A to čím natieraš reťaz keď ti po 7000 km zbrúsi kazetu ? Brúsnou pastou? :lol:
29.01.2018 - 12:44:18
02
Tak kazeta by sa mala meniť tak cca každých 10 tisíc, ja ju mením raz ročne, nepočkám až sa úplne zoderie a skáče reťaz.
Jazdím aj v zime, každý deň, takže vtedy dostane dobre na prdel, a nečistím ju po každom výjazde (ako by sa ideálne malo) ale tak možno raz za dva týždne, niekedy raz za mesiac, kedže som tvor lenivý na tieto veci.
29.01.2018 - 12:56:07
00
desertfremen napísal:
servis ročne claris: 1 kazeta za 15 Eur priemerne a 2x reťaz za 10 Eur priemerne, spolu 35 Eur.
Servis ročne 105: 1 x kazeta za 40 Eur priemerne a 2x reťaz za 25 Eur priemerne, spolu 90 Eur.

aj toto treba brať do úvahy, servisné náklady na sadu, nie len prvotné náklady pri kúpe biku.
Rátal som to ak najazdíš ročne cca 6-8 tisíc km ako ja, samozrejme všetko závisí od toho koľko km najazdíš za rok.

tak 105ková kazeta vydrží v pohode 2 sezony:)a reťaz 4-5tis km :)
a dosť zabúdaš na chod týchto komponentov, 105ka už radí krasne hladko.,
kazeta 105-11sp, stojí 36e
reťaz 105-11sp HG600-20e
takže prepošet na rok je to 18e kazeta +40reťaze ---58e
29.01.2018 - 12:59:37
00
user_id napísal:
Author Aura XR 2017 je podla mna tiez dobrou alternativou. Ma komplet Shimano Tiagru, ktora sa az tak zasadne nelisi od 105 ( Tiagra je oproti 105 o nieco tazsia, ma o jedno kolecko na kazete menej a je lacnejsia(=lacnejsia vymena kazety a kluk,...., po opotrebeni)).

http://sk.author.eu/cestne/modely-bicyklov/author-aura-xr-2017-ua42881201

Viac penazi ti ostane na prislusenstvo pripadne kvalitnejsie oblecenie :).


Hmm, o tejto variante som ani nevedel. Pripadá mi to ako taká zlatá stredná cesta...
29.01.2018 - 18:38:41
00
Mal som soru 2x9. Nemam na nu zleho slova, za tu cenu fajn. Ale 105 je o triedu vyssie a 200€ by som za nu priplatil. Radenie je jednoduche a hladke. Pri sore som casto zaradil vedla alebo som potreboval vyvinut omnoho viac energie. Jedina vyhoda bola, ze som retaz tocil spolu s MTB a kazeta, ktoru som nacal som po 1000km dal na MTB a tam ju dorazil.
29.01.2018 - 18:47:34
00
flying-dutchman17 napísal:
Hmm, o tejto variante som ani nevedel. Pripadá mi to ako taká zlatá stredná cesta...


Ram a grafika ako z 95teho, vonkajsie vedenie, o 2 triedy horsie naboje. V specifikacii to nevidim ale podla fotky sa mi zda, ze dokonca nema pevne osy.
29.01.2018 - 21:12:51
00
supertramp
- Ram a grafika ako z 95teho - subjektivny nazor,
- vonkajsie vedenie - a na Kellyse ti brzdove lanka vedene vonkajskom neprekazaju ? :) Polovicne riesenie je ako ziadne riesenie,
- o 2 triedy horsie naboje - v specifikacii Kellysu sa neuvadza presny model Novatecov. Vies o aky model sa konkretne jedna, ze s takou istotou tvrdis, aky je medzi nimi rozdiel tried?
- Author Aura XR ma "klasicku" os s rychloupinakom. Ano, pevna os s rychloupinakom by bola vhodnejsia.

EDIT:
Na jednom madarskom webe som nasiel uvedeny presny model nabojov, ake su na Kellys:
Predny naboj: NOVATEC D791SB
Zadny naboj: NOVATEC D162SB

K nabojom na Authore som tuto info nevedel najst, takze tie na Kellys mozu byt ale aj nemusia byt lepsie. (nepochybujem o tom, ze Novatec je vyrobca kvalitnych nabojov a Quando znie ako noname, ale nezname neznamena, ze to musi byt automaticky horsie)
29.01.2018 - 21:46:10
00
"Ram a grafika ako z 95teho"

:handshake:

casty jav, ze pre tieto lokalne znacky 95-ty akoby nikdy neskoncil. Ale Authoru patri kredit za Ronina-a, ktory vybocuje


Naposledy upravil nimm_zwei dňa 29.01.2018 - 23:58:33, celkovo upravené 1 krát.

29.01.2018 - 23:48:09
00
ku gravel sekcii taký retro dizajn celkom ide, čiastočne je to návrat ku koreňom bicyklov.. aj tie lanká vedené vonkom sa dosť často vidia, neviem prečo to tak je, či má samotný rám lepšie vlastnosti, keď nemá zbytočne diery navyše.... zasa na výmenu to je super rýchle riešenie, ale zasa to aj môže prispieť k nutnosti meniť, lebo je to dosť na rane, ale zatiaľ sa mi našťastie nepodarilo ani lanko od šaltra a ani brzdovú hadicu poškodiť... dobre že to aspoň ťahajú celé v bowdene a nie je to ako u cesťákov, že tam časť lanka je obnažená... to by oveľa viac trpelo v náročnejších podmienkach
29.01.2018 - 23:57:00
01
Kellys Soot som projektoval ja :) hadicu brzdy vediem vonkom z dvoch dovodov -
1. Aby si nemusel v pripade (v buducnosti predpokladanej) hydrauliky hadicu strihat, resp. pouzivat j-kit.
2. Ale hlavne, pri pouziti srobovacieho BB cez stred bovden neprevlecies

Naboje Quando su fajn, pouzivame ich v Kellyse tiez. Ale na bicykloch za tretinovu cenu a junior bikoch :)

Aby som sa vyjadril k teme 105 / Claris... Ano ako uz bolo spomenute, pouzita sada je jediny rozdiel medzi SOOTom 30 a 50.
Tato nova Clarisa je vazne super a pocitovo mi pride, ze radi plynulejsie ako 105ka.. Cize realny rozdiel je naozaj “len” v hmotnosti a vacsej palete prevodov. Do kopcov, do lesa, na sportovejsiu jazdu - 105ku. Na dochadzanie do prace, obchodu, vylety po hradzi a pohodove bezstarostne vozenie Clarisu. Taky bol moj zamer :)
29.01.2018 - 23:57:39
01
Ked bola Soot 50 navrhovana do kopcov, lesa a na sportovejsiu jazdu, preco rovno nepouzit hydraulicke kotucovky namiesto mechanickych ? TRP Spyre su dobre brzdy, ale v spolocnosti Shimano 105 a Novatec to bije do oci :). Nebodaj kompromis, aby si neprekrocil cenovy strop ?
30.01.2018 - 00:14:45
00
Jednoduchsi servis :) a samozrejme hydry su drahsie. A tie TRPcka su skvele, sam ich mam na svojom biku a nie kvoli cene. Ked si niekde v alpach 200km od najblizsieho shopu, nechces servisovat hydrauliku :)
30.01.2018 - 00:37:37
01
Lebo na mechaniky mozu pouzit dualy z rafikovej sady. Nemusia to kombinovat s CX sadou ktora je drahsia.
30.01.2018 - 06:55:45
01
Hosť napísal:
ku gravel sekcii taký retro dizajn celkom ide, čiastočne je to návrat ku koreňom bicyklov.. aj tie lanká vedené vonkom sa dosť často vidia, neviem prečo to tak je, či má samotný rám lepšie vlastnosti, keď nemá zbytočne diery navyše.... zasa na výmenu to je super rýchle riešenie, ale zasa to aj môže prispieť k nutnosti meniť, lebo je to dosť na rane, ale zatiaľ sa mi našťastie nepodarilo ani lanko od šaltra a ani brzdovú hadicu poškodiť... dobre že to aspoň ťahajú celé v bowdene a nie je to ako u cesťákov, že tam časť lanka je obnažená... to by oveľa viac trpelo v náročnejších podmienkach

Zo skúseností je práve vonkajšie vedenie "obnažených" laniek spodkom rámu najbezproblémovejším riešením. Dlhé roky sa tak robili práve cyklokrosové bicykle. Lanko je síce vystavené všetkým nečistotám a blatu. Na druhej strane to ničomu nevadí. Lanko je voľné a tak sa nič v bowdene neupcháva. Takže je to rovnaké ako keď si zašpiníš trubky rámu od blata. Tiež to funkčnosti bajku neuberie.
30.01.2018 - 09:18:50
03
Zavisi od prevedenia. Ked sa pouziju lacne plastove koncovky laniek ktore sa lahko opotrebuju a s bajkom sa nejazdi extra casto zvykne bovden nabrat dnu bordel a zasekavat sa. Naopak celobovden ma tieto body len na zaciatku (kde problem nie je) a na konci. Cize minimalizuje sa pocet prechodov. Dnu v bovdene som mal problem len raz v zime, ked mi zamrzla vlhkost a nevedel som vobec radit.
Dokonca na roubaixe som mal bovdeny vo vnutri ramu. Servis bol easy. Vytiahnes lanko, vlozis lanko hotovo.
30.01.2018 - 09:30:11
00
keyboard_arrow_up