom presiel na Vittoria Rubino pripadne Vittoria Rubino Pro ? Momentalne mam prve menovane a dopredu uvazujem nad kupou dalsich.
Rad by som bol, keby mi niekto, kto ma skusenost s tymito plastami povedal, ci "upgrade-om" realne ziskal nejaky benefit naviac.

Dalsia otazka, ake all-round plaste by ste odporucili s dobrym pomerom valivy odpor-zivotnost-odolnost proti prepichnutiu do cca 30e +-10% ?

Dakujem.
01.02.2018 - 22:44:24
00
Nakoniec som isiel do Vittoria Rubino Pro III za 17e/ks. :)
07.02.2018 - 18:31:32
00
Z vlastnej skúsenosti si dovolím doporučiť, Veloflex -Corsa 25 mm s dobrou výdržou a výbornou adhéziou aj za mokra s jermnou vzorkou.
07.02.2018 - 19:16:11
00
Ja som nedavno kupil Challenge Elite .Tiez som zvedavy
07.02.2018 - 21:30:29
00
Mám conti GP chcem sa spýtať kde sa nachádzaju kontrolné body opotrebovania plášťa, nabehane mám na nich asi 4-5 tis,km zatiaľ OK
12.02.2018 - 10:45:53
00
images-na.ssl-images-amazon.com

gp4000 II ma na behuni na obvode vedla seba 2 dierky, v priemere asi 1,5mm a hlboke asi rovnako? plusminus
12.02.2018 - 14:09:30
00
keyboard_arrow_up