Ahojte dostal som darom hardtail Haibike Karbon veľ. L na 29.kolesach hneď ako som si ho prezrel všimol som si nálepku max do 120kg a ja mam 115kg. Nemám absolútne skúsenosť s týmto materiálom a mam trochu obavy pretože pri prvom výšlape sa mi zdal bike nejaký roztraseny, myslím tým zadnú stavbu. Možno len pocit. Viete mi poradiť ohľadom pevnosti kto jazdí Karbon. Jazdim len cestu sem tam nejaký obrubník sem tam nejaký ľahký trail..

Prílohy:

IMG_20180105_114113.jpg
IMG_20180105_114113.jpg 817.63 KiB 1 thumb_up2thumb_down

10.01.2018 - 17:47:26
00
jazdi, chudni a neries. bike vydrzi.
10.01.2018 - 18:08:14
01
Otazka ci je to nosnost ramu alebo kolies
10.01.2018 - 18:52:51
00
Je to nosnosť rámu
10.01.2018 - 18:55:24
00
A to vies alebo sudis podla toho ze ta nalepka bola nalepena na rame?
Inac tazko povedat, moj cestak ma nosnost 125kg a aj tak to prdlo pod 95kg
Idealne cim skor schudnut, najlepie na tom bajku. ;)
10.01.2018 - 19:30:35
00
Usúdil som to podla toho, že ta nálepka je na ráme. Dúfam že to vydrží kým čo to schudnem.
10.01.2018 - 19:42:23
00
ten ram ma (by mal) vydrzat vozit taku vahu na tom na co je urceny - zvacsa to urcuje vyrobca, u haibike sa mi nepodarilo najst, ale iste je to omnoho viac ako len rovna cesta o obruvnik. Pokial na tom nebudes skakat v bikeparku tak nebude problem. Na tom scarinkovom biku musel byt kaz v carbone, ze mu to ruplo, pod lahsim by to ruplo max o nieco neskor.
10.01.2018 - 20:25:51
00
scarinko napísal:
Otazka ci je to nosnost ramu alebo kolies

Nosnosť sa udáva predsa pre bike ako taký.
Aký zmysel by malo ak by nosnosť rámu bola 120kg, kolies 95kg alebo vidly 100kg?
Ak výrobca garantuje nejakú nosnosť, tak je to pre kompletný bike.
A preto si myslým, že ak niečo prdne v rámci záruky a je jedno či je to rám alebo koleso, musia to uznať.
Akurát, že údaj o nosnosti v 99% znamená, že je to max. prípustná hmotnosť jazdca + hmotnosť biku + hmotnosť výstroja.
To ale neznamená, že ak je súčet viac ako tých 120kg, tak sa rám zlomí. Určite to je nadimenzované tak, aby to vydržalo podstatne vyššiu záťaž. Preto to aj v továrni testujú na stoliciach. A hlavne karbón, ktorý je podstatne pružnejší a pevnejší ako hlina.
petermarusak nerieš a jazdi. Je prirodzené, že zadná stavba pod ťažkým jazdcom pracuje trochu viac. Cítiť to hlavne pri silovom šlapaní. Podľa toho čo píšeš, tak sa nemáš čoho báť. Pokiaľ by ti šiblo a chcel by si na tom skákať v bikeparku, tak radšej s dobrou poistkou:-) Aj to by si asi skôr zlomil koleso ako rám.
10.01.2018 - 23:10:13
00
petermarusak ten bajk to vydrzi, neboj sa.... hlavne urob 200-300km a daj si ho skontrolovat niekomu kto sa tomu rozumie pripadne v obchode kde bol kupeny.... treba vsetko skontrolovat, podotahovat a uvidis ze vsetko bude OK..... a ako pisu chalani vyssie, pokial budes jazdit a nie robit divociny, nic sa tomu nestane .... boli casy ked Haibike praskali ale to je par rokov dozadu a aj oni technologicky pokrocili.......... uzi si vela stastnych km :-)
11.01.2018 - 00:35:01
03
keyboard_arrow_up