Ďakujem za rýchlu pomoc supertrap, ešte k tomu zadnému asi si myslel SM-MA-R160P/D lebo ten R/D som nenašiel.
No a či sa mi zmestí do zadnej stavby ten strmeň klasický MTB nevie niekto - skúsenosti?
15.01.2018 - 19:03:43
00
flying-dutchman17 napísal:
Keď tu riešime ten gravel do 1000 EUR, napadla ma taká heretická myšlienka. Len to tu zavesím a nechám tak byť. :D

https://www.kellysbike.com/sk/gravel-c603/soot-30-p53896


test:: https://www.youtube.com/watch?v=-gzM8Cew4EE
26.01.2018 - 10:14:41
01
Hosť napísal:
o gravel bikoch som napísal článok, konkrétne o GT grade ale je tam aj veľa všeobecných poznatkov, snáď to tu už čoskoro vydajú...


mozno len neviem hladat, ale k spominanemu clanku sa neviem nijak dopracovat. alebo nebol vydany? ja len ze mam GT Grade objednany a kludne by som si precital dalsi nazor :)
26.01.2018 - 15:09:53
00
nebol ešte publikovaný, tušim až niekedy v marci to má ísť von..(nie je to v mojej réžii) keby ťa to veľmi zaujímalo môžem ti do do správy poslať
26.01.2018 - 15:27:30
00
Bikejoring velmi by som to ocenil. ma mi dorazit vo stvrtok, to je strasna doba na preckanie. tematicke citanie by potesilo. dikes.
28.01.2018 - 17:15:26
00
Mikee napísal:


Otázka je, či je 240 EUR adekvátne priplatiť si za Soot 50 so Shimanom 105 namiesto Clarisu
28.01.2018 - 17:34:00
00
105 je iná liga. Navyše 11speed ti ponúka väčšie možnosti rozsahu kazety. Ak mas tie peniaze tak určite si priplať.
28.01.2018 - 17:48:53
03
Nechám si poradiť, ďakujem :)
28.01.2018 - 19:22:24
00
Author Aura XR 2017 je podla mna tiez dobrou alternativou. Ma komplet Shimano Tiagru, ktora sa az tak zasadne nelisi od 105 ( Tiagra je oproti 105 o nieco tazsia, ma o jedno kolecko na kazete menej a je lacnejsia(=lacnejsia vymena kazety a kluk,...., po opotrebeni)).

http://sk.author.eu/cestne/modely-bicyklov/author-aura-xr-2017-ua42881201

Viac penazi ti ostane na prislusenstvo pripadne kvalitnejsie oblecenie :).
29.01.2018 - 00:21:17
00
staviam na ráme author aura xr - 250 Eur, pohon 1 x11 sram nx v predu apex 1 kľuka, rovné rajdy, slx brzdy 160 kotúče kotúče, kolesá dt511 v predu novatec, v zadu xt, asi tak marec aby bol hotový :)
29.01.2018 - 09:01:10
00
105 vs Claris - rozdiel ceny ne neadekvatny k pomeru toho "čo za to dostaneš". rozdiel 240 EUR (!!!) je veľa. ešte pri rozdiele 100 Eur by som rozmýšlal. To nieje pretekársky bike, na nič sa nehrá tak nepotrebuje byť najtuhší a najľahší. Potrebuje byť cenovo dostupný a pohodlný na jazdenie. Teda to si myslím. Denno denne som jazdil na prevodovom systéme 2x9 a úplne mi to stačilo. Aj do roboty, aj na motanie sa po meste "na kávu" či d kina. Aj na následný výjazd na hrádzu, alebo do kopcov do lesa. Bicykel nebol zbytočne "drahý" tak že keď by mi ho pri častom zamykaní niekde vonku náhodou ukradli, nemrzelo by ma to tak ako pri drahšom.
29.01.2018 - 09:02:00
00
Tým som sa samozrejme nechcel dotknúť Kristíny. Jej svet je pretekanie a "ozajstné trénovanie" a a to či bude na kopci o pár sekúnd skôr ako jej kamoška. Môj svet je pohodácke jazdenie na pivo :) Preto mne by stačil Claris ( ušetrené prachy investujem do toho piva) a ona by išla do 105 a sledovala si tepy a špekulovala aký si má dať proteínový nápoj.
29.01.2018 - 09:56:09
01
Ak začneš jazdiť viac výkonnostné.ci dlhšie výjazdy,ocenis funkčnosť a životnosť 105kovej sady
29.01.2018 - 11:32:52
00
Claris som teda nikdy nemal ale mal som SORU (2x9) a to sa mi zdala "nezničiteľná sada". Celé roky som iba "jazdil" a čistil a olejoval". Nepotrebovalo to žiadny servis. čo sa týka dlžky výjazdov tak do 100 km som jazdil. (vetšinou tak 60 -70 km okruhy). A ako hovorím s tou SOROU som nemal jediný mechanický problém. Nejazdil som nejak "výkonnostne" až na krv, ale tak aby ma to bavilo a mal som radosť z jazdy. Vtedy sa mi zdalo že rozdiel oproti 105 (okrem toho že namiesto 2x9 má 2x11) je len v "pár gramoch" hmotnosti. A to podľa mňa za ten cenový rozdiel nestojí. Ked meníš každú sezonu 2x reťaz a raz kazetu tak ten cenový rozdiel je tam tiež, nie len v prvotnej kúpe.
29.01.2018 - 12:16:26
00
servis ročne claris: 1 kazeta za 15 Eur priemerne a 2x reťaz za 10 Eur priemerne, spolu 35 Eur.
Servis ročne 105: 1 x kazeta za 40 Eur priemerne a 2x reťaz za 25 Eur priemerne, spolu 90 Eur.

aj toto treba brať do úvahy, servisné náklady na sadu, nie len prvotné náklady pri kúpe biku.
Rátal som to ak najazdíš ročne cca 6-8 tisíc km ako ja, samozrejme všetko závisí od toho koľko km najazdíš za rok.
29.01.2018 - 12:32:20
00
keyboard_arrow_up